Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapsen todistus

Vierailija
04.06.2022 |

Kaksi seiskaa, seitsemän kasia, kaksi ysiä. Käytös 9. Onko tämä hyvä vai huono todistus? Tyttö 5-luokalla.

Kommentit (57)

Vierailija
41/57 |
04.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No Oliko kykyjen mukaan vai alisuoriutunut? Jollekin huono toiselle hyvä. Juhlikaa kuitenkin kesälomaa

Paha olo sinulla, hae apua!

Vierailija
42/57 |
04.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Seiskan aineisiin kannattaa keskittyä, 5 lk taso on sellainen että tekemättä mitään se 8 tulee helposti. Mitä aineita sitten lienevätkään, ja onko kyse siitä että ei ymmärrä, tai onko vaikka puutteellinen vastaustaktiikka kokeissa? Todistus on hieman alle keskitason ja eteenpäin mennessä tippuu helposti kelkasta jos nämä seiskat on esim matikka ja äidinkieli....jos taas kuvaamataito ja liikunta, niin asia on eri :) 

Nykyään painotetaan muuta kuin kokeessa osaamista. Esimerkiksi mun lapsi saanut kymppiä ja ysiä matematiiksta, mutta todistukseen tulee kahdeksan muiden haasteiden takia (mm. keskittymiskyky, viittaamattomuus). Eli mekaaninen osaaminen taustalla voi olla hyvä kuitenkin.

Jos kokeiden ka on 9-10 on lähinnä törkeää antaa 8. Etenkin, jos lapsella on haasteita keskittymiskyvyn ja viittaamisen kanssa, jälkimmäiseen vaikuttaa lapsen luonne ja luokan ilmapiiri. Hankaluuksista huolimatta noin hyvin oppinut tarvittavat asiat.

- ohis

Ei se törkeää ole, vaan opsin mukaista. Näytön pitää olla jatkuvaa ja monipuolista.

Kokeet ovat yksi osa-alue oppimisesta, ja omien lasteni kohdalla olen nähnyt, että se kirjan valmis koekaan ei ole mikään pyhä ja kaikkitietävä osaamisen mittari. Toinen opettaja voi antaa täydet pisteet, jos vastaus on sinne päin, ja toinen ottaa miinuksen puuttuvista iin pisteistäkin.

Itse olen palkinnut hyvistä koenumeroista rahalla kymppi kympistä -periaatteella, koska lapsilleni koulu on helppoa, ja he tekevät paljon huolimattomuusvirheitä, ja he usein tekevät vain minimin, eivät siis esimerkiksi kokeen vapaaehtoisia lisätehtäviä. Samoin he ovat varsin laiskoja tunnilla. Tällaisille lapsille, jotka menevät siitä, mistä aita on matalin, olisi karhunpalvelus antaa kymppejä todistukseenkin.

-eri myös.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/57 |
04.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En laittaisi liikaa painoarvoa numeroille, kannustaisin vaan. Usko lapseen on tärkeintä.

Vierailija
44/57 |
04.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun lapsi on myös 5.-luokalla. Hänellä oli englanti, matikka ja äidinkieli kymppejä, loput lukuaineet ysejä ja kuvis, käsityö, liikunta ja musa kaseja. Meidän mielestä todistuksensa oli todella hyvä ja lapsi itse oli myös todella tyytyväinen.

Eniten se tyytyväisyys todistukseen riippuu varmaan lapsen mielenkiinnon kohteista. Sellaista, joka on liikunnallisesti tosi aktiivinen, saattaisi harmittaa mun lapsen saama 8.

Vierailija
45/57 |
04.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä todistus. Keskiarvo on 8. Numero kahdeksan on hyvä, 9 kiitettävä ja 10 erinomainen.

Vierailija
46/57 |
04.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Seiskat ovat siis käsityö ja liikunta. Unohdin sanoa.

Ap

Haha mun tytöllä 7 luokkalainen liikunta 10 ja kuvis 9, todella hyvä piirtämään ja lahkakas, mut tuo liikunta....ei kyllä liiku juuri vapaa ajalla, et kai sitte koulussa hyvin mukana. On kyllä linnunluinen, hoikka tyttö muuten, että liekö ulkomuodon takia sai kympin....ihmetteli itsekin asiaa.

Vierailija
47/57 |
04.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä mieltä tällaisesta vitosluokkalaisella: lapsella koearvosanat pelkästään 10 ja 10+, siis kaikista kokeista täydet pisteet. Mutta arvosanat todistuksessa 7. Käyttäytyminen arvioitu erikseen (juu ja seiska on). Ei poissaoloja ja läksyt aina tehty. Olen jotenkin typertynyt enkä osaa sanoa mitään joten jos jollain olisi näkökulmaa tai mielipiteitä niin arvostaisin

Vierailija
48/57 |
04.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä mieltä tällaisesta vitosluokkalaisella: lapsella koearvosanat pelkästään 10 ja 10+, siis kaikista kokeista täydet pisteet. Mutta arvosanat todistuksessa 7. Käyttäytyminen arvioitu erikseen (juu ja seiska on). Ei poissaoloja ja läksyt aina tehty. Olen jotenkin typertynyt enkä osaa sanoa mitään joten jos jollain olisi näkökulmaa tai mielipiteitä niin arvostaisin

Käyttäytymisestä on kai aika vaikeaa saada ysiä huonompaa, eli käyttäytyy jotenkin poikkeuksellisen huonosti ja se vaikuttaa arvosanoihin?

Vierailija
49/57 |
31.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapseni sai viisi ysiä ja viisi kymppiä käytös 10

Vierailija
50/57 |
31.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Seiskan aineisiin kannattaa keskittyä, 5 lk taso on sellainen että tekemättä mitään se 8 tulee helposti. Mitä aineita sitten lienevätkään, ja onko kyse siitä että ei ymmärrä, tai onko vaikka puutteellinen vastaustaktiikka kokeissa? Todistus on hieman alle keskitason ja eteenpäin mennessä tippuu helposti kelkasta jos nämä seiskat on esim matikka ja äidinkieli....jos taas kuvaamataito ja liikunta, niin asia on eri :) 

😳😳😳

Vierailija
51/57 |
31.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Haha mun tytöllä 7 luokkalainen liikunta 10 ja kuvis 9, todella hyvä piirtämään ja lahkakas, mut tuo liikunta....ei kyllä liiku juuri vapaa ajalla, et kai sitte koulussa hyvin mukana. On kyllä linnunluinen, hoikka tyttö muuten, että liekö ulkomuodon takia sai kympin....ihmetteli itsekin asiaa.

No. Ei kymppiä saa seisoskelemalla. Eikä opettaja hoikkuuden perusteella arvosanaa anna.

Omituiset jutut sulla.

Tai sitte outo maikka.

Vierailija
52/57 |
31.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä todistus.

Vierailija
53/57 |
31.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei hyvä ei huono 

Tekikö hän parhaansa vai ei? Onko hän itse tyytyväinen? 

Vierailija
54/57 |
31.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap

Oijoi liikuntaan kannattaa panostaa kyllä enemmän 

Vierailija
55/57 |
31.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap

no sitten on huono jos liikunnasta saa vain 7

Vierailija
56/57 |
31.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Oijoi liikuntaan kannattaa panostaa kyllä enemmän 

Mulla oli liikunta seiska, ja se vaihtui ysiksi ihan sillä panostuksella että liikunnanopettaja vaihtui. 

Vierailija
57/57 |
31.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyydyttävä

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan seitsemän