Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Että tällaiset isovanhemmat...

Vierailija
14.10.2006 |

Hoitoapua ei tarjota... vaikka ollaan valvottu jo kaksi kuukautta koliikkivauvan kanssa ja isovanhemmat asuvat kivenheiton päässä. En ole saanut edes päivällä mummoa vahtimaan vauvaa , jotta olisin saanut muutaman tunnin nukkua. Vauvan hoito on kuulema jo tuossa iässä (50+) liian raskasta ja heillä on kuulemma lupa viettää omaa aikaa ja nauttia elämästä.." Itsehän hankitte lapsenne, kai te myös hoidatte ne" , oli äitini vastaus kun pyysin kolmen viikon valvomisten jälkeen, vauvaa yhdeksi yöksi hoitoon....

Kommentit (100)

Vierailija
81/100 |
14.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta älä yleistä omia kokemuksiasi.

Minä kuolisin häpeästä ja kärsisin, jos olisin niin toivoton, etten selviäisi omien lasteni hoidosta itse. Kokisin itseni täysin luuseriksi (oikeutetusti), enkä takuulla olisi onnellinen.

Nyt olen, koska olen ylpeä itsestäni, enkä mikään kiviriippa kenellekään. Meidän suvussa on kaikki muutkin olleet vahvoja naisia ja olen ylpeä, että kuulun itsekin heihin.

Vierailija
82/100 |
14.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heikkouksia ei saa myöntää, omin avuin on selvittävä. Sen kustannuksella kärsii sitten perheen ja lapsien hyvinvointi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/100 |
14.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta loppujen lopuksi ihminen " joka voisi kuolla häpäestä" jos ei selviä yksin lasten hoitamisesta, ei taida olla kovin tasapainoinen. Onko se, että pyytää apua esimerkiksi kahdesti vuodessa jo pärjäämättömyyttä? Kerro meille pullamössöille mitkä ovat sinun standardisi, jotta voi kiinnittää ne jääkaappimagneetilla näkösälle!

Vierailija
84/100 |
14.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyhmältä kuulostaa minusta.

Vierailija
85/100 |
14.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös se niin mene, että kun vanhemmilla on itsellään hyvä olla, lapsillaankin on.

Vierailija
86/100 |
14.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun on päätetty pärjätä, ei myönnetä mitään ongelmia. Tasapainoisuus mitataan vasta lopullisesti kyvyssä itse solmia aikuisiällä parisuhteita ja elää parisuhteessa.

Vierailija
87/100 |
14.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

että parin viikon vauvanhoidon jälkeen juoksee äidin helmoihin, sori vaan.

Henkistä vahvuutta on se, että kasvaa ensin itse aikuiseksi ennen kuin tekee lapsia - muiden hoidettaviksi.

Vierailija
88/100 |
14.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

et mitään ennustetta. Mitkäs takeet itselläsi on?

Vierailija
89/100 |
14.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuopukseni oli koliikkivauva, joka huusi 10-16 tuntia suoraa huutoa vuorokaudessa äänensä käheäksi, välillä äänettömäksi asti. Äitini tarjoutui apuun, hoiti lähinnä esikoista kotonamme 2 kk ajan ja asuikin meillä osan ajasta. vauvan ollessa 3,5 kk koliikki loppui ja tiedustelin miten voisin kiittää ja huomioida hänen panostaan. Kerroin äidilleni, että ilman hänen apuaan olisin varmaan joutunut psykiatriseen hoitoon. Äitini vakuutti, ettei mitään " lahjoja" kaivannut. Kolme vuotta myöhemmin kuulin siskoltani, että äiti luonnehti tapahtunutta aikana, jolloin sai piikana rehkiä minkä kerkesi eikä kiitosta saanut. Tosi paha mielihän siitä tuli..

Vierailija
90/100 |
14.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnustan oman rajallisuuteni ja pyydän toisinaan apua läheisiltä vanhemmiltani ennalta ehkäisevästi. En mainosta pärjääväni kaikessa - tähän mennessä olen onneksi pärjännyt ja ollut onnellinen, mutta kaikkea voi tapahtua. Olen optimisti ja positiivinen ihminen, enkä maalaa lapsilleni pelottavia tulevaisuudenkuvia, mutta he tietävät, että meidän perheellä on rakastava ja välittävä turvaverkko.

Niskavuorelaisuus ei ole tasapainoisuutta, jota haluaisin välittää lapsilleni.

Vierailija
91/100 |
14.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

on se, että heikkoutta ja väsymystä ei voi myöntää. On epänormaalia, että monta viikkoa valvonut ihminen ei olisi riekaleina. SAIRASTA.

Tämä viileys ja kyynisyys, joka joidenkin kirjoittajien ajatuksista paistaa, on sairasta. Terve ihminen kykenee asettumaan toisen asemaan.

