Jopa aikuisilla miehillä nykyään juhlakenkinä valkoiset tennarit :(
Onhan se kai ekologista, että samoilla kengillä tallustellaan maitokauppaan ja ylioppilasjuhliin, mutta kyllä minä soisin joidenkin perinteiden säilyvän. Näin juuri somessa kuvan, jossa perhe poseerasi iloisena uuden ylioppilaan kanssa. Juhlakalulla tyylikkäät ruskeat juhlakengät ja perheen isällä ja pojalla hohtavat valkoiset möhkylätennarit puvun kanssa. :( Kyllä ylioppilas vei homman 100-0. Olenko ainoa kalkkis vai mitä muut mieltä?
Kommentit (234)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Väitökseen voi mennä siisteissä arkivaatteissa yleisöksi, karonkassa on vaihtelua todella paljon pukeutumisen suhteen (viimeksi väittelijällä ja kustoksella oli frakki ja vastaväittäjällä puku, sitä edellisessä housupuku kaikilla kolmella housupuku ja omassa väitöksessä ja karonkassa minulla oli mekko ja ne pahamaineiset paljettitennarit).
Väitökseen voi mennä arkivaatteissa yleisöksi. Totta. Mutta siitä ei seuraa, että pitäisi tai että olisi tyylikästä mennä. Hautajaisiinkin voi mennä tuulipuvussa. Siitäkään ei seuraa, että kannattaisi mennä.
Katsos, tyylikäs ihminen haluaa esiintyä tyylikkäästi ja tyylikkäänä sekä kunnioittaa silläkin tavoin tilaisuuksia ja niiden järjestäjiä.
Mutta mene sinä tennareissa väitökseen yleisöksi, kun kerran voit. Siinä olet oikeassa, että ei vahtimestari sinua pihalle tule heittämään.
Oletko töissä yliopistolla tai muuten tutkimushommissa? Oletko käynyt väitöksissä? Vaikuttaa siltä, että et ole ja luulet menon olevan muodollisempaa kuin se onkaan. Kuten sanoin, olen ollut todella monissa väitöksissä, ja vain väittelijällä, kustoksella ja vastaväittäjällä odotetaan olevan normaalia, töihin sopivaa arkipukeutumista juhlavammat vaatteet. Usein myös väittelijän lähin perhe on pukeutunut tavallista juhlavammin, mutta siinä se.
Eiköhän väitökseenkin väki pukeudu sen mukaisesti kuin väitöstilaisuutta ja väittelijää arvostaa. Niinhän se on kaikkialla muuallakin. Ulkoasu on viesti.
- eri
Sitä vaan, että on tiettyjä vakiintuneita tapoja ja konventioita. Minä pukeudun niiden mukaisesti, ja menen väitöksiin ja muihin tilaisuuksiin pukeutuneena tilaisuuden ja roolini edellyttämällä tavalla. Väitöksen seuraajan ominaisuudessa tämä tarkoittaa normaalia työpukeutumista.
Parhaat muotigurut täällä neuvovat miten pitää pukeutua. Olisipa kiva nähdä teidän asukokonaisuutenne. Myöskin se, että ettekö koskaan muka jotain etikettiä riko. Voi teitä täydellisiä ihmisiä.
Vierailija kirjoitti:
Tämä aloitus herättää kateutta. Miten upeaa olisi olla ihminen, jonka elämä on niin ongelmatonta, että syntyy mahdollisuus vatvoa muiden kenkiä ja jopa käyttää voimavaroja mielensä pahoittamiseen tästä asiasta. Vieläpä siinä määrin, että voimavaroja löytyy aktiiviseen vaikuttamistyöhön; tähän asiaan on saatava muutos, kirjoitan palstalle ja nostan tämän tärkeän asian yhteiskunnalliseen keskusteluun! On meillä erilaiset elämät, en muuta sano..
Ai miten hyvän esimerkin annoit meille siitä, kun ei ymmärretä, että kyseessä on osa kulttuurista ja yhteiskunnallista muutosta, kun juhlaetiketit rikotaan. Se on osa kokonaisuutta, tahvo. Siksi ei ole ollenkaan hölmöä keskustella mitä mieltä ollaan tästä(kin) asiasta.
Ap, olen kanssasi samaa mieltä eikä me olla kalkkiksia. Rajat on tärkeitä ja nykyaikaa leimaa mm. egon tarpeet ja rajattomuus. Itse ainakin vastustan sitä.
Miksi ihmeessä vaadittu perhejuhlien, sukujuhliin jotain etikettiä? Eikö juhlavuus riitä? Rentojuhlavuus? En ikinä pakottaisi nuorta toimimaan pilkulleen etiketin mukaan , ellei olisi joku virallinen tilaisuus. Vaikka Ranskan itsenäisyyspäiväjuhla suurlähetystössä. Juhlissa pitää kokea olonsa mukavaksi. Luultavasti löytyy kompromissi collareiden ja etiketin välillä. On aika naurettavaa, jos jollain on juhlien tarkoitus pelkästään seurata etikettiä.
Nuori on eri asia, aloitushan koski aikuisen miehen taantumista tennaritasolle.
