Voiko miestä pyytää siivoamaan edesmenneen vaimonsa tavaroita pois yhteisestä kodista?
Vai pitäiskö mun vain opetella elämään vaimon hiusharjojen yms kanssa? Vaimon kuolemasta 5 vuotta, nyt yhteenmuutto ajankohtainen.
Kommentit (39)
Vierailija kirjoitti:
Tottakai voi pyytää. Aika kiireellä olet kuitenkin muuttamassa hänen kanssaan yhteen, jos ventovierailta ihmisiltä pitää tuollaistakin asiaa kysyä.
Itse en ole kokenut mitään tarvetta pyytää siivoamaan edesmenneen vaimon tavaroita. Mies oli ollut leski viisi vuotta ennen kuin edes tapasimme. Sisustuksessa ja monissa muissa asioissa näkyy edelleen edesmenneen vaimon jälki, mutta sen tottakai hyväksyin siinä kohtaa, kun pitkän pohdinnan ja useiden vuosien seurustelun jälkeen päätimme, että muutamme yhteen.
En nyt sanoisi kiireeksi kun ollaan kuitenkin neljä vuotta seurusteltu. Veikkaan että mies ei ole käynyt ko. laatikoita edes läpi, joten ei ehkä edes tiedä mitä niissä on. Talossa sen verran paljon tilaa ja lipastoja, joten voi hyvin olla vaan jäänyt. Nyt kun kahden ihmisen tavarat pitäisi sovitella yhteen niin kyllähän siinä karsintaa pitää tehdä, myös miehen puolelta, eikä vain minun.
-ap
Vierailija kirjoitti:
Kaffebulla kirjoitti:
Muutin aikoinaan miehen luo, joka oli juuri eronnut. Otin suvereenisti käytttöön ex-rouvan tavarat. Mulla on edelleen käytössä yksi häneltä jäänyt Diorin luomiväripaletti.
Rouvaksi rouvan paikalle!Tuntuisi kyllä erittäin väärältä ottaa edellisen rouvan hiusharja ja hiuspannat käyttöön
-ap
Jos on hyvä hiusharja ja hiuspannat niin mikä ettei?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älä ota miestä, jota ei eksän hiusharjat häiritse. Ota mies, jota eksän hiusharjat häiritsee ja heittää ne menemään.
Kuolleita puolisoita ei ole tapana kutsua eksäksi
No lesken sitten. Älä ota miestä, jota ei lesken hiusharjat häiritse. Ota mies, jota lesken hiusharjat häiritsee ja heittää ne menemään.
Mies on se leski. Ei edesmennyt puoliso.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tottakai voi pyytää. Aika kiireellä olet kuitenkin muuttamassa hänen kanssaan yhteen, jos ventovierailta ihmisiltä pitää tuollaistakin asiaa kysyä.
Itse en ole kokenut mitään tarvetta pyytää siivoamaan edesmenneen vaimon tavaroita. Mies oli ollut leski viisi vuotta ennen kuin edes tapasimme. Sisustuksessa ja monissa muissa asioissa näkyy edelleen edesmenneen vaimon jälki, mutta sen tottakai hyväksyin siinä kohtaa, kun pitkän pohdinnan ja useiden vuosien seurustelun jälkeen päätimme, että muutamme yhteen.
En nyt sanoisi kiireeksi kun ollaan kuitenkin neljä vuotta seurusteltu. Veikkaan että mies ei ole käynyt ko. laatikoita edes läpi, joten ei ehkä edes tiedä mitä niissä on. Talossa sen verran paljon tilaa ja lipastoja, joten voi hyvin olla vaan jäänyt. Nyt kun kahden ihmisen tavarat pitäisi sovitella yhteen niin kyllähän siinä karsintaa pitää tehdä, myös miehen puolelta, eikä vain minun.
-ap
No kysy äläkä ihmettele turhia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älä ota miestä, jota ei eksän hiusharjat häiritse. Ota mies, jota eksän hiusharjat häiritsee ja heittää ne menemään.
No lesken sitten. Älä ota miestä, jota ei lesken hiusharjat häiritse. Ota mies, jota lesken hiusharjat häiritsee ja heittää ne menemään.
Mieshän tässä tarinassa on se leski. Ja lesken asunnossa on edelleen edesmenneen puolison tavaroita "käyttövalmiina".
