Mies sanoi olevansa kesän mökillä jos haastan riitaa
Käski ilmoittaa ne viikot kun en riitele, niin voi tulla sellaiselle viikolle kotiin. Lyhemmäksi ajaksi ei kuulemma tule. Teinit kuulemma saa itse päättää missä haluavat olla. Kuulosti eilen siltä että lähtevät mieluummin mökille ainakin alkukesäksi.
Ahdistaa tuleva yksinäisyys niin että kiukuttaa ja sitten taas tulee kiukuteltua miehelle. Kierre on valmis.
Onko muilla vastaavaa?
Kommentit (65)
Vierailija kirjoitti:
Jos mun mies sanoisi noin, vastaisin vain, että "lupaatko?" ja jatkaisin omaa elämääni. Noin lapselliseen keskusteluun ei kannata reagoida sen enempää. Näytä, että sinulla on rajat ja sinulle, kuten muillekin ihmisille, pitää puhua kunnioittavasti saadakseen vastavuoroisuutta aikaan.
Ai niinku Ap tekee?
Miksi ap siedät aikuista miestä, joka komentaa sinua kuin lasta (tai teiniä ainakin) ja latelee tuollaisia sääntöjä?
Siihen vedetään lapset mukaan, että mennään mökille ilman äitiä = eikä aikuisten riitoja käsitellä. Mieslapsi tuollainen on, kuulostaa luonnehäiriöltä tms.
Ilmoitappa miehelle, että yksikin mökkireissu kiukuttelemaan ja selvä = sinulla on sen jälkeen uusi osoite. Toteuta tämä, katsopa sen jälkeen miten mies (ja ne teinit, jotka mies puhunut puolelleen) reagoivat.
Mies pitää sinua kynnys mattona, jota alistaa. Nyt ne omat rajat ap kehiin ja äkkiä.
Onko teillä käsittelemättömiä ongelmia?
Aika yksinkertaista. Älä kiukuttele. Se on kyllä varmaan vaikeaa naisilla on joku luontainen valitus vietti
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Osaatko sanoa mitkä on juurisyyt sille että miestäsi jurppii? Voisiko niille tehdä jotain?
Mies ei ole enää pitkään aikaan halunnut olla kanssani jos olen huonolla tuulella. Poistuu aina pihalle tms...
Nyt kun on kesä tulossa, lapset jää lomalle ja hän voi tehdä työnsä etänä pääosin, niin ilmoitti eilen näin.
ap
Mutta miksi sä olet niin usein huonolla tuulella? Se on asia, joka sun täytyy muuttaa itse, ei mies voi sitä sun puolesta tehdä. Käy vaikka jonkun kanssa juttelemassa jos et itseksesi saa selvyyttä siihen mikä sua oikein painaa. Ja aloita muutos pienistä asioista, ala tehdä elämästäsi itsesi näköistä. Ja muista, että voit muuttaa itseäsi, et toisia. Joku löytää avun kiitollisuus- tai huolipäiväkirjasta, joku toinen vaikka lenkkeilystä. Mieti, mikä sulla voisi toimia ja kokeile rohkeasti eri keinoja. Tsemppiä!
Vierailija kirjoitti:
Jos AP oisi heti alkuun todennut, että mies haluaa jättää koko perheensä kesäksi niin jumalavita mikä jätä se sika mylläkkä olisi tullut :D Mutta kun ilmeni, että lapsetkin viettävät vapaaehtoisesti aikaa isukin kanssa niin johan alkoi kiertely ja kaartelu mikä mahtaa olla ongelma. Kerron mikä on ongelma: Tämä maa on täynnä kaltaisiasi prinsessakompleksista kärsiviä diivoja, joita miehet kuuntelevat vuodesta toiseen ollessaan perheidensä vankeja, kantaessaan vastuuta perheestään. Sitten kun sitä on niin kauan kuunnellut, että kuuloalueesta on vaurioitunut juuri se nalkutustaajuus niin sitten alkaa tulla tuollaisia mökille-eristäytymisuhkauksia. Asiaa ei auta yhtään, jos naisen mittarissa alkaa olla 50+ ja miehellä jonkin sortin varallisuus tai tulotaso. Näillä kahdella edellisellä saa miehen iästä riippumatta vähemmän happaman näköistä omaishoitajaa eläkepäiviksi. Parhaassa lykyssä oikein timmiä nuorikkoa, joka vie kliimaksin hetkellä hengen ja ainakin kuolee onnellisena ja kitumatta, varsinkin jos edelliset vuosikymmenet meni riippakiveä perässä vetäen suolaisin avohaavoin.
Että tästä vähän ajateltavaa jokaiselle rouvalle, piditte tai ette. Tärkeintä, että muistatte tämän jatkossa.
Kyllä!
Uhriutuva ja kiukutteleva pirttihirmu kotona ei saisi asua kenenkään kotona.