Vierailija kirjoitti:
Parhaat muotigurut täällä neuvovat miten pitää pukeutua. Olisipa kiva nähdä teidän asukokonaisuutenne. Myöskin se, että ettekö koskaan muka jotain etikettiä riko. Voi teitä täydellisiä ihmisiä.
Tässä on pieni ristiriita. Muotikurut on niitä, jotka sujuvasti rikkovat etikettiä. Vanhoilliset sääntöjen seuraajat, eivät uskalla poiketa ikovanhoista säännöistä. Jotka tosiaan ei sovi joka paikkaan. Niille on paikkansa virallisissa tilaisuuksissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Väitökseen voi mennä siisteissä arkivaatteissa yleisöksi, karonkassa on vaihtelua todella paljon pukeutumisen suhteen (viimeksi väittelijällä ja kustoksella oli frakki ja vastaväittäjällä puku, sitä edellisessä housupuku kaikilla kolmella housupuku ja omassa väitöksessä ja karonkassa minulla oli mekko ja ne pahamaineiset paljettitennarit).
Väitökseen voi mennä arkivaatteissa yleisöksi. Totta. Mutta siitä ei seuraa, että pitäisi tai että olisi tyylikästä mennä. Hautajaisiinkin voi mennä tuulipuvussa. Siitäkään ei seuraa, että kannattaisi mennä.
Katsos, tyylikäs ihminen haluaa esiintyä tyylikkäästi ja tyylikkäänä sekä kunnioittaa silläkin tavoin tilaisuuksia ja niiden järjestäjiä.
Mutta mene sinä tennareissa väitökseen yleisöksi, kun kerran voit. Siinä olet oikeassa, että ei vahtimestari sinua pihalle tule heittämään.
Oletko töissä yliopistolla tai muuten tutkimushommissa? Oletko käynyt väitöksissä? Vaikuttaa siltä, että et ole ja luulet menon olevan muodollisempaa kuin se onkaan. Kuten sanoin, olen ollut todella monissa väitöksissä, ja vain väittelijällä, kustoksella ja vastaväittäjällä odotetaan olevan normaalia, töihin sopivaa arkipukeutumista juhlavammat vaatteet. Usein myös väittelijän lähin perhe on pukeutunut tavallista juhlavammin, mutta siinä se.
Eiköhän väitökseenkin väki pukeudu sen mukaisesti kuin väitöstilaisuutta ja väittelijää arvostaa. Niinhän se on kaikkialla muuallakin. Ulkoasu on viesti.
- eri
Sitä vaan, että on tiettyjä vakiintuneita tapoja ja konventioita. Minä pukeudun niiden mukaisesti, ja menen väitöksiin ja muihin tilaisuuksiin pukeutuneena tilaisuuden ja roolini edellyttämällä tavalla. Väitöksen seuraajan ominaisuudessa tämä tarkoittaa normaalia työpukeutumista.
Normaali työpukeutuminen on kovin epämääräinen juttu. Yhdelle normaali työpukeutuminen tarkoittaa haalareita. Toiselle normaali työasu tarkoittaa kauluspaitaa ja solmiota. Jälkimmäinen voikin huoletta kävellä väitöstä seuraamaan tai lähes minne tahansa loukkaamatta tilaisuuden järjestäjää. Työhaalarikaverin kohdalla tilanne on kovin erilainen.
Minkä takia Suomen junttiliikkeissä on niin huono kenkävalikoima? Ei ihme että niissä tennareissa mennään joka paikkaan, jos ainoat vaihtoehdot ovat ruskeita ja mustia setäkenkiä. Nettikaupoista kun tilaat niin pitää käydä hyvä match, että sopii omaan jalkaan tai materiaali on miellyttävä. Pienijalkaisille naisille löytyy kyllä korkoja, mutta androgyynimpään tyyliin tai isojalkaisille valikoima on olematon.
Minä en ole koskaan välittänyt muiden mielipiteistä niin paljoa, että antaisin ap:n kaltaisten tärkeilijöiden vaikuttaa tekemisiini, tai pukeutumiseeni. Pukukoodit ovat asia erikseen mutta muuten voi pukeutua ihan mielensä mukaan. Koita kestää ap!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässä on pieni ristiriita. Muotikurut on niitä, jotka sujuvasti rikkovat etikettiä. Vanhoilliset sääntöjen seuraajat, eivät uskalla poiketa ikovanhoista säännöistä. Jotka tosiaan ei sovi joka paikkaan. Niille on paikkansa virallisissa tilaisuuksissa.
Olet oikeassa tuossa asiassa, mutta tämän palstan "muotigurut" on eri asia.
Vierailija kirjoitti:
Minä en ole koskaan välittänyt muiden mielipiteistä niin paljoa, että antaisin ap:n kaltaisten tärkeilijöiden vaikuttaa tekemisiini, tai pukeutumiseeni. Pukukoodit ovat asia erikseen mutta muuten voi pukeutua ihan mielensä mukaan. Koita kestää ap!
