Voisitko lähteä ovesta näyttäen sivistymättömämmältä/köyhemmältä mitä yleensä?
Miltä tuntuisi lähteä ovesta niin, että hiukset näyttäisivät itse värjätyiltä, vaatteet olisivat markettimerkkiä, laukku ja kengät vanhanaikaiset?
Olisit siisti ja puhdas, et näyttäisi mitenkään silmiinpistävältä, mutta näyttäisit vain matalammin koulutetulta ja matalatuloisemmalta. Mitä ajatuksia herättää?
Kommentit (52)
En tiedä pyrin aina olemaan huoliteltu ja ajatuskin tuntuu vieraalta. Kengät nahkaa, housut prässätyt, vaatteet muutenkin siistissä kunnossa laadukkaista kankaista. Suosikkimerkkejäni on esimerkiksi Bottega Veneta, Marni, Loro Piana ja Brioni. Käytännössä en oikeastaan tule ostaneeksi suomesta vaatteita vaan tilaan niitä netistä ja teetätän räätälillä mittojen mukaisiksi.
En pysty oikeasti laittamaan edes lenkkareita ulos paitsi joskus 6 aikaan aamusta kun käyn 45-60min lenkillä ennenkuin teen lapsille aamiaista :D
Kieltämättä joskus mökiltä tullessa olemme olleet koko perhe ihan metsäläisten näköisiä ja jos on pitänyt pysähtyä välillä kauppaan niin on melkein, mutta vain melkein hävettänyt 😁 linttaan asutut kumpparit, rähjäiset leggarit ja joku paidanrytky oli viimeksi paluumatkalla päällä, kun en jaksa sen automatkan takia pakkailla mukaan ylimääräisiä siistimpiä vaatteita. Ollaan yleensä hyvinkin huoliteltua ja varallisuutta mukavasti. Samoja ihmisiä kuitenkin ollaan vaikka vaatteet ja muu ulkokuori välillä onkin mitä sattuu.
Marina428 kirjoitti:
En tiedä pyrin aina olemaan huoliteltu ja ajatuskin tuntuu vieraalta. Kengät nahkaa, housut prässätyt, vaatteet muutenkin siistissä kunnossa laadukkaista kankaista. Suosikkimerkkejäni on esimerkiksi Bottega Veneta, Marni, Loro Piana ja Brioni. Käytännössä en oikeastaan tule ostaneeksi suomesta vaatteita vaan tilaan niitä netistä ja teetätän räätälillä mittojen mukaisiksi.
En pysty oikeasti laittamaan edes lenkkareita ulos paitsi joskus 6 aikaan aamusta kun käyn 45-60min lenkillä ennenkuin teen lapsille aamiaista :D
Olen ollut samanlainen. Liian tietoinen siitä miten annetaan tyylikäs ja sivistynyt vaikutelma. Koen tämän jopa vankilaksi ja tunnen lievää kateutta heitä kohtaan jotka eivät välitä näistä asioista. Jos menisin kaupungille verkkareissa ja meikittä, menettäisin ne edut joita hyvännäköiset ihmiset saavat. Olisin ilmaa. Egoni ei kestä sitä.
Vierailija kirjoitti:
Kieltämättä joskus mökiltä tullessa olemme olleet koko perhe ihan metsäläisten näköisiä ja jos on pitänyt pysähtyä välillä kauppaan niin on melkein, mutta vain melkein hävettänyt 😁 linttaan asutut kumpparit, rähjäiset leggarit ja joku paidanrytky oli viimeksi paluumatkalla päällä, kun en jaksa sen automatkan takia pakkailla mukaan ylimääräisiä siistimpiä vaatteita. Ollaan yleensä hyvinkin huoliteltua ja varallisuutta mukavasti. Samoja ihmisiä kuitenkin ollaan vaikka vaatteet ja muu ulkokuori välillä onkin mitä sattuu.
Eikö ole jännä? Mikä siinä niin hävettää? Antaa vaikutelman, ettei olisi elämässä kovin pitkällä?
Olen hyvätuloinen mutta älykäs. Tästä syystä, jos en ole menossa mihinkään erityisen tärkeään tilaisuuteen, käytän nimenomaan niitä vaatteita, jotka ovat jo parhaat päivänsä nähneet (joko dyykattu roskalavalta, ostettu kirpalta tai muuten vain pitkään käytettyjä), enkä meikkaa yleensä ollenkaan, hiuksissa on oma väri. Miksi ihmeessä pynttäisin arkiasioita varten itseni, koska jokainen vaatteen ja meikin jne käyttökerta kuluttaa vain ympäristöä? Muiden mielipide ulkonäöstäni kiinnostaa hyvin vähän.
