Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Opettajien lahjat

Opettaja
04.06.2022 |

Antakaapas nyt opet tulla kaikki lahjukset niin, että kaikki voi kauhistella.

Itsellä saldo:
5 kpl suklaalevyjä
8 kpl kukkia
2 kpl kynttilöitä ja pieni lyhty
Karkkipussi
+ Sekalainen seurakunta ihania itse tehtyjä kortteja/lappusia lasten itse kirjoittamana.

Ja kyllä, oli tosi kiva saada niitä. Tuli hyvä mieli. Kaikkia lapsia halasin, oli lahjoja tai ei.

Kommentit (65)

Vierailija
41/65 |
05.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lahjakortti Lankamaailmaan, kirsikkateetä ja suklaalevy. Tuli oikeesti hyvä mieli. Oon selkeesti onnistunut luomaan yhteyden mun luokkaan, ku ne tiesi mistä mä pidän. Mun luokassa on kyllä aina korillinen villasukkia ja lapasia, mistä oppilaat saa ottaa lämmikettä, jos menee vaikka omat lapaset märäksi tai varpaita palelee eli se, että neulon on aika ilmeistä.

Kuulostat aivan ihanalta opettajalta!

Vierailija
42/65 |
05.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käsi ylös joka tuntee opettajan joka ei juo alkoholia? Anyone?

Tässäkin ketjussa tuo konjakin ihailija on jo aivan tumut.

En tunne yhtään absolutistiopettajaa. Kohtuukäyttäjäopettajia tunnen useamman. Ja yhden puolijuopon, onneksi hänellä on virka, niin pysyy aineenopepestissään. Tosin välillä joutuu vähän lomailee.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/65 |
05.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen absolutisti, ja olisin todella loukkaantunut, jos saisi alkoholia lahjaksi.

Onko nuttura kireällä? Viinit voi antaa eteenpäin tai puoliso juo ne.

Vierailija
44/65 |
05.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Viiniä/skumppaa lahjaksi lapsen opettajalle? Ette voi olla tosissanne. Alkoholin antaminen lahjaksi henkilölle, jota ei tunne kunnolla eikä tiedä, käyttääkö tämä alkoholia ollenkaan, on todella mautonta.

No ei ole. Kyllä jokainen ihminen varmaan kutsutaan kesällä jonnekin kylään, ja sen pullon voi viedä lahjaksi, jos ei itse juo.

Olen samaa mieltä siitä, ettei opelle pitäisi antaa alkoholia lahjaksi. Ymmärrän, jos abiluokan oppilaat ovat keränneet kolehdin ja itse ostavat pullon lahjaksi opettajalle.Alaikäisten kohdalla olisi kohtuullista miettiä alkoholia lahjana tarkemmin etenkin, kun kouluissa on tiukat säännöt tupakan, alkoholin ja huumeiden käytön suhteen. Menee jotenkin ristiin, jos ope innolla ottaa alkohollia lahjaksi joltakin kymmenvuotiaalta pirpanalta. Kun kyse ei pitäisi olla vanhempien antamista lahjoista opettajalle, vaan lasten aidosta muistamista. Niinpä itse väkerretyt lahjat ja kortit ovat aidointa palautetta oppilailta

Vierailija
45/65 |
05.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Annoin lapseni tärkeimpien aineiden opettajille kaikille 60 lahjakortin s-ryhmään. Auttoi sillä jokainen opettaja antoi 9 vaikka 8 oli lähempänä totuutta kokeiden perusteella.

Mitkä ovat tärkeimmät aineet? Paljonko niihin meni yhteensä rahaa? Terveisin aineenopettaja, joka ei saa koskaan lahjoja, paitsi korkeintaan kukkia (eivätkä meidän koulusta muutkaan aineenopet saa)

Vierailija
46/65 |
05.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Viiniä/skumppaa lahjaksi lapsen opettajalle? Ette voi olla tosissanne. Alkoholin antaminen lahjaksi henkilölle, jota ei tunne kunnolla eikä tiedä, käyttääkö tämä alkoholia ollenkaan, on todella mautonta.

No ei ole. Kyllä jokainen ihminen varmaan kutsutaan kesällä jonnekin kylään, ja sen pullon voi viedä lahjaksi, jos ei itse juo.

