Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kunpa joku soittaisi

Vierailija
03.06.2022 |

Nyt olen tehnyt melkein kaikki, mitä pienessä kaksiossa voi tehdä.
Pesin pyykit, luuttusin lattiat ja pyyhin pölyt. Vein lajitellut roskat ja pistin papereita silppuriin - siis sellaisia, joita kenenkään ei tarvitse nähdä, kun minusta aika jättää.

Kävin läpi vaatteeni ja laitoin kirpparille vietäväksi ne, joita en enää käytä tai johin en luuloistani koskaan tule mahtumaan. Pesin jääkaapin ja kävin lävitse isot kirjahyllyni melko paljon joutaa pois.

Nyt olen uupunut ja haluaisin jutella jonkun kanssa.

Kommentit (35)

Vierailija
21/35 |
03.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko soiva peli vielä?

Vierailija
22/35 |
03.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko soiva peli vielä?

Varmaan tuon papan mielestä, mutta en halua edes ajatella, mitä nuorten miesten korvien välissä liikkuu - tai jalkovälissä. Niin nähty jo ja tässä iässä turhaksi koettu. Joku muu asia on tullut näiden 34 vuoden jälkeen tärkeämmäksi. Esim. lapset ja lastenlapset.

Tässä joku aika sitten oli keskustelu Marde Keinäsestä ja samoissa piireissä pyörineenä käsitän, miten turhaa se elämä silloin oli.

- ap -

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/35 |
03.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lopeta ainakin se tupakki, soitan kun olet ollut 1vuoden ilman.

Tupakka on yksinäisen paras ystävä.

Vierailija
24/35 |
03.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lopeta ainakin se tupakki, soitan kun olet ollut 1vuoden ilman.

Tupakka on yksinäisen paras ystävä.

Niinpä. Joskus se ajatus tupakille menosta on lohduttavaa. Kuulostaa ihan käsittämättömän typerältä enkä edes polta kokonaista tupakkaa.

- ap -

Vierailija
25/35 |
03.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten voin soittaa kun en tiedä numeroa?Mikä on numerosi?

Vierailija
26/35 |
03.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten voin soittaa kun en tiedä numeroa?Mikä on numerosi?

Kokeile Fonectaa.

Ai niin, mutta nimikin pitäisi tietää.

- ap -

Vierailija
27/35 |
03.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi et soita itse? Ihme passiivisuutta.

Vierailija
28/35 |
03.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi et soita itse? Ihme passiivisuutta.

En vaan viitsi häiritä muiden elämää.

- ap -

Vierailija
29/35 |
03.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olishan se mukava välillä höpötellä niitä näitä ja hassutella. Kaikki tutut on niin stressaantuneita ja puhelut käsittelevät lähinnä ongelmia ja sairauksia. Tuleeko enää aikaa, jolloin olo olisi kepeä ja huoleton?

N47

Vierailija
30/35 |
03.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelen jonkun harrastuksen aloittamista.

Vierailija
31/35 |
03.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi et soita tuttavillesi? Onko niin ,ettei tutuissasi ole ketään vastaavassa tilanteessa olevaa, pyytäisi vaikka iltakahville tai muuten vaan juttelette.

Jotkut ihmiset on vaan niin arkoja soittamaan, vaikka kaipaavat juttukaveria.

Vierailija
32/35 |
03.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://www.puheet.net/auttavat-puhelimet-suomessa/

Googlappa tuommoinen, sillä löytyi lopussa joitakin numeroita ,joihin voi soittaa, vaikkei olekaan ihmeongelmia.

Vierailija
33/35 |
03.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

EJY ry:n keskusteluapu

EJY ry tarjoaa juttuseuraa Espoon senioreille vapaaehtoistensa kautta. Juttuseuraa voi tiedustella soittamalla (p. 050 381 0999) tai lähettämällä sähköpostia osoitteeseen keikka@ejy.fi. EJY ry on espoolaisten sosiaali- ja terveysalan järjestöjen yhteistoimintafoorumi.

Kai tuonne voi muutkin soittaa, kuin Espoolaiset.

Vierailija
34/35 |
03.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Ja kyllä joskus kuuntelen youtubesta (kuulokkeilla) musiikkia. Moni ei pidä heviä musiikkina."

- ap

Hevihän on minusta oikein kunnon musiikkia jos vertaa moneen muuhun. On sentään soittimet ja niitä soitetaan. Toista on moni muut nykyajan suositut biisit joista ei oikeita soittimia löydy. Tunnustan tosin, että itsekin välillä kuuntelen niitäkin, mutta sitten alan kaivata sitä kunnon musiikkia mitä esim metallimusiikki tai rock minulle on.