Vierailija kirjoitti:
Olen hyvätuloinen mutta älykäs. Tästä syystä, jos en ole menossa mihinkään erityisen tärkeään tilaisuuteen, käytän nimenomaan niitä vaatteita, jotka ovat jo parhaat päivänsä nähneet (joko dyykattu roskalavalta, ostettu kirpalta tai muuten vain pitkään käytettyjä), enkä meikkaa yleensä ollenkaan, hiuksissa on oma väri. Miksi ihmeessä pynttäisin arkiasioita varten itseni, koska jokainen vaatteen ja meikin jne käyttökerta kuluttaa vain ympäristöä? Muiden mielipide ulkonäöstäni kiinnostaa hyvin vähän.
Tämä menee taas toiseen suuntaan äärimmäisyyksiin. Mainitset älykkyyden, oletko siis niitä ihmisiä joiden mielestä itsestään huolehtiminen ja ulkonäön ehostaminen on kytköksissä kognitiiviseen kyvykkyyteen? Toisin sanoen, vain tyhmät ihmiset pukeutuvat edustavasti ja meikkaavat?
Vierailija kirjoitti:
Marina428 kirjoitti:
Olen ollut samanlainen. Liian tietoinen siitä miten annetaan tyylikäs ja sivistynyt vaikutelma. Koen tämän jopa vankilaksi ja tunnen lievää kateutta heitä kohtaan jotka eivät välitä näistä asioista. Jos menisin kaupungille verkkareissa ja meikittä, menettäisin ne edut joita hyvännäköiset ihmiset saavat. Olisin ilmaa. Egoni ei kestä sitä.
Itse en saa mitän 'etuja" vaikka olisin meikattu ja siisti mekko päällä. Kai olen vaan niin ruma :D
Lähden näin kesäisin kuntosalille liikuntavaatteet päällä. Sortseissa ja tank topissa näytän varmasti aivan amikselta, vaikka olen tuplamaisteri.
Ymmärrän miten joku henkilö voi "näyttää rikkaalta" tai "näyttää köyhältä". Mutta en tajua miten joku voisi "näyttää sivistymättömältä"?
Joo juhlissa tai muussa tilaisuudessa alipukeutuminen voi näyttää sivistymättömältä (että ei tunne etikettiä). Mutta entäs arkena, kotiovelta poistuessa, kun mahdollinen katsoja ei tiedä mihin henkilö on menossa, miten silloin voi "näyttää sivistymättömältä"?
Itse näytän aika kauhealle monesti, koska 2 isoa koiraa ja pieni lapsi. Työvaatteita ja vaelluskenkiä.
Tänään yritin ostaa meikkejä sokoksella. Kosmetologi oli kauhean vaivaantuneen näköinen. Ainakin toinen, huolitulempi niistä. Vilkuili työkaveriaan ahdistuneena, että kuinka saadaan tämä koditon täältä pois :D
31
Ps asun kaupungissa, jonka keskustasta poistettiin juuri istuskelumahdollisuudet, koska köyhän näköiset ihmiset jotka käytti niitä, loivat ahdistusta ja ilmeisesti myös pelkoa kanssa shoppailijoille.
Vierailija kirjoitti:
Ymmärrän miten joku henkilö voi "näyttää rikkaalta" tai "näyttää köyhältä". Mutta en tajua miten joku voisi "näyttää sivistymättömältä"?
Joo juhlissa tai muussa tilaisuudessa alipukeutuminen voi näyttää sivistymättömältä (että ei tunne etikettiä). Mutta entäs arkena, kotiovelta poistuessa, kun mahdollinen katsoja ei tiedä mihin henkilö on menossa, miten silloin voi "näyttää sivistymättömältä"?
Toisella on päässä risainen Koffin lippis, päällä Popedan T-paita, jalassa reisitaskuhousut ja lenkkarit. Hiukset vedetty koneella siiliksi.
Toisella on päällä pikkutakki, kauluspaita, suorat housut ja nahkaiset nauhakengät. Hiukset parturoitu ja laitettu siististi.
Kumpi voisi olla maailmaa nähnyt tohtori ja kumpi kotiseudulle jämähtänyt työtön? Kumpi lukee kirjoja ja kumpi katsoo Salattuja Elämiä?