Huono suhde, jos ei tällaista voi kysyä kysymättä vauvapalstalta lupaa.
Vinkki: Älä ikinä muuta toisen luokse. Varsinkaan, jos takana on puolison kuolema. Etsikää yhteinen koti, joka on kummallekin uusi. Silloin se on teidän yhteinen koti ja teidän yhteisen elämän aloitus. Ne omaan kotiin tulevat tavarat karsiutuvat automaattisesti ja jäävät kauniisiin muistoihin, minne ne kuuluvat.
Teillä on suhde, jossa ei puhuta avoimesti asioista. Haluatko tällaisen suhteen oikeasti?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hullummaksi menee.
Itsekin olen leski enkä todellakaan halunnut että mieheni joutuisi elämään edesmenneen mieheni kamojen keskellä! Meillä käytössä joitain edesmenneen mieheni kippoja ja kuppeja ja tuollainen veitsisetti, mutta ei kyllä muuta. Itselläni sitten oma 'säilö' missä pidän edesmenneen mieheni esineitä/tavaroita tai jotain mitä muistuttaa hänestä. Viisi vuotta on kyllä pitkä aika, onko mahtanut päästä asiasta vielä kunnolla yli..?
Vierailija kirjoitti:
Teillä on suhde, jossa ei puhuta avoimesti asioista. Haluatko tällaisen suhteen oikeasti?
Meillä on oikein hyvä suhde. On vain asioita, joista mun ei ole luontevaa puhua oli suhde kuinka hyvä tahansa. Sama miehellä. Eikä se tosiaan liity suhteen hyvyteen millään lailla vaan perusluonteeseen.
-ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-ap
Outoa, jos et voi/ole jo ottanut tuotamiehen kanssa puheeksi. Jos sinä muutat sinne tavaroinesi, niin eikö ole itsestäni selvää että sun tavaroille pitää tehdä tilaa. Jos mies ei edes tiedä mitä tavaroita laatikoissa on, niin eivät varmaan ole hänelle tärkeitä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-ap
Outoa, jos et voi/ole jo ottanut tuotamiehen kanssa puheeksi. Jos sinä muutat sinne tavaroinesi, niin eikö ole itsestäni selvää että sun tavaroille pitää tehdä tilaa. Jos mies ei edes tiedä mitä tavaroita laatikoissa on, niin eivät varmaan ole hänelle tärkeitä?
No, mä hengailen täällä nyt tällä hetkellä yksin ja aiemmin ollaan käytännön syistä oltu vain mun luonani, joten nämä on nyt tulleet mulle vähän yllätyksenä. Ei ole miehen vakituinen asunto, joten sen takia varmaan onkin tavarat jääneet.
-ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä on oikein hyvä suhde. On vain asioita, joista mun ei ole luontevaa puhua oli suhde kuinka hyvä tahansa. Sama miehellä. Eikä se tosiaan liity suhteen hyvyteen millään lailla vaan perusluonteeseen.
-ap
Paska suhde teillä on tämän perusteella . Ei voi edes puhua asioista avoimesti.
Vierailija kirjoitti:
Kaffebulla kirjoitti:
Muutin aikoinaan miehen luo, joka oli juuri eronnut. Otin suvereenisti käytttöön ex-rouvan tavarat. Mulla on edelleen käytössä yksi häneltä jäänyt Diorin luomiväripaletti.
Rouvaksi rouvan paikalle!Tuntuisi kyllä erittäin väärältä ottaa edellisen rouvan hiusharja ja hiuspannat käyttöön
-ap
Kuule. Se on vain tavaraa.
Oletko varma, että on edellisen vaimon tavaroita eikä jonku nykyisen toisen tyttöystävän, jos et asunnossa ole paljon edes käynyt?
Miten tämä asia ei ole tullut aiemmin puheeksi? Olisin sanonut jo aikoja sitten, että eikö nämä jo voisi siirtää pois, jos kuolemastakin on jo kulunut viisi vuotta.
Ei kai kukaan mihinkään museoon tai exän muistolaatikkoon halua muuttaa?
Kyllä vähän pitää miehen pystyä tuulettamaan ja aloittamaan uutta.
Eiköhän asia ihan hyvähenkisellä keskustelulla selviä, kun ap selität rauhallisesti että sinusta olisi vähän kummallista vainajan päivittäistavaroita katsella ympäri kotia.