Syötättekö te vieraita lapsia?
Kommentit (47)
Mulla ei ole vielä tuon ikäisiä lapsia, mut oon miettinyt tuota. Meillä on vaan kasvisruokaa kotona ja tuntuu että se herättäö kovasti tunteita. Voihan sitä tarjota, mutta tulisiko sanomista..?
Tottakai. Lapsilla on pienempi vatsa kuin aikuisilla eivätkä kestä nälkää yhtä kauan. Ja varsinkin jos ovat pidempään kyselen onko nälkä. Aikuisten kohdalla ei tule mieleen aina kysyä, jotenkin kai alitajuntaisesti olettaa että aikuiset osaavat pitää huolen itsestään. Eri asia toki jos olen aikuisia pyytänyt erikseen kylään niin sitten tarjoan, mutta yllä oleva jos tulevat spontaanisti.
Todellakin. Meille muutti pakolaisiakin asumaan ja eihän sitä pienintä nälässä voi pitää... No, meitä on niin moneen junaan. Ymmärrän kyllä, että vähävaraisessa perheessä ei riitä ruokaa ehkä omillekaan perheenjäsenille. Olen sitä mieltä, että jos on saanut maallista hyvää enemmän kuin oman tarpeen, siitä tulee jakaa myös muille. Olen arvoiltani ja etiikaltani ehkä käänteinen B. Wahlroos, mistä olen salaisesti äärimmäisen ylpeä (aina on hyvä olla esimerkkihenkilöitä joihin vertaamalla asiat kirkastuvat).
Minulla on aina pilttipurkki laukussa että voin hyökätä syöttämään toisten lapsia kun näen sellaisen vaikka rattaissa vartioimatta.
Vai mistä tässä aloituksessa oli kyse?
Syöttäminen on vähän outo sanavalinta.
Mutta ruokaa tarjotaan kaikille talossa olijoille ja ruoka-ajan ulkopuolella sitten välipalaa, kahvia, ym.
Heitän niille joskus leivänmuruja.
Minulla ei ole lapsia mutta uskon, että antaisin ruokaa. Tapanani on antaa ruokaa kaikille vieraille, jos sattuvat olemaan luonani kun minulla on ruoka-aika. Ja olen ns. pienituloinen. Ottaisin kyllä lasten kohdalla selville myös lasten omien vanhempien mielipiteen ja mahdolliset lasten ruokarajoitteet.
Lapsen kavereita olen syöttänyt ja majoittanut ja meille on voinut tulla tarpeen vaatiessa vielä silloinkin kun lapsi on muuttanut pois kotoa.
Edelleenkin.
Vierailija kirjoitti:
Syöttekö te vieraita lapsia?
Kahdesti luin otsikon näin.
Joo kysuäyn haluaako syödä
Ja jos haluaa niin voi
Meillä oli kotona (maaseudulla) tapana, että kun ruoka-aikaan oli vieraita, katettiin pöytään lisää lautasia. Olen jatkanut perinnettä
En enää tarjoa naapuruston kakaroille yhtään mitään. Käännytän ne jo ovelta.
Olipa semmoinenkin räkänokka melkein joka päivä tulossa meille ja kertoi, että kotona ei ole ruokaa. Laitoin tietoa eteenpäin, mutta minun asiani ei ole ruokkia.
Miten edes jotkut tekee lapsia, eivätkä sitten huolehdi niistä?
Vierailija kirjoitti:
Olipa semmoinenkin räkänokka melkein joka päivä tulossa meille ja kertoi, että kotona ei ole ruokaa. Laitoin tietoa eteenpäin, mutta minun asiani ei ole ruokkia.Miten edes jotkut tekee lapsia, eivätkä sitten huolehdi niistä?
Olisiko sinusta itsestäsi kiva, jos omaa lastasi haukuttaisi kakaraksi ja räkänokaksi?
Nro 11
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olipa semmoinenkin räkänokka melkein joka päivä tulossa meille ja kertoi, että kotona ei ole ruokaa. Laitoin tietoa eteenpäin, mutta minun asiani ei ole ruokkia.Miten edes jotkut tekee lapsia, eivätkä sitten huolehdi niistä?
Olisiko sinusta itsestäsi kiva, jos omaa lastasi haukuttaisi kakaraksi ja räkänokaksi?
Nro 11
Mitä väliä, jos sitä haukutaan jollain turhalla palstalla anonyyminä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nro 11Mitä väliä, jos sitä haukutaan jollain turhalla palstalla anonyyminä.
Kertoo ainakin haukkujan luonteesta ja suhtautumisesta lapsiin. Itse yrittäisin ottaa selville, että miksi lapsi on nälkäinen vai onko syynä jokin muu kuin nälkä. Ap'n kysymykseen vastaan, että annan ruokaa kaikille, jotka ovat luonani ruoka-aikana.
Kyllä, jos on lapsil kavereita kylässä kun on ruoka-aika, niin hekin saavat syödäkseen. Näin toimivat myös kavereiden vanhemmat jos omat lapseni ovat kavereilla silloin kun heillä syödään.
Opin tavan lapsuudestani.