Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi lapsia tehdään, jos aikaa niiden kanssa ei sitten ole

Vierailija
05.06.2022 |

https://www.iltalehti.fi/perheartikkelit/a/f23c9794-08d8-4ea9-a69b-51d0…

Monesti kummastelen sitä, että tehdään lapsia, mutta heille ei ole aikaa. Eikö vanhemmat pysty järjestämään töitä tai kouluansa niin ettei päivät veny matkojen vuoksi? Mitä lapsen elämää se on jos viettää kaiket päivät päiväkodissa ja käy kotona vain nukkumassa?
Sit ihmetellään kun lapsella on kaikenlaisia ongelmia kun vanhemmilla ei ole aikaa lapselle. Lapset on vain hetken pieniä vanhempien pitäisi pystyä silloin tarjoamaan heille paljon aikaa, lämpöä ja läheisyyttä.

Kommentit (34)

Vierailija
1/34 |
05.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa ihmettelen minä ja noin monelle lapselle niin pienillä ikäeroilla ei kyllä jää aikaa tarpeeksi syliä.

Vierailija
2/34 |
05.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Narsistit tekee kersoja!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/34 |
05.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen päättänyt olla kotiäitinä, niin on lapsille aikaa. Mielummin vähän pohdin mihin rahani työnnän, jos toinen vaihtoehto olisi pitää lapsia 9h päivässä päiväkodissa. Eihän niitä ehtisi juurikaan näkemään edes arkisin. Meilläkin useampi pieni lapsi ja parhaiten varmasti hommat sujuu, kun hoidan itse kotona. Jokaiselle lapselle pyritään kyllä antamaan huomiota ja järjestämään kahdenkeskistä aikaa. Kyllähän varmasti yksi tai kaksi lapsisessa perheessä lapsi saa varmasti enemmän huomiota, mutta ei meidän lapset näytä kärsivän sisaruksista. Ihana kun aina on leikkikaveri saatavilla ja usein leikkivätkin pitkiä aikoja yhdessä. Jotkut ajattelee heti, että vanhimmat joutuu hoitamaan pienempiä, mutta meillä kyllä vanhemmat hoitaa lapset. Toki joskus pyydän vanhinta ilmoittamaan, jos käyn esim vessassa, että kertoo jos nuoremmat rupee hölmöilemään sillä aikaa.

Vierailija
4/34 |
05.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka teidät elättää? Ne työssäkäyvät äidit ja isät? Vai mies? Kivat teille.

Vierailija
5/34 |
05.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yrittääköhän vielä sitä yhtä kunnon mini-me :tä, kun yksikään ei taida olla tyttö.

Vierailija
6/34 |
05.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

On tuo kuopus tyttö

Vierailija
7/34 |
05.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Semmostahan se nykyään on, kun kaikki pitää saada ja mistään ei haluta luopua.

Vierailija
8/34 |
05.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse ainakin elin säästöillä, kun lapsen sain ja halusin hänen kanssaan olla sen 3v kotona. En olettanut että mies maksaisi kotona oloajan. Sitten oli pakko palata töihin. Mutta en kuluta työmatkoihin aikaa vaan asutaan miehen kanssa niin että matkat ovat lyhyet ja lapsi mahdollisimman vähän aikaa hoidossa. Elämä on täynnä valintoja.

Vierailija
9/34 |
05.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan itse . Järkevä ihminen hankkii säästöjä, jotta voi lapselle antaa aikaa eikä työt ole rasite lapsen ollessa pieni.

Vierailija
10/34 |
05.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse ainakin elin säästöillä, kun lapsen sain ja halusin hänen kanssaan olla sen 3v kotona. En olettanut että mies maksaisi kotona oloajan. Sitten oli pakko palata töihin. Mutta en kuluta työmatkoihin aikaa vaan asutaan miehen kanssa niin että matkat ovat lyhyet ja lapsi mahdollisimman vähän aikaa hoidossa. Elämä on täynnä valintoja.

Täällä Helsingissä saisi kyllä olla melkoiset säästöt että pystyy asumaan työpaikan lähellä.

Tottahan toki elämä on valintoja ja vaihtoehtoja on muita kuin ketjussa esiintyneet täys kotiäiti/isä vs lapsi 9h päiväkodissa.

Vierailija
11/34 |
05.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täällä Helsingissä saisi kyllä olla melkoiset säästöt että pystyy asumaan työpaikan lähellä.

Tottahan toki elämä on valintoja ja vaihtoehtoja on muita kuin ketjussa esiintyneet täys kotiäiti/isä vs lapsi 9h päiväkodissa.