Meilläkin on ollut koliikkivauva, ja lapset eivät ole koskaan olleet yökylässä. Jos minulla olisi apua, ottaisin sen ilomielin vastaan.

Täällä palstailee joukko ihmisiä, jotka eivät koskaan pysty näkemään kuin oman kantansa asiaan oikeana. . Nämä ovat ihmisiä, jotka haukkuvat selän takana kaikkia. naama on nyrpeä ja etusormi aina ojossa. Osalla ihmisistä vain henkiset resurssit eivät riitä ajatteluun. Tällaiset ihmiset ovat ikävää seuraa.

Vierailija
92/100 |
14.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja antaa omia pärjäämisen teesejään muille käyttöön. Mihin se bessewisser nyt katosi?

Vierailija
93/100 |
14.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En varmasti aina ja kaikille olekaan. Tähän ikään mennessä olen sen oppinut. Näen itsessäni myös heikkouksia ja ikäviäkin puolia. Vaikka teitysti itse olen sitä mieltä, että hyviä on enemmän. : ))))

Ap, kyllä kuulostavat itsekkäiltä tiedän mummot!Syystäkin olet tuohtunut.

Vierailija
94/100 |
14.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai auttamisen kriteerinä tarvitse olla se, selviääkö toinen ilman apua?

Mitä on " selviäminen" ?

Ja avun ei tarvitse aina olla sitä mitä toinen ehdottaa, jos se ei tunnu oikealta vaihtoehdota tai ei jaksa. Esim. jos itse en jaksaisi voinniltani auttaa, ja rahaa olisin, maksaisin lapselleni hoitoapua. Ehkä keskustelisin siitä, onko vauvalle hyväksi olla poissa kotoa ja kysyisin voinko tulla kotiin auttamaan jne. Apua voi myös olla se, että miettii yhdessä vaihtoehtoja selvitä vaikeista tilanteista.

Vierailija
95/100 |
14.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

auttaa esikoisen hoidossa jopa mieheni oma mummo jolla ikää 79.v ja jaksaa olla pihalla 3 v-esikoisen kanssa ja jopa autttaa meitä kodin siivouksessa kun nyt on rv 38 meneillään ja olen tosi väsynyt ja ison mahan kanssa ei paljoo jaksa tehä ja mies paljon töissä niin tämä mummo jaksaa :) Ja vieläpä itse vaatii saada auttaa...

Vierailija
96/100 |
14.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai syöttää kaverin yksivuotiaan että kaveri saa kerrankin vaan istua ruokapöydässä ja södä itse rauhassa. Ja voin ottaa hoitoon lapsen joka heräilee öisin, että äiti saa nukuttua koko yön putkeen. Ja varmasti noissakin tilanteissa se apu ei ole millään tavalla välttämätöntä vaan elämää helpottavaa.

Jos joku olisi tarjoutunut tai suotunut hoitamaan mun lasta vauva-aikana, olisin ollut ikionnellinen, ketään muuta vain ei löytynyt kun mun vanhemmat jotka asuivat parinsadan kilometrin päässä. Eli juuri silloin kun vauva oli hankalimmillaan ja apua olisi eniten tarvittu, sinne ei voinut mennä koska kolmen tunnin ambulanssimatka sairaalaan oli liian pitkä. Joten me pärjättiin itsekin. Eikä se tarkoita että apu ei olisi ollut hyödyksi.

Vierailija:

Ei kai auttamisen kriteerinä tarvitse olla se, selviääkö toinen ilman apua?

Mitä on " selviäminen" ?

Vierailija
97/100 |
14.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mun äiti ainakin tulee hoitaan ilman pyyntöäkin melkeen pitää lähettää se pois että saa olla välillä rauhassa...

Vierailija
98/100 |
14.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta siinäkään ei ole mitään pahaa, että tässäkin ketjussa on äitejä, jotka kertovat selvinneensä koliikkivauvan kanssa ilman mitään apujakin. Niin selvisin minäkin. Minusta tällaisten asioiden kertominen on paremminkin KANNUSTAVAA ap:lle - kyllä siitä selviää, vaikka kamalaa onkin! Tsemppiä!

Vierailija
99/100 |
14.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikös tässä ollut kyse vanhempien jaksamisesta eikä lasten " hoidattamisesta isovanhemmilla" ? Apua PITÄÄ uskaltaa pyytää silloin kun tarvitsee! Kummallista minusta ettei oma äiti halunnut auttaa väsynyttä tytärtään. Toivottavasti ap sai apua muualta, jotta sai levättyä ja voimia takaisin. Lapsen parhaaksi se on!

Vierailija
100/100 |
14.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

miksi kysyt unovajeeseen apua isovanhemmilta?

lapsen isän kanssa sovitte nukkumisista!