Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapsen todistus

Vierailija
04.06.2022 |

Kaksi seiskaa, seitsemän kasia, kaksi ysiä. Käytös 9. Onko tämä hyvä vai huono todistus? Tyttö 5-luokalla.

Kommentit (57)

Vierailija
21/57 |
04.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä perheessä kasikin on liikunnasta huono. Että riippuu tosiaan lapsen tasosta. Mun lapsi sai ruotsista seiskan ja se oli sille hyvä.

Vierailija
22/57 |
04.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen todistus on hyvä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/57 |
04.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

onko kukaan lapsi saanut hymypatsasta, entä stidendit? 

Vierailija
24/57 |
04.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä väliä paperilla jolla ei ole loppujen lopuksi enää mitään merkitystä?

Vierailija
25/57 |
04.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

mun poika Pettyi pahasti kun matikasta tuli vaan 9 yläasteen päätötodistukseen, no se korjaantui lukiossa 1000 euron stipendillä. 

Vierailija
26/57 |
04.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei muuta ku remmiä paljaalle pyllylle ja pimpille, niin tietää paikkansa.

Vierailija
27/57 |
04.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä perheessä kasikin on liikunnasta huono. Että riippuu tosiaan lapsen tasosta. Mun lapsi sai ruotsista seiskan ja se oli sille hyvä.

Niin jokainen on hyvä sillä omalla tasollaan. Todistusten jaon saisi lopettaa kokonaan.

Vierailija
28/57 |
04.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täydellinen!

Vierailija
29/57 |
04.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

onko kukaan lapsi saanut hymypatsasta, entä stidendit? 

On

Vierailija
30/57 |
04.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Millä vanhemmat sitten nostattaisi sitä omaa egoaan?

Vierailija
31/57 |
04.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä se riippuu ihan siitä lapsesta. Jos edellinen todistus oli huonompi, niin tuo on hyvä, ja toistenpäin tuo on huono.

Vierailija
32/57 |
04.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskiverto todistus.

Vierailija
33/57 |
04.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen kovasti miettinyt, mitä järkeä on liikunnan arvioimisessa numeroilla., Mutta tuttu opettaja huomautti, että se liikunnan numero voi olla tärkeä niille, joilla ei ole mitään jakoja saada hyviä numeroita lukuaineissa. Ja niinhän se varmasti on.

Lukuaineissa taas numeroiden jakaminen on reilua, jotta lapset itse tietävät jo ennen ysiluokkaa, onko heillä nykyisellä panostuksella mahdollista päästä toivomiinsa jatko-opintoihin.

Vierailija
34/57 |
04.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Seiskan aineisiin kannattaa keskittyä, 5 lk taso on sellainen että tekemättä mitään se 8 tulee helposti. Mitä aineita sitten lienevätkään, ja onko kyse siitä että ei ymmärrä, tai onko vaikka puutteellinen vastaustaktiikka kokeissa? Todistus on hieman alle keskitason ja eteenpäin mennessä tippuu helposti kelkasta jos nämä seiskat on esim matikka ja äidinkieli....jos taas kuvaamataito ja liikunta, niin asia on eri :) 

Nykyään painotetaan muuta kuin kokeessa osaamista. Esimerkiksi mun lapsi saanut kymppiä ja ysiä matematiiksta, mutta todistukseen tulee kahdeksan muiden haasteiden takia (mm. keskittymiskyky, viittaamattomuus). Eli mekaaninen osaaminen taustalla voi olla hyvä kuitenkin.

Vierailija
35/57 |
04.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen kovasti miettinyt, mitä järkeä on liikunnan arvioimisessa numeroilla., Mutta tuttu opettaja huomautti, että se liikunnan numero voi olla tärkeä niille, joilla ei ole mitään jakoja saada hyviä numeroita lukuaineissa. Ja niinhän se varmasti on.

Lukuaineissa taas numeroiden jakaminen on reilua, jotta lapset itse tietävät jo ennen ysiluokkaa, onko heillä nykyisellä panostuksella mahdollista päästä toivomiinsa jatko-opintoihin.

Liikunnantunnin suorituksissa on oppilaiden välillä aivan valtavia eroja sekä asenteen että taidon ja kunnon tasolla. Siitä on hyvä kertoa todistuksessa. Huonokuntoisista liikuntaa vieroksuvista lumihiutaleista ei todennäköisesti tule kovin kummoisia yhteiskunnan tukipylväitä. 

Vierailija
36/57 |
04.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Liikunnantunnin suorituksissa on oppilaiden välillä aivan valtavia eroja sekä asenteen että taidon ja kunnon tasolla. Siitä on hyvä kertoa todistuksessa. Huonokuntoisista liikuntaa vieroksuvista lumihiutaleista ei todennäköisesti tule kovin kummoisia yhteiskunnan tukipylväitä. 

Eihän koululiikuntaan käsittääkseni nykyään edes kuulu kuntotestejä.

Vierailija
37/57 |
04.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos katsotaan yhteiskunnan tukipylväitä, niin korrelaatio kouluaikojen liikunnan numeron kanssa saattaa olla pikemminkin negatiivinen kuin positiivinen.

Vierailija
38/57 |
04.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Millä vanhemmat sitten nostattaisi sitä omaa egoaan?

Hyväitsetuntoinen vanhempi ei egoaan nostele lapsen suorituksilla.

Vierailija
39/57 |
04.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Seiskan aineisiin kannattaa keskittyä, 5 lk taso on sellainen että tekemättä mitään se 8 tulee helposti. Mitä aineita sitten lienevätkään, ja onko kyse siitä että ei ymmärrä, tai onko vaikka puutteellinen vastaustaktiikka kokeissa? Todistus on hieman alle keskitason ja eteenpäin mennessä tippuu helposti kelkasta jos nämä seiskat on esim matikka ja äidinkieli....jos taas kuvaamataito ja liikunta, niin asia on eri :) 

Nykyään painotetaan muuta kuin kokeessa osaamista. Esimerkiksi mun lapsi saanut kymppiä ja ysiä matematiiksta, mutta todistukseen tulee kahdeksan muiden haasteiden takia (mm. keskittymiskyky, viittaamattomuus). Eli mekaaninen osaaminen taustalla voi olla hyvä kuitenkin.

Jos kokeiden ka on 9-10 on lähinnä törkeää antaa 8. Etenkin, jos lapsella on haasteita keskittymiskyvyn ja viittaamisen kanssa, jälkimmäiseen vaikuttaa lapsen luonne ja luokan ilmapiiri. Hankaluuksista huolimatta noin hyvin oppinut tarvittavat asiat.

- ohis

Vierailija
40/57 |
04.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos kokeiden ka on 9-10 on lähinnä törkeää antaa 8. Etenkin, jos lapsella on haasteita keskittymiskyvyn ja viittaamisen kanssa, jälkimmäiseen vaikuttaa lapsen luonne ja luokan ilmapiiri. Hankaluuksista huolimatta noin hyvin oppinut tarvittavat asiat.

- ohis

Niinhän se on. Laaja-alaisuus on päivän sana ja siihen kuuluu tiiviisti yhteistyötaidot, kyky ajastaa ja hahmottaa työskentelyään ja toimintaympäristöään jne. Periaatteessa arvosteluun ei saisi vaikuttaa oppimisvaikeudet ja luonne, mutta kyllä nämä suoraan vaikuttavat esimerkiksi siihen, että kuinka hyvin pystyy pitämään kirjaa läksyistä tai toimia yhteistyössä muiden kanssa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän seitsemän