Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Voisitko lähteä ovesta näyttäen sivistymättömämmältä/köyhemmältä mitä yleensä?

Vierailija
03.06.2022 |

Miltä tuntuisi lähteä ovesta niin, että hiukset näyttäisivät itse värjätyiltä, vaatteet olisivat markettimerkkiä, laukku ja kengät vanhanaikaiset?

Olisit siisti ja puhdas, et näyttäisi mitenkään silmiinpistävältä, mutta näyttäisit vain matalammin koulutetulta ja matalatuloisemmalta. Mitä ajatuksia herättää?

Kommentit (52)

Vierailija
41/52 |
03.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin siisti ja puhdas, sehän olisi ylennys ulkonäkööni ja vaatteisiin! Suurimman osan työajasta olen kurainen, likainen ja olen sitä vieläpä silmiinpistävästi sitä vaatteideni kanssa.

Vierailija
42/52 |
03.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus vapaa-ajalla menen ihan underdogina, eli päällä yksinkertaiset kirppisvaatteet ja laukkuna joku puuvillakassi. Takiksi anorakki ja hiukset jotenkin poninhännälle. Kaikki toki puhtaat, ehjät, toisiinsa sointuvat, mutta siis yksinkertaiset eivätkä mitenkään kalliit.

Joskus naurattaa miten saa huonompaa palvelua tai ylenkatsomista ihan vain vaatteiden perusteella. Pahimmissa tilanteissa teen kyllä mentaalinootin että noihin firmoihin ei tarvitse sitten eksyä hienompanakaan päivänä. Ikävimmät kokemukset on ollut huonekalukaupassa ja keittiöostoksilla, eli myyjät kävelevät ohi tai ignooraavat loputtomasti. Joskus naurattaa, kun omissa töissäni tilailen/sommittelen asiakkaille sitä samaa roinaa kymmenillätuhansilla euroilla, niin en todellakaan mene vapaa-ajallani vielä vetämään mitään soidintanssia huonekalukaupassa. Ystävällinen palvelukaan ei maksa mitään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/52 |
03.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En värjää hiuksiani, tai tunge kehooni muutenkaan mitään ylimääräisiä kemikaaleja kuin on pakko. Käytän käytännöllisiä, kestäviä, hyvälaatuisia vaatteita jotka maksaa sen mitä maksavat. Jos saa edullisemmin niin aina parempi. Merkillä ei ole vittujakaan väliä, en ole mikään muotipelle kenelle tarvitsee kertoa mikä on milloinkin trendikästä. Ei kiinnosta myöskään paskaakaan millä status-esineellä milloinkin jotkut some-influenssarit lesoilee, moiseen egoiluun ei ole aikaa tai kiinnostusta muilla kun tyhjäpäisillä tiktok-teineillä ja näillä b-listan narsku-julkkiksilla jotka esittävät elävänsä luksus-elämää sponssisopimusten toivossa. Vihoviimeinen idiootti saa olla että jostain ryysyistä ja kasseista maksaa kymmen- tai satakertaisia hintoja huvin vuoksi. Kiinassa nekin rojut jotkut lapset väkertää yhtälailla. :D

Sinänsä ihan fiksu sanoma, mutta miksi lähestyä tätä vihan kautta? Oletko kuitenkaan ihan sinut asian kanssa?

En lähesty asiaa vihan kautta, mutta lähinnä naurattaa asian absurdius ja turhauttaa yhteiskunnan pinnallisuuteen ja turhamaisuuteen pohjautuvat, yleiset harhakäsitykset. Ihmiset luulevat olevansa muita tärkeämpiä, parempia ja sivistyneempiä kun pukeutuvat trendikkäisiin ja kalliisiin merkkivaatteisiin. Ja haukkuvat tavallisia ihmisiä sivistymättömiksi junteiksi ja elämämkoululaisiksi jos toiset tykkäävät pukeutua rennommin.

Silti heidän omat juttunsa ja ajatuksensa ovat ala-arvoisia, ja arki pyörii julkkisten, juorujen, realityjen, päihteiden, korona- tai putler-salaliittojen ja navanalusjuttujen parissa. Minkäänlaista oikeaa ajattelua tai keskustelua on heidän kanssaan mahdotonta käydä mistään järkevästä asiasta. Ja he luulevat että vaatteet tekevät heistä älykkäämpiä tai parempia ihmisiä. Hah! Arvostan paljon enemmän ihan rehellistä junttia paskaisissa rääsyissäkin kuin merkkivaatteiden alla piilottelevaa wt-nuljaskaa. Heillä on varmasti jonkinlainen kompleksi itsetuntonsa kanssa koska niitä omia puutteita koitetaan niin kovasti piilottaa korean ulkokuoren ja kulissien taakse.

