Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Opettajien lahjat

Opettaja
04.06.2022 |

Antakaapas nyt opet tulla kaikki lahjukset niin, että kaikki voi kauhistella.

Itsellä saldo:
5 kpl suklaalevyjä
8 kpl kukkia
2 kpl kynttilöitä ja pieni lyhty
Karkkipussi
+ Sekalainen seurakunta ihania itse tehtyjä kortteja/lappusia lasten itse kirjoittamana.

Ja kyllä, oli tosi kiva saada niitä. Tuli hyvä mieli. Kaikkia lapsia halasin, oli lahjoja tai ei.

Kommentit (65)

Vierailija
21/65 |
05.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sain oppilailta kaksi kukkakimppua, kolme ruukkukukkaa, kaksi suklaalevyä, yhden konvehtirasian sekä korvatulpat. Mutta vain kaksi korttia. Olin toki kiitollinen kaikista lahjoista enkä mitään lahjoja tarvitsisikaan, mutta oppilaiden itsetehdyt kortit lämmittävät mieltä eniten

Meidän teinityttö ei korttia tehnyt. Pahoittelut, kun annoin omatekemäni.

Vierailija
22/65 |
05.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä esim skumppapullo on aika kiva lahja. Se on siedettävän hintainen, mutta uppoaa kyllä lähes kaikkiin ja sen voi säästääkin.

Mä sain sellaisen, sitten saatiin kahvia, suklaata ja mansikoita. Mielestäni todella ihania! Itku meinasi tulla :)

T. Vakaope

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/65 |
05.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Annoin lapseni tärkeimpien aineiden opettajille kaikille 60 lahjakortin s-ryhmään. Auttoi sillä jokainen opettaja antoi 9 vaikka 8 oli lähempänä totuutta kokeiden perusteella.

Olisko sitten niin, että lapsen muut työt kuin kokeet (esitelmät, projektityöt jne) sekä tuntiosaaminen nosti numeron ylöspäin.

Vierailija
24/65 |
05.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain kuohuviiniä, suklaata ja paljon kukkia. Ihania lahjoja olivat. Mutta eniten lämmitti ne oppilaat, jotka eivät tuoneet mitään lahjoja, mutta halusivat käydä moikkaamassa vielä viimeisinä päivinä ja muistelivat lämmöllä yhteisiä hetkiämme. Muutama sanoi, ettei unohda minua ikinä, ja kaivettiin nenäliinoja yhdessä esiin.

Vierailija
25/65 |
05.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen erityisopettaja ja enemmistö oppilaistani tuntuu pitävän minusta: tulee juttelemaan välituntisin, kyselee koska taas on yhteinen tunti, haluaisi käydä tunneillani enemmän jne. Lahjoja saan silti hyvin vähän. Olen miettinyt, näkyykö minusta jotenkin se, etten oikeastaan lahjoja kaipaakaan. Mielestäni oppilailla=huoltajilla ei ole velvollisuutta ostaa minulle lahjoja. Oppilaiden myönteiset sanat ja heidän hyvinvontinsa pitkin vuotta ovat asioiita, joista saan voimia.

Vierailija
26/65 |
05.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tajunnut ajoissa tuota lahjakorttijuttua. Lapseni, joka sai kokeista suht hyviä numeroita, käyttäytyi koulussa asiallisesti ja oli tuntiaktiivisuudeltaan keskivertoluokkaa, sai muutamasta aineesta alakanttiin numerot. Menin tyhmänä muistamaan nyt, kun koko koulu loppui. Käynkö perimässä muistamiset takaisin? Eiväthän opettajat todellakaan niitä ansainneet.

Seuraavan lapsen osalta jo tiedät.

Vierailija
27/65 |
05.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Opettaja ei tarvitse mitään lahjoja. Hän saa palkkaa työstään.

Miten verottaja suhtautuu, pitääkö lahjat ilmoittaa verottajalle.

Lahjoja voi pitää lahjuksina.

Mä en koskaan laittanut opettajille muuta kuin kortin.

Itse sain kaikkea krääsää, onneksi en viinipulloja sentään!

Olitko itse siis opettaja? Ja miksi "viinipulloja sentään"? Viinipullo on aina tyylikäs lahja.

Minusta viinipullo ei ole koskaan tyylikäs lahja - tai ehkä silloin, jos tietää, että saaja juo viiniä. On paljon ihmisiä, ketkä eivät juo alkoholia ollenkaan ja silloin alkoholin saaminen lahjaksi on äärettömän kiusallista ja turhauttavaa. 

Vierailija
28/65 |
05.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viiniä/skumppaa lahjaksi lapsen opettajalle? Ette voi olla tosissanne. Alkoholin antaminen lahjaksi henkilölle, jota ei tunne kunnolla eikä tiedä, käyttääkö tämä alkoholia ollenkaan, on todella mautonta.

