Onko sinulla hyvä yleissivistys?
Onko sinulla hyvä yleissivistys? Testaa 15 kysymyksellä https://www.is.fi/viihde/art-2000008864711.html
Kommentit (50)
Onko 9/15 oikein muka hyvä? mokasin parikin kohtaa mm. roadrunnerin
mies54v
14/15, vain Virenin kaatuminen meni pieleen.
Väitän, että on vaikka tässä tulos oli 11/15. Luen paljon ja olen kiinnostunut ajasta ja ilmiöistä.
Mielestäni ei ole erityisen hyvä, mutta sain tuosta testistä täydet pisteet. Muut tiesin, mutta siihen Patrik Laineen NHL-seuraan piti ottaa vihje.
13/15 tyhmästi mokasin kaksi, olisi pitänyt ajatella sekunti pitempään, pari arvasin, en muistanut sitä keisaria enkä tiennyt jääkiekkojoukkuetta
Vierailija kirjoitti:
Miten Virenin kaatuminen liittyy yleissivistykseen?
Ennen tämän testin tekoa olisin vastannut, että ei todellakaan ole.
Saatuani testin tehtyä tuloksella 3/15, voin todeta jo faktaksi edellisen.
Vierailija kirjoitti:
Mielestäni ei ole erityisen hyvä, mutta sain tuosta testistä täydet pisteet. Muut tiesin, mutta siihen Patrik Laineen NHL-seuraan piti ottaa vihje.
En ottanu yhtään vihjettä. Useimmissa väärin menneissä oli joko tai vaihtoehto mielessä ja aina valitsin väärän. Ois ehkä kannattanu.
mies54v
Sanoisin, että melko huono, mutta tuosta kyselystä sain 13/15. Kertoo enemmän testistä kuin mun yleissivistyksen tasosta.
Vierailija kirjoitti:
13/15 tyhmästi mokasin kaksi, olisi pitänyt ajatella sekunti pitempään, pari arvasin, en muistanut sitä keisaria enkä tiennyt jääkiekkojoukkuetta
Mulla ihan sama tulos ja samat meni väärin kuin sulla.
mulla 15/15, vaikein oli järvinen, piti miettiä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Samalla tavalla kuin Patrik Laineen seura - ei mitenkään, mutta sitä nyt kuitenkin yhtenä asiana kysyttiin. Joku toinen vastaisi varmaan että olympiahistorian jonkinlainen tuntemus kuuluu yleissivistyksen, mutta myös henkilökohtaiset kiinnostuksen kohteet ratkaisevat monessa asiassa mitä kukin tietää ja mitä ei.
10/15 oikein. Minulla ei ole hyvää yleissivistystä. Tiedän paljon asioista, joista tykkään, kuten luonnontieteet hyvin laajalti. Mutta on valtavasti asioita, joista en ole ollenkaan kiinnostunut (kuten urheilu, tv-sarjat, viihde, muoti, julkkikset, politiikka, historia) ja sivistyksessäni on niiden kohdalla isoja aukkoja. Tylsät jutut eivät vaan jää päähäni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Samalla tavalla kuin Patrik Laineen seura - ei mitenkään, mutta sitä nyt kuitenkin yhtenä asiana kysyttiin. Joku toinen vastaisi varmaan että olympiahistorian jonkinlainen tuntemus kuuluu yleissivistyksen, mutta myös henkilökohtaiset kiinnostuksen kohteet ratkaisevat monessa asiassa mitä kukin tietää ja mitä ei.
vaikka kaikki meni oikein ilman apuja, tuo urheilu ei kuulu minusta yleissivistykseen
No höh, ei noi kysymykset kerro mitään yleissivistyksestä.
14/15, Selänteen 1. NHL- joukkue meni väärin, en seuraa ollenkaan urheilua.
Virén on 70- luvun lapselle niin tuttu hahmo kuitenkin, että tuo kaatuminen -72 on jäänyt jonrkin alitajuntaan, vaikka tapauksen aikaan olin vielä taapero.
Vierailija kirjoitti:
No höh, ei noi kysymykset kerro mitään yleissivistyksestä.
No, kertoo jotain toki.
Noissa on yleensä paljon urheilukysymyksiä, joka on minusta kyseenalaista.
Ainakin nuo knoppitietokysymykset.
On.