Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä syntejä sinulla on?

Vierailija
05.06.2022 |

Mitä syntejä sinulla on? Minulla on kaljan kittaaminen silloin tällöin.

Kommentit (64)

Vierailija
41/64 |
05.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Syntejä ei ole. Pelkkää uskontojen keksimää syyllistämistä, että ihmiset saataisiin pidettyä kontrollissa ja veroja maksamassa.

miten luokittelet varastamisen ,murhaamisen  jne.?pitääkö vastata teoistaan.

Rikos on eri asia kuin synti, vaikkakin teko voi olla molempia yhtä aikaa.

-eri

Vierailija
42/64 |
05.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei mitään. Eivät syntien olemassaoloon uskomattomat tee syntiä. Synti on ainoastaan uskovaisten ongelma.

Tekee ne ei-uskovaisetkin syntiä. Synnin määritelmä ei katso onko kyseessä uskova vai ei. Se, että ei pidä jostain käsitteestä, ei tarkoista sitä, että se ei koskisi sinua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/64 |
05.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä palsta.

Ei se synti ole.Suuri häpeä se on jos joku saa tietää että kirjoittelet tänne.

Vierailija
44/64 |
05.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Syntejä ei ole. Pelkkää uskontojen keksimää syyllistämistä, että ihmiset saataisiin pidettyä kontrollissa ja veroja maksamassa.

-eri

Rikos on aina synti terminologiassani,raamatullisena käsitteenä.

Vierailija
45/64 |
05.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä palsta.

Ei se synti ole.Suuri häpeä se on jos joku saa tietää että kirjoittelet tänne.

On se synti, kun se on addiktio.

Vierailija
46/64 |
05.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elän avosuhteessa

Nautin silloin tällöin väkijuomaa

Vierailija
47/64 |
05.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole varma Onko tämä välttämättä synti mutta teennäisyys

Vierailija
48/64 |
05.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kateus

Vierailija
49/64 |
05.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kielen syntiä. Yritän suitsia, mutta aina en muista.

Vierailija
50/64 |
05.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen lesbo, tehnyt abortin, tahdon pappisvihkimyksen, äänestän sosialisteja ja vihreitä

Vierailija
51/64 |
05.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Irstailu,ahneus,lihanhimo,kateus,laiskuus,viha ja ylpeys eli paholaisen pannuun tässä varmaan joutuu tuonpuoleisessa.

Vierailija
52/64 |
05.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minusta ne ovat sitä moraalisuutta vastaan, minkä minä ja länsimaiden asukkaat pääosin jakavat. Toisen ihmisen vahingoittaminen on väärin, sillä olemme tasa-arvoisiksi syntyneitä saman lajin edustajia. Moraalikäsityksemme ja lakimme perustuvat vuosituhansia jatkuneeseen keskusteluun, johon lakimme perustuvat ja joka jatkuu yhä. Lisäksi minulla, kuten ihmisten enemmistöllä, on kyky tuntea empatiaa, joten jo ajatus toisen ihmisen satuttamisesta tuntuu vastenmieliseltä.

Se että jotkin uskonnot luokittelevat mainitsemasi rikokset synneiksi, ei tarkoita sitä, että ne olisivat jotenkin universaalilla tavalla syntiä tai että ne pitäisi sellaisina nähdä. Kaiken lisäksi synnin käsite ei tuo mitään lisäarvoa moraalikäsitykseeni. Toisiin ihmisiin kohdistuvat rikokset ovat länsimaisia lakeja vastaan ja ansaitsevat rangaistuksen tällaisen käytöksen estämiseksi sekä hyvittämiseksi esimerkiksi korvauksien kautta. Tähän ei tarvita jumaluutta syntikäsityksineen ja helvetillä tms pelotteluineen. On myös huomattava, että monet uskonnot luokittelevat synneiksi sellaisia asioita kuten homoseksuaalisuuden, vaikkei siinä vahingoiteta ketään aikuista ja itsenäiseen päätöksentekoon kykenevää yksilöä kuten mainitsemissasi henki- ja omaisuusrikoksissa. Ainoa argumentti sen vastustamiseksi onkin se, että se on syntiä. Moraalinen lähtökohta lähtee aina siitä, vahingoitetaanko toisia ihmisiä tietyllä toiminnalla, ei sillä, miellytetäänkö jotain kuvitteellista jumaluutta. Siten en tee rikoksia enkä hyväksy niitä muiltakaan, vaikken synnin käsitteeseen uskokaan.

Vierailija
53/64 |
05.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-eri

Rikos on aina synti terminologiassani,raamatullisena käsitteenä.

Rikos on synti, mutta ne eivät ole synonyymejä toisilleen.

Vierailija
54/64 |
05.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei voi sanoa, että lain noudattaminen on aina moraalista.

Synti on jännä käsite.

Itse olen avioliitossa, jossa saa harrastaa seksiä muidenkin kanssa. Onko se syntiä? Lisäksi olen biseksuaali

Vierailija
55/64 |
05.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen rikkonut kaikkia kymmentä käskyä jäämättä mistään kiinni.

Vierailija
56/64 |
05.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se, joka on synnitön, heittäköön ensimmäisen kiven.

Vierailija
57/64 |
05.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietinmie kirjoitti:

Ei voi sanoa, että lain noudattaminen on aina moraalista.

Synti on jännä käsite.

Itse olen avioliitossa, jossa saa harrastaa seksiä muidenkin kanssa. Onko se syntiä? Lisäksi olen biseksuaali

On syntiä, sitä sanotaan huorinteoksi.

Vierailija
58/64 |
05.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahin mitä tähän hätään keksin on toiselle pahan toivominen. Harmi ettei edes kaduta, onkohan tuo oikeutettua, jos on joutunut kys. henkilön kiusattavaksi. Täältä tullaan, helvetti.

Vierailija
59/64 |
06.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos alkaisin luettelemaan kaikki syntini niin tämän palstan palstatila ei riittäisi. Nytkin himoitsen ihan villinä erästä tällä palstalla kirjoittelevaa miestä. Ehkä aika haalistaa tunteen ja voin keskittyä muihin paheisiini.

Vierailija
60/64 |
06.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei mitään. Jeesus kuoli jotta me saadaan syntimme anteeksi, joten ihan sama mitä teen niin se annetaan heti anteeksi joten olen synnitön.

Kyllä, synnit on toki anteeksiannettu. Mutta oletko koskaan miettinyt sitä, että oma osuus pitäisi myös tehdä, jotta anteeksiannon hedelmät ilmenisivät kokonaisuudessaan myös sinunkin elämässäsi? Nythän näyttää siltä, että olet poiminut rusinat pullasta ja että menet sieltä mistä aita on matalin ja kätevästi yrität ulkoistaa itsesi synneistäsi ja niiden seurauksista. Voin omasta kokemuksesta kertoa, että homma ei mene ihan tällä tavalla.