En värjää hiuksiani, tai tunge kehooni muutenkaan mitään ylimääräisiä kemikaaleja kuin on pakko. Käytän käytännöllisiä, kestäviä, hyvälaatuisia vaatteita jotka maksaa sen mitä maksavat. Jos saa edullisemmin niin aina parempi. Merkillä ei ole vittujakaan väliä, en ole mikään muotipelle kenelle tarvitsee kertoa mikä on milloinkin trendikästä. Ei kiinnosta myöskään paskaakaan millä status-esineellä milloinkin jotkut some-influenssarit lesoilee, moiseen egoiluun ei ole aikaa tai kiinnostusta muilla kun tyhjäpäisillä tiktok-teineillä ja näillä b-listan narsku-julkkiksilla jotka esittävät elävänsä luksus-elämää sponssisopimusten toivossa. Vihoviimeinen idiootti saa olla että jostain ryysyistä ja kasseista maksaa kymmen- tai satakertaisia hintoja huvin vuoksi. Kiinassa nekin rojut jotkut lapset väkertää yhtälailla. :D
Vierailija kirjoitti:
En värjää hiuksiani, tai tunge kehooni muutenkaan mitään ylimääräisiä kemikaaleja kuin on pakko. Käytän käytännöllisiä, kestäviä, hyvälaatuisia vaatteita jotka maksaa sen mitä maksavat. Jos saa edullisemmin niin aina parempi. Merkillä ei ole vittujakaan väliä, en ole mikään muotipelle kenelle tarvitsee kertoa mikä on milloinkin trendikästä. Ei kiinnosta myöskään paskaakaan millä status-esineellä milloinkin jotkut some-influenssarit lesoilee, moiseen egoiluun ei ole aikaa tai kiinnostusta muilla kun tyhjäpäisillä tiktok-teineillä ja näillä b-listan narsku-julkkiksilla jotka esittävät elävänsä luksus-elämää sponssisopimusten toivossa. Vihoviimeinen idiootti saa olla että jostain ryysyistä ja kasseista maksaa kymmen- tai satakertaisia hintoja huvin vuoksi. Kiinassa nekin rojut jotkut lapset väkertää yhtälailla. :D
Sinänsä ihan fiksu sanoma, mutta miksi lähestyä tätä vihan kautta? Oletko kuitenkaan ihan sinut asian kanssa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Marina428 kirjoitti:
Itse en saa mitän 'etuja" vaikka olisin meikattu ja siisti mekko päällä. Kai olen vaan niin ruma :D
Kyllä mä vaan saan. Aspat palvelee paremmin, ovia avataan, annetaan paremmin tietä, alennusta saa helpommin, ilmaisia näytteitä Minulle vastataan ystävällisemmin kun puhuttelen yms. Miehet käyttäytyvät hurmaavammin, ryhdistäytyvät. Naiset eivät vedä lapsiaan lähemmäs itseään eivätkä vilkuile epäluuloisesti.
Hiukset sotkussa huppari päällä ilman meikkiä minua ei huomaa kukaan eikä ketään kiinnosta mun olemassaolo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toisella on päässä risainen Koffin lippis, päällä Popedan T-paita, jalassa reisitaskuhousut ja lenkkarit. Hiukset vedetty koneella siiliksi.
Toisella on päällä pikkutakki, kauluspaita, suorat housut ja nahkaiset nauhakengät. Hiukset parturoitu ja laitettu siististi.
Kumpi voisi olla maailmaa nähnyt tohtori ja kumpi kotiseudulle jämähtänyt työtön? Kumpi lukee kirjoja ja kumpi katsoo Salattuja Elämiä?
Hyvin usein se tohtori kulkee lippiksessä ja t-paidassa ja se työtön ravaa puku päällä hakemassa työpaikkaa... 😄
Minä olen sivistymätön ( vain lukio käytynä ja ylioppilas) sekä aikast köyhä. Silti ihmiset kohtelee minua kuin olisin jonkin paremmankin luokan henkilö.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö ole jännä? Mikä siinä niin hävettää? Antaa vaikutelman, ettei olisi elämässä kovin pitkällä?
Kirjoitinkin että vain melkein hävettää. Oikeasti ihan sama. Tuntemattomien mielipiteet minusta ei kiinnosta ja tutut tietää millainen olen vaikka olisi millainen asu päällä tai ei vaatteita lainkaan. Kuorta kaikki, tosin en näe mitään pahaa siinäkään jos tykkää laittautua omaan silmään miellyttäväksi. Yksi itseilmaisun muoto sekin, joka merkkaa toisille enemmän, toisille vähemmän. Se kyllä vähän ärsyttää että tehdään pitkälle meneviä johtopäätöksiä ihmisestä pelkän ulkokuoren perusteella, oli se ulkokuori sitten viimeisen päälle huoliteltu, hampuusi tai jotakin siltä väliltä. Ihmeellistä itsensä ylentämistä sekin, jos arvostelee muita siitä, että tykkäävät kauniista asioista.
Pieni kommentti todennäköisesti asian vierestä:
Olen huomannut että osa ihmisistä kiinnittää omaan ja muiden vaatetukseen paljon tarkkaavaista huomiota. Minä en edes huomaa, mitä jollakulla on päällä. Saatan kyllä toivoa että olisin itse tyylikkäämpi mutta en niin paljoa, että jaksaisin nähdä vaivaa sen eteen.
Todennäköisesti näillä ulkoisia asioita tarkemmin rekisteröivillä henkilöillä on muissakin asioissa eroja. Ovatko he muutenkin kanssaihmisistä kiinnostuneempia ja empaattisesti heitä seuraavia tai kiinnostaako heitä ihan erityisesti keskustella ja vaihtaa ajatuksia heidän kanssaan? Olen huomannut itsestäni että menetän kiinnostukseni ihmiseen jos hänen kanssaan ei synny minua kiinnostavaa keskustelua. Kiinnostuksen kohteeni ovat kyllä melko laajat joten kiinnostukseni on melko helppo herättää.