Mitä pitäisi tehdä, kun näkee kaksi lasta ilman kypärää saman sähköpotkulaudan kyydissä?
Meilläpäin kadulla usein näkee näin, toinen ohjaa, toinen kyydissä seisoo takana. Arviolta kymmenen vuotiaita. Mitä pitäisi tehdä, kun näkee tuollaisen? Menevät niin kovaa, että turha huutaa mitään perään ainakaan.
Kommentit (28)
Mä käännän katseeni muualle, ja toivon, etteivät kaadu kuin vasta kun ovat näköetäisyyteni ulkopuolella.
Se on vanhempien vastuulla huolehtia omista mukuloistaan ja paimentaa heitä.
Jos laitteen virallisissa tiedoissa ei ole mainintaa esim. kaksipaikkaisuudesta niin sillä ei saa ajaa kuin yksin vaikka kantavuus olisi 1000 kg.
Onhan se houkuttelevaa keksiä järkisyitä jonkun kivan tekemiseen ja vaikka olisikin todellisuudessa yhtä turvallinen esim. kolmen matkustajan kanssa, lakia se ei muuta ja poliisi sakottaa yleensä jos näkee. Turha siis tulla itkemään nettiin jos luuli sitä ja tätä.
Kokemuksesta: ei mitään. Olen joskus kirjoittanut fb:n puskaradioon vastaavista kuljetuksista sähköpotkulaudalla tai -skootterilla, ja vastaukset ovat olleet tyyliä "ei kuulu sulle", "pojat on poikia", "etkö muka itse nuorena".
Luonnolla on taipumus karsia heikommat yksilöt pois.
Tyhmyyskin on vamma.
Huutaa kovaa, ja heilutella käsivarsia, jotta muksut pelästyvät ja kaatuvat sen kanssa kesken ajamisen.