Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Anoppi aina säästää ja säästää. Miten säilyttää sopu?

Vierailija
05.06.2022 |

Jos on juhlat, halvinta kakkua. Nyt eilen vähän isommissa juhlissa hän oli halunnut osallistua tarjoiluihin. Ei saanut hankkia kakkua, kun se on pakastealtaan pirkkaa, jos hän päättää. Sieltä tuli hänen mukana suolaista purtavaa samaa tasoa. Mansikoista ja pensasmustikoista oli ollut ennakkoon vähän puhetta, mutta arvasin toki etukäteen, että tuskin raaskii niitä ostaa, vaikkei olisi paljon tarvittu.

Minua ärsyttää meidän erilainen ajattelutapa. Hän säästelee rikki mennyttä tavaraa varastoon. Jos meiltä hajoaa potkulauta, yllättäen se löytää tiensä hänen varastoonsa. Vaivihkaa on palauttanut vaikka mitä meille takaisin. Rikki mennyt ruohonleikkuri tuli korjattuna takaisin muutama vuosi sitten. Edelleen se moottori piti kauheaa jyrinää, vaikka hän olikin teroituttanut terät. Se on muuten alle 10 kaatopaikkamaksu, että tuollaisesta romusta pääsee eroon. Siis jos osaa luopua. Meille on vuosien saatossa ilmestynyt takaisin kaappiin myös mm. mukeja, joista on pala lohjennut ja hän liimannut kiinni. Aikamoinen riski, että lapset laittaa sellaisen astianpesukoneeseen ja pala irtoaa siellä uudestaan. Voi mennä kone rikki.

Mieheni ei huomaa mitään, mitä meiltä lähtee korjattavaksi ja ilmestyy takaisin eikä ota kantaa. Lasten vanhoista koulun tehtäväkirjoista hän yhden kerran sanoi, että eihän niitä kannata säästellä, vievät vaan tilaa. Anoppi uhallaan antaa niitä lapsille kun käydään siellä. Siis esim. jotain 3-5-vuotiaiden vähän täytettyjä tehtäväkirjoja 10-vuotiaalle.

Sopu pitäisi säilyttää, mutta kyllä ärsyttää.

Kommentit (55)

Vierailija
1/55 |
05.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota vastaan ja kuljeta kierrätykseen tai kaatopaikalle itse.

Sano, että teidän vuoro hankkia tarjottavat. Narraa, että saatte jostakin edullisesti muuta kuin halvinta.

Vierailija
2/55 |
05.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuollainen on raivostuttavaa. Meilläkin säästää jogurttipurkkeja niin, että niille on oma hylly keittiön kaapissa. Niitä on koko hylly täynnä. Ja pussissa maassa lisää.

Ja mitään ei saisi heittää pois. Maalla on kaikenlaista 50 vuoden ajalta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/55 |
05.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä ketkä elävät noin jommankumman äidin vaikutusvallan alla. Onneks mun lapset on itsenäisiä, he hoitavat asiansa, minä omani. Jos heidän kodissaan olenkin lapsenvahtina ollut, olen kuin kylässä.

En ymmärrä.

Sama oli aikoinaan meidän vanhempien kanssa, ei kenenkään tavaroihin puututtu.

Ettekö itse osaa tavaroitanne hävittää tai omin rahoin ja tavallanne juhlia järjestää?

Vierailija
4/55 |
05.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pallo on sinulla. Järjestä juhlat kokonaan itse, äläkä anna anopin sotkea. Sano, että jos haluaa järjestellä juhlia, niin järjestää kokonaan omat. Samaten, kun teillä menee jotain rikki, niin hankkiudut siitä itse heti eroon.

Kuulostat laiskalta valittajalta. Toinen tekee koko ajan väärin, mutta sinä et vaan viitsi ottaa ohjia omiin käsiisi, ja vinkuminen on ainoa, mitä asian suhteen teet.