No nyt joku teini jo kutsuu tärkeilijäksi sellaista, joka pahoittelee sitä, että aikuiset miehet ovat ryhtyneet käyttämään tennareita juhlakenkinä. :)
On aikoihin eletty!
Vierailija kirjoitti:
Minkä takia Suomen junttiliikkeissä on niin huono kenkävalikoima? Ei ihme että niissä tennareissa mennään joka paikkaan, jos ainoat vaihtoehdot ovat ruskeita ja mustia setäkenkiä. Nettikaupoista kun tilaat niin pitää käydä hyvä match, että sopii omaan jalkaan tai materiaali on miellyttävä. Pienijalkaisille naisille löytyy kyllä korkoja, mutta androgyynimpään tyyliin tai isojalkaisille valikoima on olematon.
On ihan totta, että Suomesta löytyy valitettavan huonosti laadukkaita pukukenkiä. Loakeja löytyy joistakin kaupoista sentään, ja ne ovat yleisesti katsoen ihan ok. Jos uskaltaudut netistä tilaamaan, niin Bexleyltä saa melko kelvollisia kenkiä siedettävään hintaan, mutta tietysti varsinkin kenkien ostaminen netistä ja vielä ulkomailta on aina hieman onnenkauppaa.
Vierailija kirjoitti:
Muotigurut kannattaa kiertää kaukaa, ja samoin kaikki muotiin viittaava. Tavoitteena pitäisi olla tyyli, ei muoti. Tyyli hyvä, muoti huono.
Vierailija kirjoitti:
Mitkä on kusiluikkarit?
Kusiluistimet ovat varusmiesten wc/suihkussa käyttämät harmaat muovisandaalit.
mark kirjoitti:
Mulla ei ole enkä käytä myöskään lippistä koskaan koska se on lasten hattu enkä shortseja enkä julkisesti mitään lötkö housuja. Eräs kommentti kuuluu että aikuiset miehet pukeutuu kuin lapsi hiekkalaatikolle nykyään ja olen samaa mieltä. Sattuu silmiin kun katsoo miten typerän näköisiä ihmiset on.
Sattuu päähän, että jotkut arvottaa muita heidän pukeutumisensa perusteella. Pukeudunpa tänään oikein rumasti, niin saat silmäkipuja
Valkoiset tennarit eivät mielestäni ole niinkään huono juttu kuin se, että nuorilla tytöillä on niin lyhyet mekot, että näyttää siltä kuin housut olisivat jääneet kotiin. Olin seuraamassa viikonloppuna ylioppilasjuhlia koululla ja juuri ja juuri vesirajan alapuolelle ulottuva mekkotyyli näytti olevan suosittu.
Vierailija kirjoitti:
Valkoiset tennarit eivät mielestäni ole niinkään huono juttu kuin se, että nuorilla tytöillä on niin lyhyet mekot, että näyttää siltä kuin housut olisivat jääneet kotiin. Olin seuraamassa viikonloppuna ylioppilasjuhlia koululla ja juuri ja juuri vesirajan alapuolelle ulottuva mekkotyyli näytti olevan suosittu.
Samoilla tytöillä näytti olevan myös niitä tennareita jalassa ja näkyipä joillakuilla myös nilkkureita.
Vierailija kirjoitti:
Tää.
Edes naisille ei löydy kun huonolaatuisia muovikenkiä tai tätikenkiä. Miehille nyt vielä vähemmän ja lasten kengät on jonkun cittarin omaa merkkiä sarjakuvaprinteillä. Että ne valkoiset tennarit on se paras vaihtoehto näistä valikoimista.
Vierailija kirjoitti:
mark kirjoitti:
Mulla ei ole enkä käytä myöskään lippistä koskaan koska se on lasten hattu enkä shortseja enkä julkisesti mitään lötkö housuja. Eräs kommentti kuuluu että aikuiset miehet pukeutuu kuin lapsi hiekkalaatikolle nykyään ja olen samaa mieltä. Sattuu silmiin kun katsoo miten typerän näköisiä ihmiset on.
Sattuu päähän, että jotkut arvottaa muita heidän pukeutumisensa perusteella. Pukeudunpa tänään oikein rumasti, niin saat silmäkipuja
Ota särkylääkettä, jos päähän sattuu.
Muista samalla, että sinuakin arvioidaan pukeutumisesi perusteella. En tunne sinua, mutta rohkenen olettaa, että sinäkin miettisit hetken pukeutumistasi ennen kuin menisit vaikkapa työhaastatteluun.
Me ihmiset teemme toisistamme tietoisia sekä tiedostamattomia tulkintoja ulkonäön perusteella. Tämä on evoluutiobiologinen juttu. Ihmislajin säilymisen näkökulmasta on ollut tarpeen tunnistaa uhkaavia yksilöitä sekä pariutumiskumppaneita.
Sen sijaan, että valitat ja nikottelet, mieti mieluummin, miten voisit hyödyntää tätä tosiasiaa. Se olisi itsellesi edullista.
Nyt on muotia maiharit sellainen leveä mekko. Ehkä pussihihatyyppinen. Minusta ne on kivan näköisiä juhla-asuja nuorilla.