Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sääliksi käy niitä, jotka eivät vihreää siirtymää nyt tee :( bensan hinta nousee rajattomasti, tulee syömään monien lompakot täysin

Vierailija
03.06.2022 |

Itse tein vihreän siirtymän ja on tosi ihanaa, ettei tarvii enää välittää noista bensamaksuista :D

Kommentit (35)

Vierailija
1/35 |
03.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse autoton ja kasvissyöjä ja ties mitä, mutta ymmärrän täysin että monella on Suomessa auto.

Se mahdollistaa monelle töissäkäynnin ja harrastukset. Helsingin ulkopuolella joukkoliikenne ei ole yhtä kattavaa eivätkä kaikki palvelut keskitettynä lähelle kotia.

Varsinkin nyt on myötätunto niitä kohtaan, joilla vaikka pieni palkka, työmatkat autolla ja taloudessa vähän joustovaraa.

Vierailija
2/35 |
03.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihtaisin minäkin. Vaan kun täällä pääkaupungin ulkopuolella ei ole edes kaupungeissa häävi joukkoliikenne, niin auto on vähän pakko olla. Vaihtaisin mielelläni sähköautoon, mutta ne on niin kalliita ettei pysty.

Sitä odottelen että voin ottaa hevosen ja kärryt tuohon kerrostalon pihalle parkkiin. On kohta halvin tapa liikkua paikasta toiseen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
3/35 |
03.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse autoton ja kasvissyöjä ja ties mitä, mutta ymmärrän täysin että monella on Suomessa auto.

Se mahdollistaa monelle töissäkäynnin ja harrastukset. Helsingin ulkopuolella joukkoliikenne ei ole yhtä kattavaa eivätkä kaikki palvelut keskitettynä lähelle kotia.

Varsinkin nyt on myötätunto niitä kohtaan, joilla vaikka pieni palkka, työmatkat autolla ja taloudessa vähän joustovaraa.

Joo ei ole varaa sähköautoon. Työssä pakko käyttää omaa autoa. Toki siitä saa km korvaukset mutta se ei ole noussut samaa tahtia kuin polttoaineen hinta. Ei ole mitään mahdollisuutta mennä pyörällä tai julkisilla. Olen laajalla alueella töissä on tavaran kuljetusta ja työpaikat vaihtelee jne. Pitää vaan tankata vaikka maksaisi 5 euroa litralta ei muuta voi.

Vierailija
4/35 |
03.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi pitää kokea myötätuntoa muita kohtaan? En ymmrärä

Eikö perkele ole tarpeeksi, että itse tekee oman osansa? En ota yhtään vastuuta kenenkään muiden prseilyistä

Vierailija
5/35 |
03.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tein kans vihersiirtymän. Otin lopputilin, myin dieselauton pois ja elän nyt yhteiskunnan piikkiin. Ihanan vapauttavaa.

Vierailija
6/35 |
03.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://www.autotalli.com/uudet-autot/listaa/tesla/model-3?gclid=EAIaIQ…

Ei noilla hinnoilla pysty mihinkään siirtymiin.

Vierailija
7/35 |
03.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tein vihreän siirtymän, ei autoa ja sinä maksat mun elämiseni. Erittäin voimaannuttavaa tämä vapaus.

Vierailija
8/35 |
03.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos bensan hinnalle ei kohta aleta tehdä jotain (niinkuin muualla Euroopassa), niin teen vihreän siirtymän ja jään kokonaan kotiin. Sama raha jää käteen työttömänä kuin mitä töistä kun ottaa pakolliset työssäkäyntiin liittyvät kulut pois palkasta.

Vierailija
9/35 |
03.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos minulla olisi varaa luotettavaan sähköautoon niin olisin jo vaihtanut bensalla kulkevan autoni sähköautoon.

Käyn töissä ja työmatkoihin tarvitsen autoa mutta ostovoimani on vain todella heikko, asuminen ja asumiskulut vie jo palkastani 50% ja autoilu vie myös paljon.

Vierailija
10/35 |
03.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse kannatan tukien leikkaamista niin pääsen nauramaan näille "yhyy bensanhinta nousi vähän, kostoksi lopetan työt" -ääliöille.

Vierailija
11/35 |
03.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sähkö auto maksaa halvimmillaan 50 tonttua, sähkö autot on perseestä talvisin, hyytyy akut.

Eikä ole varaa muutenkaan mihinkää, niin kuljen kävellen.

Vierailija
12/35 |
03.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomen halvin sähköauto on hieman yli 20 tonnia. Oma sähköauto tais maksaa n. 25 tonnia.

On turha selittää, että on muka liian kallista. Teitä ei yksinkertaisesti kiinnosta.

Te maksatte tuon summan aika nopeasti jo bensassa.

Vierailija
13/35 |
03.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajan 170km päivässä töihin (85 per suunta) ja jää aivan uskomattoman paljon enemmän käteen kuin työttömänä. Kuinka kaukana oikeen käyttö töissä?

Vierailija
14/35 |
03.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän säälittää näin perusteeton omahyväisyys, vihreä siirtymä oli riippuvainen venäjästä, nyt tilalle on tulossa paluu hiileen ja turpeeseen.

Vierailija
15/35 |
03.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa jos ostaa sähkökotteron niin ei korkea energian hinta ja inflaatio hetkauta?

Vierailija
16/35 |
03.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse kannatan tukien leikkaamista niin pääsen nauramaan näille "yhyy bensanhinta nousi vähän, kostoksi lopetan työt" -ääliöille.

Kannata vaan. Suomi on jo ennenkin saanut noottia siitä, että tuet ovat liian pieniä, ei niitä voi enää ainakaan leikata. Kampanjoi ennemmin sen puolesta, että hallituksen puupäät oikeasti kannustaisivat vihreään siirtymään eikä vain kurittaisi niitä jotka haluaisivat, mutta eivät pysty!

Vierailija
17/35 |
03.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vähän säälittää näin perusteeton omahyväisyys, vihreä siirtymä oli riippuvainen venäjästä, nyt tilalle on tulossa paluu hiileen ja turpeeseen.

Niin, sehän perustui tuulimyllyjen pystytykseen ja suunnitelmaan käyttää oikeaan energiantuotantoon sitten Venäjältä tuotua kaasua. Miten kävikään...

Vierailija
18/35 |
03.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ottaen huomioon mitä kaikki maksaa, niin ei niitä tukia kohta voi leikata. Osaatko sanoa yhtäkään hyvää syytä käydä töissä, jos palkasta jää saman verran käyttöön kuin sosiaalituista sen jälkeen kun siitä nettopalkasta vähentää työmatkakulut ja päivähoitomaksut?

Vierailija
19/35 |
03.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehelläni on kaksi henkilöautoa, matkailuauto, moottorikelkka ja -vene. Kulkee töihin pyörällä 😁 Venettä käytti kerran viime kesänä. Matkailuautoa aika paljon.

Vierailija
20/35 |
03.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jaa jos ostaa sähkökotteron niin ei korkea energian hinta ja inflaatio hetkauta?

Noin 180% nousseet sähkön hinnat eivät ilmeisesti koske sähköautoja.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi kolme