Vierailija
5/55 |
05.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuollainen on raivostuttavaa. Meilläkin säästää jogurttipurkkeja niin, että niille on oma hylly keittiön kaapissa. Niitä on koko hylly täynnä. Ja pussissa maassa lisää.

Ja mitään ei saisi heittää pois. Maalla on kaikenlaista 50 vuoden ajalta.

Sekin on anoppisi asia jos ei niitä teille tuo. Kunnioita anopin omaa elämää, niinpäinkin. Itse en kyllä säästele, pikemminkin kuolinsiivousta teen ei miniöitten tarvitse sitten nokkia somessa.

Vierailija
6/55 |
05.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sopu pitäisi säilyttää, mutta eihän teillä nytkään ole sopua.

Minusta tuohon on vain yksi lääke: sanoa suoraan, että nyt se vanhojen romujen rahtaaminen loppuu. Tänne ei tuoda enää yhtäkään rikki mennyttä tavaraa takaisin.

Anopille ei pidä antaa edes tilaisuutta viedä mennessään mitään potkulautoja tai ruohonleikkureita. Rikkinäiset ja uudelleen liimatut astiat heittäisin hänen nähtensä suoraan roskiin, mielellään niin, että menevät lopullisesti säpäleiksi.

Vierailija
7/55 |
05.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sen anopin säästämisen pitäisi sinua häiritä. Jos on sinun juhlat, sinä tarjoat mitä haluat etkä odota anopin tuovan yhtään mitään. Jos tuo pyytämättä, laitat kaappiin -tai tarjolle. Eivät ne yhdet pirkkakeksit koko juhlia pilaa. Kun on anopin juhlat, hän tietysti järjestää ne omalla tavallaan.

Jos hän palauttaa rikkinäisiä tavaroita teille, hoidat ne roskiin. Ehkä jatkossa voisit suoraan kierrättää ne asianmukaisesti niin ei tulisi tuota ongelmaa. Tuskin anoppi kuitenkaan tulee katsomaan, että onpa rikkinäinen kuppi, ei sovi teille? Ei sinun tarvitse mainostaa anopille mitä aiot viedä roskiin, vaan viet etkä mainitse asiasta.

Vierailija
8/55 |
05.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisellä on OMA TAHTO! Kun se roudaa niitä romuja takas, heitä roskiin! Ja vie roskiin ENNEN kuin se kerkee pelastaa!

Juhlatarjottaviin teet itte ja sanot että älä tee,älä rasita itseäsi, anna minä teen, voit neuvoa...sitten teet oman mielesi mukaan!

Siivotessa ne risat kirjatkin katoaa! "voivoi en mä ehdi vahtia koko ajan...."

Vierailija
9/55 |
05.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö juhlien järjestäjä yleensä itse järjestä juhlatarjoilut? Tai heitä rikki menneet tavarat roskiin?

Vierailija
10/55 |
05.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille pakotti viimeksi pahvilaatikon, kyllä, pahvilaatikon. Sanoi, että me vielä tarvitsemme sitä. Ei kuunnellut, kun sanoin, että en halua sitä. No, otimme sen sitten kotiin ja heitimme pahvinkeräykseen.

Ihan älytöntä touhua.

Vierailija
11/55 |
05.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten hän pääsee käsiksi noihin rikkinäisiin tavaroihin? 

Vierailija
12/55 |
05.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pallo on sinulla. Järjestä juhlat kokonaan itse, äläkä anna anopin sotkea. Sano, että jos haluaa järjestellä juhlia, niin järjestää kokonaan omat. Samaten, kun teillä menee jotain rikki, niin hankkiudut siitä itse heti eroon.

Kuulostat laiskalta valittajalta. Toinen tekee koko ajan väärin, mutta sinä et vaan viitsi ottaa ohjia omiin käsiisi, ja vinkuminen on ainoa, mitä asian suhteen teet.

Täsmälleen. Ilmeisesti miniä on riipuvainen jotenkin anopista, ehkä rahoista? tai jotain kieroutunutta.

