Kirjoittakaa kommentti omalla murteellanne!
Joku itäsuomalainen äsken jossain kommentissa kirjoitti murteellaan, ja se oli hauskaa luettavaa.
Lisää!
Kommentit (54)
Funtsasin lähtee borkalle johonki mist saa hyvää zufee ja tsiigailee ku dorkat ettii itteensä.
Ajatelkaa, jos kirjakielikin olisi noin lupsakkaa! Eihän kellään olisi hädän päivää. ap
Vierailija kirjoitti:
Jos ette keksi, kirjoittakaa vaikka, mitä aiotte tehdä tänään! ap
Tänään aioin lähteä töihin ja työskennellä.
Mittee varte? En kehtoo nyt kommentoeja mittää, ku ei oo mittää sanottavvoo. Tae suattas ollakkii, mutte nyt arvoo sannoo, tiijjä häntä, suattaap olla ettei ookkaa.
No kyä mää ny ainakin kaupassa aijjon käyrä, kattoo ny si teenkö viä jotain muutaki.
Naapuril oli eilen pippalot, ne tsjungas ja flaidas yömyöhään. Tais mennä bulisti brenkkuu. Skriivasin niille fläbärin ja stikkasin sen lodjuun, toivottavasti bongaavat sen ja hiffaavat mun pointin. Jos eivät bonjaa, mun pitää funtsia millä huudeilla sitä budjais tulevaisuudessa.
Vierailija kirjoitti:
No kyä mää ny ainakin kaupassa aijjon käyrä, kattoo ny si teenkö viä jotain muutaki.
Anteeksi kirjoitusvirhe, sehän on tietenkin "nyssi", yhteen kirjoitettuna.
Siit piissa kränämist ja pispundeeramist, ko täälki o korkkjallk kraderatui lukijoi ja kirjottaji.
Ja ain paojata siit, kui katu ei ol sun hurttas hyys: Buumast läjä mukkas tai valgkast joku eri polk.
Suatanpa kirjottoo mutta suatanpa olla kirjottamatakkiin.
Vierailija kirjoitti:
Siit piissa kränämist ja pispundeeramist, ko täälki o korkkjallk kraderatui lukijoi ja kirjottaji.
Ja ain paojata siit, kui katu ei ol sun hurttas hyys: Buumast läjä mukkas tai valgkast joku eri polk.
Sorry: paojata= paohata.
Ketä sen murrekommentin kirjoitti?
Mä oon sippi, aion vaan levyttää himas.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kato ku miulta hajosi traktori mettään
Kaakko
Kaakossa sanotaan ku.
Et sie mitään tiiä. Nykysi murteet ei oo kovin vahvoja.
Murteet on oikeasti monesti lyhennettyä suomea. Oikaistaan pari tavua ja pidennetään vokaaleja.
Hyvvää huomenta. Otako kahvin sekkaan maittoo? Entäs laitettaanko leivän piälle makkarraa?
Kaakko