Olen samaa mieltä siitä, ettei opelle pitäisi antaa alkoholia lahjaksi. Ymmärrän, jos abiluokan oppilaat ovat keränneet kolehdin ja itse ostavat pullon lahjaksi opettajalle.Alaikäisten kohdalla olisi kohtuullista miettiä alkoholia lahjana tarkemmin etenkin, kun kouluissa on tiukat säännöt tupakan, alkoholin ja huumeiden käytön suhteen. Menee jotenkin ristiin, jos ope innolla ottaa alkohollia lahjaksi joltakin kymmenvuotiaalta pirpanalta. Kun kyse ei pitäisi olla vanhempien antamista lahjoista opettajalle, vaan lasten aidosta muistamista. Niinpä itse väkerretyt lahjat ja kortit ovat aidointa palautetta oppilailta

Minun mielestäni myös vanhemmat voivat muistaa opettajaa. Jos opettaja on vuoden aikana vaikka käyttänyt omaa vapaa-aikaansa kymmeniä tunteja palavereissa oppilaan hyväksi ja soitellut ja ollut yhteydessä moneen koulun ulkopuoliseen tahoon, niin miksi vanhemmat eivät saisi siitä kiittää. Ei kai joku pieni oppilas välttämättä edes ymmärrä kiittää sellaisesta. Ja kyllä vanhemman lahja voi olla vaikka viiniä.

Vierailija
47/65 |
05.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä lahjoja arvostatte?

Minä arvostan kaikkia kauniita eleitä <3 Oli sitten itse käkerretty askartelu tai jotain kallista.

Mutta jos saa valita, niin mieluummin suklaata kuin kukkia. Vaikka kukatkin on ihania, ne vaan tuppaa kuolemaan käsissäni turhan nopeasti. Toki suklaakin tulee tuhottua nopeasti :D

Vierailija
48/65 |
05.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minun mielestäni myös vanhemmat voivat muistaa opettajaa. Jos opettaja on vuoden aikana vaikka käyttänyt omaa vapaa-aikaansa kymmeniä tunteja palavereissa oppilaan hyväksi ja soitellut ja ollut yhteydessä moneen koulun ulkopuoliseen tahoon, niin miksi vanhemmat eivät saisi siitä kiittää. Ei kai joku pieni oppilas välttämättä edes ymmärrä kiittää sellaisesta. Ja kyllä vanhemman lahja voi olla vaikka viiniä.

Kyllä tuollaisessa tapauksessa voi ihan hyvin antaa kossupullon lahjaksi opelle.

Vierailija
49/65 |
05.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Annoin lapseni tärkeimpien aineiden opettajille kaikille 60 lahjakortin s-ryhmään. Auttoi sillä jokainen opettaja antoi 9 vaikka 8 oli lähempänä totuutta kokeiden perusteella.

Et tiedä, että opettajille lahjat annetaan kevätjuhlapäivänä ja että arvosana on annettu jo aiemmin. Eli provoilu paljastui.

Vierailija
50/65 |
05.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko opet teille ok, vaikka lahjaa ei tulisikaan? Arvostamme teitä silti.

Vierailija
51/65 |
05.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkä me äidinkielen opettajat olemme tylsiä poikkeuksia, sillä kaikki koulumme yhdeksän äikän opettajaa ovat absolutisteja. Tosin ei meillä myöskään opettajia lahjota, korkeintaan saamme ruusun, mikä on oikein.

Täällä on myös äidinkielen ja kirjallisuuden opettaja. Tuo viimeinen lauseesi kuulosti kivalta, ja onkin kokemukseni mukaan totta.  Minä olen pienen paikkakunnan ainoa peruskoulun äikän ope. Toinen äikän ope opettaa lukiossa ja tekee keikkaa peruskoulussa. Me kumpikin käytämme alkoholia todella vähän, koska sellainen ei kiinnosta. Absolutisteja emme ole, mutta mitä väliä? Hyvää kesää kaikille.

Vierailija
52/65 |
05.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Opettaja ei tarvitse mitään lahjoja. Hän saa palkkaa työstään.

Miten verottaja suhtautuu, pitääkö lahjat ilmoittaa verottajalle.

Lahjoja voi pitää lahjuksina.

Mä en koskaan laittanut opettajille muuta kuin kortin.

Itse sain kaikkea krääsää, onneksi en viinipulloja sentään!

Olitko itse siis opettaja? Ja miksi "viinipulloja sentään"? Viinipullo on aina tyylikäs lahja.

Minusta viinipullo ei ole koskaan tyylikäs lahja - tai ehkä silloin, jos tietää, että saaja juo viiniä. On paljon ihmisiä, ketkä eivät juo alkoholia ollenkaan ja silloin alkoholin saaminen lahjaksi on äärettömän kiusallista ja turhauttavaa. 

Mä en syö suklaata ollenkaan, lähes inhoan sitä, mutta ei musta ole yhtään kiusallista tai turhauttavaa saada about kymmentä konvehtirasiaa joululahjaksi. Syötän ne vieraille tai vien työpaikan taukohuoneeseen.