Kotona ei tehdä koskaan mitään oikein ja koskaan ei saisi tehdä mitään omia juttuja. Tai lasten kanssa, koska vaimo ei halua osallistua.
Ihan kamalaa elämää tämmönen olis.
Pitänee AP katsoa peiliin jos lapsetkin haluavat mennä mökille eikä jäädä luoksesi.
Mua ahdistaisi ihan hirveästi miehesi käytös ja alkaisin oireilla jotenkin . Musta ei tule kiukuttelijaa vaan huutaja.
Kerran yhdessä suhteessa tuli ja hoidin itseni kuntoon, että saan käytökseni takaisin raiteilleen. Ei se kyllä sinänsä ollut fiksua, koska mun huutamiseen oli se syy, miten minua kohdeltiin eli periaatteessa se oli terve reaktio ja koska toinen osapuoli ei vastaavasti hoidattanut itseään, se oli pois mun selkänahasta.
Kannattaisi miettiä, mistä kiukku johtuu ja onko suhteella edellytyksiä jatkua niin, että siinä on kaksi hyvinvoivaa ihmistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä ne et osaa tai pysty askareet on?
Minusta ei ole esimerkiksi päivän vaellukselle läheiseen kansallispuistoon, ei vain kunto riitä. En jaksa kiinnostua urheilusta jota mies ja lapset touhuaa tai rakentamisesta. Ylipäätään miehen ja lasten hommat on yleensä jotain ulkona tehtäviä asioita. Minua kiinnostaa ulkona lähinnä kukkapenkkien laittaminen. Se taas ei muita kiinnosta. Toki auttavat tuomalla multaa yms.
Mökillä en tykkää olla, kun ei siellä ole minulle oikein mitään mielenkiintoista.
ap
Miksi et aloita kuntokuuria, niin pääset sitten mukaan.
Kun en erityisesti tykkää ulkoilusta, poislukien parin kilometrin kävelylenkit hyvällä kävelytiellä. Miehellä ja lapsilla pitää olla aina jotain parkour-haasteita tai muuta extremeä.
ap
Vierailija kirjoitti:
Mua ahdistaisi ihan hirveästi miehesi käytös ja alkaisin oireilla jotenkin . Musta ei tule kiukuttelijaa vaan huutaja.
Kerran yhdessä suhteessa tuli ja hoidin itseni kuntoon, että saan käytökseni takaisin raiteilleen. Ei se kyllä sinänsä ollut fiksua, koska mun huutamiseen oli se syy, miten minua kohdeltiin eli periaatteessa se oli terve reaktio ja koska toinen osapuoli ei vastaavasti hoidattanut itseään, se oli pois mun selkänahasta.
Kannattaisi miettiä, mistä kiukku johtuu ja onko suhteella edellytyksiä jatkua niin, että siinä on kaksi hyvinvoivaa ihmistä.
Mies on sanonut että ei enää kuuntele minun riitelemistä, kun hänellä ei ole tarve riidellä. Hän onkin aina ollut meistä rauhallisempi ja tasaisempi.
ap
Vierailija kirjoitti:
Miksi ap siedät aikuista miestä, joka komentaa sinua kuin lasta (tai teiniä ainakin) ja latelee tuollaisia sääntöjä?
Siihen vedetään lapset mukaan, että mennään mökille ilman äitiä = eikä aikuisten riitoja käsitellä. Mieslapsi tuollainen on, kuulostaa luonnehäiriöltä tms.Ilmoitappa miehelle, että yksikin mökkireissu kiukuttelemaan ja selvä = sinulla on sen jälkeen uusi osoite. Toteuta tämä, katsopa sen jälkeen miten mies (ja ne teinit, jotka mies puhunut puolelleen) reagoivat.
Mies pitää sinua kynnys mattona, jota alistaa. Nyt ne omat rajat ap kehiin ja äkkiä.
Jahas, sieltä ilmoittautui toinen luonnevikainen pirttihirmu.
Vierailija kirjoitti:
Jos AP oisi heti alkuun todennut, että mies haluaa jättää koko perheensä kesäksi niin jumalavita mikä jätä se sika mylläkkä olisi tullut :D Mutta kun ilmeni, että lapsetkin viettävät vapaaehtoisesti aikaa isukin kanssa niin johan alkoi kiertely ja kaartelu mikä mahtaa olla ongelma. Kerron mikä on ongelma: Tämä maa on täynnä kaltaisiasi prinsessakompleksista kärsiviä diivoja, joita miehet kuuntelevat vuodesta toiseen ollessaan perheidensä vankeja, kantaessaan vastuuta perheestään. Sitten kun sitä on niin kauan kuunnellut, että kuuloalueesta on vaurioitunut juuri se nalkutustaajuus niin sitten alkaa tulla tuollaisia mökille-eristäytymisuhkauksia. Asiaa ei auta yhtään, jos naisen mittarissa alkaa olla 50+ ja miehellä jonkin sortin varallisuus tai tulotaso. Näillä kahdella edellisellä saa miehen iästä riippumatta vähemmän happaman näköistä omaishoitajaa eläkepäiviksi. Parhaassa lykyssä oikein timmiä nuorikkoa, joka vie kliimaksin hetkellä hengen ja ainakin kuolee onnellisena ja kitumatta, varsinkin jos edelliset vuosikymmenet meni riippakiveä perässä vetäen suolaisin avohaavoin.
