Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten varautunut ihminen pääsee enää nykyään suhteeseen?

Vierailija
05.06.2022 |

Eli olen hyvin varovainen ja hitaasti lämpiävä. Luottamusta pitää rakentaa hetki, että pystyn antamaan itsestäni enemmän. Tämä saattaa saada minut myös näyttämään kylmältä, vaikka sisällä on lämmin ja toiset huomioiva, huumorintajuinen ihminen.

Nyt olen hyvin pitkän suhteen ja sen käsittelyn jälkeen palannut tähän parisuhteen etsimisen maailmaan. Mutta se on täysin vieras. Ketään ei enää tapaakaan spontaanisti, kun elämänpiiri on jo niin vakiintunut eikä baareissa halua tai voi juosta. Tämä johtaa erilaisiin treffipalveluihin, joissa tahti on ihan älytön. Vaihtoehtoja on olevinaan paljon ja päätöksiä pitäisi tehdä käsittämättömällä tahdilla. Heti alkoi ahdistaa.

Ei taida olla enää toisella kierroksella hitaalla ihmisellä mahdollisuuksia.

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
05.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etenkin ystäväpiireissä sosiaalinen normi on, että jollei kevyeeseen flirttiyritykseen tule positiivista reaktiota niin jatkettu flirtti on ahdistelua eli metoo.

Opettele flirttailemaan, eli osoita silloin kun flirtti on toivottua.

Vierailija
22/26 |
05.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Noitten deittisivujen ongelma oli minustakin se nopeatempoisuus, ihan kuin joku tuolileikki jossa pitää varata ja hätäillä ettei vaan jää ilman! :D palstalta luin sitten hyvän neuvon, että kannattaa tutustua ihmisiin aluksi kavereina, taas asia joka ei nettideittailussa lähtökohtaisesti onnistu koska perusoletushan siellä selvästi on etsiä ja löytää romanttista seuraa. Jätinkin nettihommelit ja olen nyt hitaasti tutustumassa yhteen ainakin näin aluksi ihan kaverina, ja musta se oli hyvä neuvo koska olin vähemmän varautunut kun ei ollut sellaista hurmaamisen ja ensivaikutelman tekemisen tarkoitusta siellä takana.

Missäs tuon sitten tapasit, johon hitaasti tutustut?

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
05.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Noitten deittisivujen ongelma oli minustakin se nopeatempoisuus, ihan kuin joku tuolileikki jossa pitää varata ja hätäillä ettei vaan jää ilman! :D palstalta luin sitten hyvän neuvon, että kannattaa tutustua ihmisiin aluksi kavereina, taas asia joka ei nettideittailussa lähtökohtaisesti onnistu koska perusoletushan siellä selvästi on etsiä ja löytää romanttista seuraa. Jätinkin nettihommelit ja olen nyt hitaasti tutustumassa yhteen ainakin näin aluksi ihan kaverina, ja musta se oli hyvä neuvo koska olin vähemmän varautunut kun ei ollut sellaista hurmaamisen ja ensivaikutelman tekemisen tarkoitusta siellä takana.

Ap

Asutaan lähekkäin, joten ihan pihalla tuli juttelemaan niitä näitä, tässä tietysti se etu että heti ei tarvinnut rohkeasti uskaltaa vaihtaa numeroita kun tavataan tosiaan melko usein ihan sattumaltakin!

Vierailija
24/26 |
05.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Etenkin ystäväpiireissä sosiaalinen normi on, että jollei kevyeeseen flirttiyritykseen tule positiivista reaktiota niin jatkettu flirtti on ahdistelua eli metoo.

Flirtin tarkoitus ei ole aina johtaa parisuhteeseen tai mihinkään muuhunkaan yhteiseen tulevaan. - Mutta kyllähän sitä luulisi ja haluaisi uskoa, että jos on hyvä suustaan ja osaa "keimailla" ja tai muutoin viestiä myös sanattomasti kumppanin löytäminen saattaisi olla helpompaa kuin kovin varautuneena ja kankeana.

Vierailija
25/26 |
05.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Asutaan lähekkäin, joten ihan pihalla tuli juttelemaan niitä näitä, tässä tietysti se etu että heti ei tarvinnut rohkeasti uskaltaa vaihtaa numeroita kun tavataan tosiaan melko usein ihan sattumaltakin!

Ok, kuulostaa hienolta. Valitettavasti itse asun sen verran syrjässä, ettei omalle pihalle ketään eksy.

Vierailija
26/26 |
05.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Flirtin tarkoitus ei ole aina johtaa parisuhteeseen tai mihinkään muuhunkaan yhteiseen tulevaan. - Mutta kyllähän sitä luulisi ja haluaisi uskoa, että jos on hyvä suustaan ja osaa "keimailla" ja tai muutoin viestiä myös sanattomasti kumppanin löytäminen saattaisi olla helpompaa kuin kovin varautuneena ja kankeana.

Flirtti onkin mielenkiintoinen käsite. Jotkut luulevat automaattisesti flirtiksi jo sitä jos vastakkaista sukupuolta oleva hymyilee, katsoo silmiin tai heittää läppää vaikka toinen yrittäisi vain olla kohtelias. Tuskinpa pelkkä merkitsevä vilkuilu johtaa mihinkään parisuhteeseen ilman verbaliikkaa, jatkuva toljottelu koetaan usein häiritsevänä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi seitsemän