Itse tykkään pukeutua rennosti lippikseen, t-paitaan ja pieruverkkareihin yms. kun häärään kotona. Toki osaan tukan kammata ja pukeutua myös siisteihin housuihin, kauluspaitaan ja nahkakenkiin lähtiessäni ihmisten ilmoille, tai vaikkapa ihan pukuun ja kravattiin joihinkin hienompiin juhliin.

Vihan sijasta voisi puhua enemmänkin halveksunnasta jota koen sellaisia turhantärkeitä ja pinnallisia keikareita kohtaan. Puhun yleensäkin suoraan ja hienostelematta, mutta myönnän että ehkä asia on mennyt tunteisiini koska omassakin lähipiirissäni on ollut tällaisia ihmisiä. Ja heiltäkään en ole suoria kommentteja kuullut koska ei heillä tietysti selkärankaa edes ole sanoa asiaa naamatusten, vaan selän takaa on arvosteltu ja olen tästä vasta myöhemmin kuullut. No, onneksi heidän kaltaistensa selkäänpuukottajien kanssa ei tarvitse olla enää missään tekemisissä.

Vierailija
44/52 |
03.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En värjää hiuksiani, tai tunge kehooni muutenkaan mitään ylimääräisiä kemikaaleja kuin on pakko. Käytän käytännöllisiä, kestäviä, hyvälaatuisia vaatteita jotka maksaa sen mitä maksavat. Jos saa edullisemmin niin aina parempi. Merkillä ei ole vittujakaan väliä, en ole mikään muotipelle kenelle tarvitsee kertoa mikä on milloinkin trendikästä. Ei kiinnosta myöskään paskaakaan millä status-esineellä milloinkin jotkut some-influenssarit lesoilee, moiseen egoiluun ei ole aikaa tai kiinnostusta muilla kun tyhjäpäisillä tiktok-teineillä ja näillä b-listan narsku-julkkiksilla jotka esittävät elävänsä luksus-elämää sponssisopimusten toivossa. Vihoviimeinen idiootti saa olla että jostain ryysyistä ja kasseista maksaa kymmen- tai satakertaisia hintoja huvin vuoksi. Kiinassa nekin rojut jotkut lapset väkertää yhtälailla. :D

Sinänsä ihan fiksu sanoma, mutta miksi lähestyä tätä vihan kautta? Oletko kuitenkaan ihan sinut asian kanssa?

En lähesty asiaa vihan kautta, mutta lähinnä naurattaa asian absurdius ja turhauttaa yhteiskunnan pinnallisuuteen ja turhamaisuuteen pohjautuvat, yleiset harhakäsitykset. Ihmiset luulevat olevansa muita tärkeämpiä, parempia ja sivistyneempiä kun pukeutuvat trendikkäisiin ja kalliisiin merkkivaatteisiin. Ja haukkuvat tavallisia ihmisiä sivistymättömiksi junteiksi ja elämämkoululaisiksi jos toiset tykkäävät pukeutua rennommin.

Silti heidän omat juttunsa ja ajatuksensa ovat ala-arvoisia, ja arki pyörii julkkisten, juorujen, realityjen, päihteiden, korona- tai putler-salaliittojen ja navanalusjuttujen parissa. Minkäänlaista oikeaa ajattelua tai keskustelua on heidän kanssaan mahdotonta käydä mistään järkevästä asiasta. Ja he luulevat että vaatteet tekevät heistä älykkäämpiä tai parempia ihmisiä. Hah! Arvostan paljon enemmän ihan rehellistä junttia paskaisissa rääsyissäkin kuin merkkivaatteiden alla piilottelevaa wt-nuljaskaa. Heillä on varmasti jonkinlainen kompleksi itsetuntonsa kanssa koska niitä omia puutteita koitetaan niin kovasti piilottaa korean ulkokuoren ja kulissien taakse.

Itse tykkään pukeutua rennosti lippikseen, t-paitaan ja pieruverkkareihin yms. kun häärään kotona. Toki osaan tukan kammata ja pukeutua myös siisteihin housuihin, kauluspaitaan ja nahkakenkiin lähtiessäni ihmisten ilmoille, tai vaikkapa ihan pukuun ja kravattiin joihinkin hienompiin juhliin.