Juurikin näin, elämä on valintoja. Ei ole pakko olla kotiäiti tai isä. Työt voi järjestetää niin että lapsen ei tarvitse päiväkodissa viettää koko päivää

Vierailija
12/34 |
05.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan itse . Järkevä ihminen hankkii säästöjä, jotta voi lapselle antaa aikaa eikä työt ole rasite lapsen ollessa pieni.

Suomen palkka- ja hintatasolla on todella vaikea kuvitella että kaikilla av-mammoilla olisi itse ansaitut hirveät säästöt lapsentekoiässä. Mutta hienoa jos on.

Vierailija
13/34 |
05.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan hyvältähän tuo artikkelin perhe-elämä vaikuttaa. Voihan äiti opiskella ja isä käydä töissä ja elämä olla silti perhekeskeistä. Ja lapset saa läheisyyttä, huomiota ja yhteenkuuluvuuden tunnetta myös sisaruksiltaan.

Vierailija
14/34 |
05.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kummastelen, miksi tuollaisia lehtijuttuja tehdään. Nuohan ovat jokaisen äidin yksityisiä asioita ja ratkaisuja. Eivät edes mitään uutisia. Mikä on jutun sanoma? Että jotkut nuoret toimivat huolettomasti kuin taivaan lintu? Vai mikä? Että jotkut elävät näin ja toiset toisella tavalla?

Vierailija
15/34 |
05.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Häh?

Muuta jonnekin omavaraissaarelle ja hoida ite ittes. Tai muuta vaikka johonkin muuhun maahan ja pidä rahas ja käytä ne vaan ittees.

Nyt elät yhteiskunnassa.

Joo, ei niillä laumaperheilläkään kevyttä ole.

Vierailija
16/34 |
05.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsia on kiva tehdä,siis rakastelu vaihe mahtavaa! Viimeisen 20 vuotta lapsia on hoitanut TV-älylaiteet ymm. Ei kai turhan pääkaupungin lähiöiden päiväkotien ulko- ovissa ole lapu: Kuva Puhelin, ruksit päällä,Kuin Teksti : Kun tuot lapsesi hoitoon ja haet lapsesi hoidosta ÄLÄ PUHU PUHELIN.

Vierailija
17/34 |
05.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset hankitaan suvun painostuksesta ja tavan vuoksi sen kummemmin ajattelematta.

Kun kaikki muutkin.

Tai mies painostaa naiselle pallot jalkaan, kun arvelee, että voi sitten itse liehua ja mennä, kun äityli hoitaa kiltisti kotirintaman ja miesvauvankin.

Vierailija
18/34 |
05.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomen palkka- ja hintatasolla on todella vaikea kuvitella että kaikilla av-mammoilla olisi itse ansaitut hirveät säästöt lapsentekoiässä. Mutta hienoa jos on.

Ei minulla mitään älyttömiä säästöjä ollut. Ihan hyvin pärjätään miehen palkalla + kotihoidontuki + lapsilisä. Meillä ei ole mitään omia rahoja, vaan kaikki tulot on yhteisiä. Kyllä isäkin pääsee helpommalla, kun ei tarvitse hoitaa päiväkotiin kuskaamisia yms. Perheellekkin jää enemmän yhteistä aikaa, kun ei iltasin tarvitse kenenkään käyttää aikaa kotitöihin tai kokkailuihin.

Vierailija
19/34 |
05.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Häh?

Muuta jonnekin omavaraissaarelle ja hoida ite ittes. Tai muuta vaikka johonkin muuhun maahan ja pidä rahas ja käytä ne vaan ittees.

Nyt elät yhteiskunnassa.

Joo, ei niillä laumaperheilläkään kevyttä ole.

Mutta lisääntyä pitää kuin kanit, yhteiskunta hoitaa. Voi v*ttu.

Vierailija
20/34 |
05.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei minulla mitään älyttömiä säästöjä ollut. Ihan hyvin pärjätään miehen palkalla + kotihoidontuki + lapsilisä. Meillä ei ole mitään omia rahoja, vaan kaikki tulot on yhteisiä. Kyllä isäkin pääsee helpommalla, kun ei tarvitse hoitaa päiväkotiin kuskaamisia yms. Perheellekkin jää enemmän yhteistä aikaa, kun ei iltasin tarvitse kenenkään käyttää aikaa kotitöihin tai kokkailuihin.

Niin just, eli mies ja yhteiskunta elättää. Selkee.