Vierailija
29/65 |
05.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sain oppilailta kaksi kukkakimppua, kolme ruukkukukkaa, kaksi suklaalevyä, yhden konvehtirasian sekä korvatulpat. Mutta vain kaksi korttia. Olin toki kiitollinen kaikista lahjoista enkä mitään lahjoja tarvitsisikaan, mutta oppilaiden itsetehdyt kortit lämmittävät mieltä eniten

Kukkia, kukkia, kukkia, marmelaadia ja viisi tuikkukippoa. Mutta parasta ovat lasten itse tehdyt kortit, jos joku haluaa jotain antaa.

Vierailija
30/65 |
05.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Viiniä/skumppaa lahjaksi lapsen opettajalle? Ette voi olla tosissanne. Alkoholin antaminen lahjaksi henkilölle, jota ei tunne kunnolla eikä tiedä, käyttääkö tämä alkoholia ollenkaan, on todella mautonta.

Opettajainhuoneessa voi sit opet juoda yhdessä skumpat, whiskyt ja konjakit pois. Ei takuulla mätäne pulloihin.

Vierailija
31/65 |
05.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olitko itse siis opettaja? Ja miksi "viinipulloja sentään"? Viinipullo on aina tyylikäs lahja.

Minusta viinipullo ei ole koskaan tyylikäs lahja - tai ehkä silloin, jos tietää, että saaja juo viiniä. On paljon ihmisiä, ketkä eivät juo alkoholia ollenkaan ja silloin alkoholin saaminen lahjaksi on äärettömän kiusallista ja turhauttavaa. 

Miksi? Voihan sen aina antaa lahjaksi eteenpäin.

Vierailija
32/65 |
05.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ei ole. Kyllä jokainen ihminen varmaan kutsutaan kesällä jonnekin kylään, ja sen pullon voi viedä lahjaksi, jos ei itse juo.

Vierailija
33/65 |
05.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi ruusu

Viisitoista korttia

Yläkoulun aineenopettaja

Vierailija
34/65 |
05.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen koko ikäni ollut absolutisti enkä tosiaankaan ikinä elämässäni vie kenellekään alkoholia lahjaksi. Jos joku haluaa käyttää alkoholia, ostakoon sen itse.

Miksi? Voihan sen aina antaa lahjaksi eteenpäin.

Vierailija
35/65 |
05.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käsi ylös joka tuntee opettajan joka ei juo alkoholia? Anyone?

Tässäkin ketjussa tuo konjakin ihailija on jo aivan tumut.

Vierailija
36/65 |
05.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhdeksän korttia. Olen pidetty aineenopettaja, joten oppilaiden kiitokset lämmittivät. Muuta en tarvitse, eikä meidän koulussamme onneksi ole lahjakulttuuria.

N30

Vierailija
37/65 |
05.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei ole. Kyllä jokainen ihminen varmaan kutsutaan kesällä jonnekin kylään, ja sen pullon voi viedä lahjaksi, jos ei itse juo.

No, onpa kivaa, saada lahja, jota ei itse käytä. Ja kaikki eivät halua viedä alkoholia lahjaksi, koska se ei ole heidän mielestään sopivaa. Itse olen kaatanut lahjaksi saamani viinin pois, koska en antaisi alkoholia lahjaksi kenellekään. Onneksi nykyään kaikki minut tuntevat tietävät, että olen koko ikäni ollut absolutisti. En ole uskovainen eivätkä vanhempanikaan olleet eikä mitään sellaista, en vaan ole ikinä elämässäni maistanut alkoholia, en edes olutta enkä siideriä.

Vierailija
38/65 |
05.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käsi ylös joka tuntee opettajan joka ei juo alkoholia? Anyone?

Tässäkin ketjussa tuo konjakin ihailija on jo aivan tumut.

Ehkä me äidinkielen opettajat olemme tylsiä poikkeuksia, sillä kaikki koulumme yhdeksän äikän opettajaa ovat absolutisteja. Tosin ei meillä myöskään opettajia lahjota, korkeintaan saamme ruusun, mikä on oikein.

Vierailija
39/65 |
05.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-O,7 litran arvokonjakkipullo (oikeasti arvokas)

-yksi ruusu

-arabian kahvimuki

-kahvia

-lahjakortti

T. Abiro. joka ei lakitti 20 uutta ylioppilasta

Alapeukutan viinapullolle!

Alapeukutan muumimukia.

kukka ok

lahjakortti siinä ja siinä

Konjakki on aina ok.

Lorautan joulukakkuihin ja suklaakakun kuorrutteeseen :)

En juo ikinä mitään alkoholia. - Viinin antaisin eteenpäin.

Vierailija
40/65 |
05.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen absolutisti, ja olisin todella loukkaantunut, jos saisi alkoholia lahjaksi.