Vihan sijasta voisi puhua enemmänkin halveksunnasta jota koen sellaisia turhantärkeitä ja pinnallisia keikareita kohtaan. Puhun yleensäkin suoraan ja hienostelematta, mutta myönnän että ehkä asia on mennyt tunteisiini koska omassakin lähipiirissäni on ollut tällaisia ihmisiä. Ja heiltäkään en ole suoria kommentteja kuullut koska ei heillä tietysti selkärankaa edes ole sanoa asiaa naamatusten, vaan selän takaa on arvosteltu ja olen tästä vasta myöhemmin kuullut. No, onneksi heidän kaltaistensa selkäänpuukottajien kanssa ei tarvitse olla enää missään tekemisissä.

Anteeksi mutta vaikka vaikutat tekstin perusteella ihan älykkäältä ihmiseltä, niin maailmankuvasi on kyllä nyt lapsellisen mustavalkoinen.

Vierailija
45/52 |
03.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me ollaan miehen kanssa aina tuollaisia. Tosin en värjää enää edes hiuksia. Farkkuja en ole pukenut jalkaan kuin kerran tänä vuonna. Tuntemattomat luulee meitä varmasti puolijuopoiksi pummeiksi, mutta aivanpa sama se. Rahaa löytyy kyllä, mut ei sitä tarvitse näyttää, mikäli nyt ei varsin halua. Elämä on näin rentoa ja onnellista.

Vierailija
46/52 |
03.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En värjää hiuksiani, mutta näytän muutoin pääosin tuolta pl. pakolliset työhön liittyvät edustustilaisuudet.

"Rumat ne vaatteilla koreilee."

Vierailija
47/52 |
03.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En värjää hiuksiani, mutta näytän muutoin pääosin tuolta pl. pakolliset työhön liittyvät edustustilaisuudet.

"Rumat ne vaatteilla koreilee."

Sano se Hollywood -tähdille ja muille esiintyville taiteilijoille.

Vierailija
48/52 |
03.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulen joskus suoraan mökiltä polttopuuhommista tai kalareissulta samoissa rönttövaatteissa kaupassa

käymään. Näin maaseudulla en koe tarvetta hienostella.  Arkikamppeet saa muutenkin kelvata asiointi-

reissuille kunhan ovat puhtaat.  Omistan myös paremmat vaatteet ja käytän niitä tarpeen vaatiessa.

Vierailija
49/52 |
03.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on itse värjätyt hiukset. Vaatteet kirppikseltä, tai itse tehtyjä. Kenkinä linttaan astutut ja roudarinteipillä paikatut lenkkarit.

Vaikka olen 39 vuotias, niin silti pukeudun usein rock/goottityylisesti. Mulle on aivan sama mitä joku mun habituksesta tai vaatteista ajattelee. Katsokoot muualle jos ei miellytä.

Meinasi unohtua, olen vasta nyt löytänyt legginsit ja gollegemekot. Taidanpa ihan vaan piruuttani hankkia vielä crocsit ja tunikan.

Vierailija
50/52 |
04.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika vaikeaa se on, kun muutenkin näytän aika sivistymättömältä ja köyhältä, jos aloituksen kriteereillä sellaiselta näyttää.  Missä maassa aloittaja asuu, kun ei tiedä sitä, että ei Suomessa erotu köyhemmät ja sivistymättömät ulkonäön perusteella?  Hyvinkin todellisia ovat ne tarinat autokaupoista, joihin on tullut kovin köyhän ja sivistymättömän näköinen asiakas. Ei sitten saanut vauras maanviljelijä tai sivistynyt metsätieteen tohtori arvomaasturia siitä kaupasta, kun myyjä suhtautui kovin alentuvasti

Terveisin varakas maisteri.

Vierailija
51/52 |
04.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

XD Ihana. 

Mun kokemuksen mukaan juuri köyhemmät käyttää enemmän merkkikamaa koska näyttämisen tarve on suuri. Rikkaat ja varakkaat ei välitä juurikaan. Heillä on muuta tekemistä kun heilutella Chaneleita. 

Ei minunkaan ulkonäöstä uskoisi miten paljon mulla on rahaa säästössä, en käy kampaajalla, ei ole tekoripsiä, eikä kynsiä. Eikä merkki vaatteita, saan olla rauhassa aika tavallisen jopa köyhän näköisenä. Vaikka en ole kumpaakaan.

Vierailija
52/52 |
04.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisin. Riippuu mihin on menossa.

Mökille esimerkiksi lähden usein crocseissa, verkkareissa ja t-paidassa ja hiukset jollain ponnarilla. Saattaisin mennä lähikauppaankin samoissa vetimissä. Mutta jos mökillä mennään vaikka golfaamaan, niin kyllä mä sitten vaihdan etiketin mukaiset vaatteet ja kengät. Töissä en oo käynyt pariin vuoteen, etätyö tuli ja jäi. Parin vuoden takaiset toimistovaatteet vois varmaan kantaa kirpparille.