Vierailija
53/65 |
05.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan turhaa. Savat palkan. Ellin kaunis pieni kortti,joka kukin laitetaan. Maikka hettänyt maahna ja oletetavasti kukat kelvaneet? kaunisti Elli kirjoitti opetajalle ja samlla toivoti hyviä eläkepäivä.Nosti piene kortin Kaapeli kapin pääle, joka sijaitse myllypuron alikulkutuneli kohti Palloiluhallia H:KI 92. Vieressä I.K. Inhanpolku..Toivotavasti moni aikuinen näkee kortin ja ei koskaan osta kukkaa, korttia peruskoulun opetajalle !

Vierailija
54/65 |
05.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka sen pullon opettajalle vie...? Lapsiko? Jotenkin tuntuu erikoiselta ajatus alaikäisestä lapsesta kiikuttamassa jollekin konupulloa. 😀

Vierailija
55/65 |
05.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tunne yhtään absolutistiopettajaa. Kohtuukäyttäjäopettajia tunnen useamman. Ja yhden puolijuopon, onneksi hänellä on virka, niin pysyy aineenopepestissään. Tosin välillä joutuu vähän lomailee.

Minä tunnen, olen naimisissa absolutistin kanssa!

Vierailija
56/65 |
05.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuka sen pullon opettajalle vie...? Lapsiko? Jotenkin tuntuu erikoiselta ajatus alaikäisestä lapsesta kiikuttamassa jollekin konupulloa. 😀

Ei kai lapsi, koska hän ei lain mukaan saa pitää hallussaan alkoholia. Jos veisi, pitäisi opettajan tehdä asiasta ilmoitus viranomaisille.

Vierailija
57/65 |
05.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitkä ovat tärkeimmät aineet? Paljonko niihin meni yhteensä rahaa? Terveisin aineenopettaja, joka ei saa koskaan lahjoja, paitsi korkeintaan kukkia (eivätkä meidän koulusta muutkaan aineenopet saa)

aikoinaan lahjoin opet jouluisin suklaakonvehdit ja keväällä kukat. Yläasteen lähes kaikki opet kukkasin , päätöspvä, oli niin loistava todistus jo jouluna. 

Vierailija
58/65 |
05.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Opettaja ei tarvitse mitään lahjoja. Hän saa palkkaa työstään.

Miten verottaja suhtautuu, pitääkö lahjat ilmoittaa verottajalle.

Lahjoja voi pitää lahjuksina.

Mä en koskaan laittanut opettajille muuta kuin kortin.

Itse sain kaikkea krääsää, onneksi en viinipulloja sentään!

Olitko itse siis opettaja? Ja miksi "viinipulloja sentään"? Viinipullo on aina tyylikäs lahja.

No ei tod ole, heti tulee mieleen että kittaa vaan se viinisi ja ole hiljaa!

Koskaan ei pidä antaa viiniä/viinaa lahjaksi kun ja jos ei tunne ihmistä.

Siinä on tyylikkyys kaukana, jos vastottaja onkin toipuva alkoholisti(toipuvan alkoholistin siippa ja mikä tahansa voi laukaista juomaputken!

Vastuu on vastaanottajalla. Kulkevathan kaikki myös kaupassa olutosaston läpi. Viinipullo on ehdottomasti tyylikäs lahja.

Ei todellakaan alaikäinen kiikuta opettajalle alkoholia lahjaksi. Ehkä jossain aikuiskoulutuksessa voisi antaa, mutta ei todellakaan peruskoulussa tai lukiossa.

Vierailija
59/65 |
05.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei alkoholia ja jos annetaan vielä lapsen viedä koululle pullo

Vierailija
60/65 |
05.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä sain kaksi suklaalevyä ja yhden kukan. Oli kyseessä ysiluokka, jota olen luotsannut kolme vuotta. Seiskalla ja kasilla en saanut mitään. Tämä oli siis ihan normaalitilanne, yleensä se menee näin. Muutaman kerran lähtevä ysiluokkani ei ole antanut mitään.

Parilta huoltajalta tuli lisäksi kiitokset Wilmassa. Se lämmitti erityisen paljon mieltä. Samoin se, kun oppilaat pääsivät todistustenjaon jälkeen lähtemään lomalle ja pari oppilasta vielä viitsi sen verran pysähtyä, että toivotti minulle hyvää kesälomaa.

Lisäksi sain pois lähtevältä kollegalta viiniä. Olemme olleet töissä seinänaapureita kaksikymmentä vuotta, ja nyt hän vaihtaa koulua. Itse annoin hänelle lahjakortin.