En tunnista tuosta sukuani, meilläpäin annetaan anoppien elää elämäänsä, ei käytetä heitä hyväksi niin eivät sitten säälistä paikkaile mukejakaan..

Mutt kiva työntää anopille risat kun ei viitsi hävittää

Vierailija
13/55 |
05.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoida itse roskasi kaatopaikalle. Piruako annat niitä anopille.

Vierailija
14/55 |
05.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiität kauniisti ja viet tavarat kaatopaikalle ( miten teillä muutenkaan pyörii niin paljon rikkinäistä että anoppi niitä ehtii kotiinsa viemään ja palauttelemaan? ). Mansikat ja mustikat on tähän aikaan kyllä sikakalliita, että hieman huonoa makua osoittaa jos niistä vihjailleet olette. Tarjoamiset laitat pöytään mitä tuo ja se siitä, eikai sitä tarvitse sen kummemmin vatvoa, ja itse tietenkin tarjoatte mitä haluatte. 

Vierailija
15/55 |
05.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käykö anoppi kaivamassa kaappeja ja varastoja, jos sieltä löytyy jotain rikkinäistä korjattavaksi? 

Vierailija
16/55 |
05.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sopu pitäisi säilyttää, mutta eihän teillä nytkään ole sopua.

Minusta tuohon on vain yksi lääke: sanoa suoraan, että nyt se vanhojen romujen rahtaaminen loppuu. Tänne ei tuoda enää yhtäkään rikki mennyttä tavaraa takaisin.

Anopille ei pidä antaa edes tilaisuutta viedä mennessään mitään potkulautoja tai ruohonleikkureita. Rikkinäiset ja uudelleen liimatut astiat heittäisin hänen nähtensä suoraan roskiin, mielellään niin, että menevät lopullisesti säpäleiksi.

Miten tuollainen tilanne edes syntyy? Anopin vastuulle annetsan roinien hävitys?

Aikuistukaa. Ei se nyt pakettiauton vuokrauskaan niin paljon maksa ettei itse pääse kaatopaikalle käymään. Ja kai niitäkin ottaa k-raudat tms vastaan kieerätysmaksua vastaan

Vierailija
17/55 |
05.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en kyl ymmärrä aloituksesta noita yhteisiä tarjottavia tai että kähveltääkö se teidän kaapeista rikkinäisiä asioita?

Vierailija
18/55 |
05.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelen myös, miksi ap säilyttelee rikkinäisiä astioitakin nurkissaan. Mahtaako tehdäkin tämän ihan ilkeyttään, että saa sitten mainostaa mummulle, että tämäkin meni rikki, voi voi, ja naureskella sitten, kun toinen korjaa astian ja tuo sen takaisin. En ymmärrä tätä ollenkaan.

Jos itselläni menee jokin tavara rikki, heitän sen heti jätteisiin, en säilyttele sitä vieraiden nähtäväksi. Miksi mummulle pitää esitellä kaikki potkulaudat ja ruohonleikkurit, jotka ovat hajonneet?

Vierailija
19/55 |
05.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuleekohan tähän tarinaan seuraavaksi mukaan ap:n mies (eli anopin poika), joka ei ap:n mukaan koskaan sano äidilleen vastaan, ja kertoo äidilleen kaiken juhlasuunnitelmista rikkinäiseen ruohonleikkuukoneeseen. Ja ap on sitten siinä välissä helisemässä, ja joutuu kärsimään.

Tämähän näissä on usein kupletin juoni hetken päästä.

Vierailija
20/55 |
05.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meille pakotti viimeksi pahvilaatikon, kyllä, pahvilaatikon. Sanoi, että me vielä tarvitsemme sitä. Ei kuunnellut, kun sanoin, että en halua sitä. No, otimme sen sitten kotiin ja heitimme pahvinkeräykseen.

Ihan älytöntä touhua.

ahhahahaha just eilen kaveri kävi ja tyrkytin sille kahta pahvilaatikkoa. EI ottanut :D

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi kaksi