Aloituksesta tunnistin myös itseni siinä mielessä, että en edes muista koska olen puhelimessa puhunut kenenkään kanssa. Varmaan kuukausia sitten. Siinä mielessä on yksinäistä ja en edes osaa oikein enää puhelimessa puhua. Niin vieras ajatus itselleni. Vaatteita tulee ostettua myös liikaa. Tosin monet kirppiksiltä. Kuitenkin niitäkin on niin paljon etten koskaan tule käyttämään kaikkia. Käyn aika harvoin missään tapahtumissa yms joten mitä teen kaikilla paremmilla vaatteilla. Surettaa vaan, kun kotona sanat kauheat rytkyt päällä. Itsekin yritän aina keksiä tekemistä ja järjestellä, vaikka pieni asunto ja liikaa tavaraa jo. Nyt olen tosin lähdössä myös pienelle reissulle ja ihan jännittää se, kun on ollut kotona omissa oloissa ja nyt pitäisi oikein kaupunkiin lähteä. Se on jo itselle harvinainen juttu ja olen vielä monta päivää siellä.

Sori, kun kirjoitan liikaa, mutta kuluttelen täälläkin aikaa ja asiaa olisi niin paljon välillä. Muuten tuli vielä mieleen, että olen kai ainoa jonka mielestä lapsesta saakka tupakassa on ollut hyvä haju. Siis sellaisessa tuoreessa. Tosin en ole koskaan polttanut eikä kukaan perheestäni. Erään kerran löysin hylätyn tupakka askin ja se lähes täysi joten otin mukaani ja joskus pistän yhden palamaan vaan sen hajun vuoksi. Ehkä typerää monista. Mukavaa iltaa sinulle.

Vierailija
35/35 |
04.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Ja kyllä joskus kuuntelen youtubesta (kuulokkeilla) musiikkia. Moni ei pidä heviä musiikkina."

- ap

Hevihän on minusta oikein kunnon musiikkia jos vertaa moneen muuhun. On sentään soittimet ja niitä soitetaan. Toista on moni muut nykyajan suositut biisit joista ei oikeita soittimia löydy. Tunnustan tosin, että itsekin välillä kuuntelen niitäkin, mutta sitten alan kaivata sitä kunnon musiikkia mitä esim metallimusiikki tai rock minulle on.

Aloituksesta tunnistin myös itseni siinä mielessä, että en edes muista koska olen puhelimessa puhunut kenenkään kanssa. Varmaan kuukausia sitten. Siinä mielessä on yksinäistä ja en edes osaa oikein enää puhelimessa puhua. Niin vieras ajatus itselleni. Vaatteita tulee ostettua myös liikaa. Tosin monet kirppiksiltä. Kuitenkin niitäkin on niin paljon etten koskaan tule käyttämään kaikkia. Käyn aika harvoin missään tapahtumissa yms joten mitä teen kaikilla paremmilla vaatteilla. Surettaa vaan, kun kotona sanat kauheat rytkyt päällä. Itsekin yritän aina keksiä tekemistä ja järjestellä, vaikka pieni asunto ja liikaa tavaraa jo. Nyt olen tosin lähdössä myös pienelle reissulle ja ihan jännittää se, kun on ollut kotona omissa oloissa ja nyt pitäisi oikein kaupunkiin lähteä. Se on jo itselle harvinainen juttu ja olen vielä monta päivää siellä.

Sori, kun kirjoitan liikaa, mutta kuluttelen täälläkin aikaa ja asiaa olisi niin paljon välillä. Muuten tuli vielä mieleen, että olen kai ainoa jonka mielestä lapsesta saakka tupakassa on ollut hyvä haju. Siis sellaisessa tuoreessa. Tosin en ole koskaan polttanut eikä kukaan perheestäni. Erään kerran löysin hylätyn tupakka askin ja se lähes täysi joten otin mukaani ja joskus pistän yhden palamaan vaan sen hajun vuoksi. Ehkä typerää monista. Mukavaa iltaa sinulle.

Kiitos tästä vastauksesta ja kiitos myös muille vastanneille.

Tämmöstä tää elämä vaan joskus on. Kevät on minulle pahinta aikaa ja syksyä kohti mennessä piristyn.

Et kirjoittanut ollenkaan liikaa ja toivon sulle mukavaa reissua.

Tupakan hajusta: pappa poltti Kilta-merkkistä tupakkaa piipussa ja siinä oli hyvä haju.

- ap -

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi kahdeksan