Että tästä vähän ajateltavaa jokaiselle rouvalle, piditte tai ette. Tärkeintä, että muistatte tämän jatkossa.
Tälle kirjoittajalle aplodit.
Vierailija kirjoitti:
Mun täytyy sanoa, että meillä on lapset aina olleet isänsä lapsia (rakastavat kyllä muakin,mutta tiedätte toivottavasti mitä tarkoitan) ja he touhuavat paljon sellaista yhdessä mikä mua ei kiinnosta, enkä osaa. Mä oon kuitenki ajatellut, että yritän tehdä niitä juttuja tai sit vietän aikaa esim. Juurikin syöden hyvin lasten kanssa ja jutellen. On kuitenki ihana nähdä, että lapset viihtyvät vanhemman kanssa ja miten läheisiä he ovat. Ei ole tullut mieleen syyttää lasteni isää tästä.
Mäkään en jaksais loputtomin jos toinen kiukuttelis. Meillä on ne lapset, joiden kiukuttelua täytyy välillä kestää ja niille on myös näytettävä esimerkkiä miten asioita ratkotaan yms. Ja ilmeisesti kotonaki on suht tiukahko tunnelma, jos teinitki lähtee isänsä kanssa mieluummin mökille. Yleensä tuon ikäiset tykkää luuhata kavereidensa kanssa kesän
Mä tiedän, mitä sä tarkoitat, siskon perheessä on sama tilanne. Kyllähän siihen vaikuttaa usein sekin (en tiedä, onko teillä näin), että ihan pienenä se äiti on ykkösvanhempi, joka sitten ohjaa, kieltää, käskee jne ja isä astuu kuvioon, kun lapset ovat sen ikäisiä, että niiden kanssa voi tehdä jotain mielenkiintoista. Ja tietysti kivana vanhempana:-)
Eli ymmärrän, että tässä ei ole välttämättä äidille kiitollinen osa. Mutta tosiaan, jos lapset teininä ylipäätään viihtyy vanhempien kanssa, se on iso voitto.
Mitä tulee sitten APn viestiin, sitä taas en ymmärrä yhtään. Miten voi kuvitella, että johtuipa se nyt mistä hyvänsä, toinen jaksaa kuunnella jatkuvaa kiukuttelua ja motkotusta.
Ihmettelen näitä viestejä täällä, jossa miestä syytellään, että kiristää ja uhkailee. Tuskin, kunhan on kertonut, miten asiat tästä nyt etenevät. Kenenkään kanssa ei ole pakko olla, emmekö sen ole palstalla kuulleet moneen kertaan`?
Nyt on mies on ottanut etäisyyttä ja jos AP ei korvaa lotkauta, ero on sitten seuraava askel. Lapsetkin saatu jo isoiksi ja näemmä puolensa valinneet. Kunhan ei sitten tule ero APlle yllärinä.
Jos sulla ei ole mökillä mitään tekemistä eikä kotonakaan muuta kuin kukkapenkin laitto (miksei muuten kukkapenkkiä voi laittaa mökillekin? ), niin mitä asioita sä sitten haluaisit tehdä perheesi kanssa kotona?
Vierailija kirjoitti:
No olihan se fiksua ihan kaikin tavoin, jos oikeasti sait apua ja pystyit hoitamaan itsesi kuntoon. Eihän sen toisen ongelmat olekaan sinun ratkottavissa.
Seuraavaan suhteeseen paremmin eväin.
Sano sille, että hyvää kesää, nähdään syksyllä! : )
Vierailija kirjoitti:
Siihen vedetään lapset mukaan, että mennään mökille ilman äitiä = eikä aikuisten riitoja käsitellä. Mieslapsi tuollainen on, kuulostaa luonnehäiriöltä tms.Ilmoitappa miehelle, että yksikin mökkireissu kiukuttelemaan ja selvä = sinulla on sen jälkeen uusi osoite. Toteuta tämä, katsopa sen jälkeen miten mies (ja ne teinit, jotka mies puhunut puolelleen) reagoivat.
Täähän on nyt varmaan provo, onhan? Ei kai meitä näin paljon voida edes av:lla huudattaa?
Mä kyllä luulen, että todella jos AP kesän lopussa olisi eri osoitteessa, mies huokaisisi syvään ja tuumaisi, että kappas, sehän kählevästi kävi. Ainut mikä harmittaisi, olisi, ettei tajunnut jo pari kesää sitten.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No olihan se fiksua ihan kaikin tavoin, jos oikeasti sait apua ja pystyit hoitamaan itsesi kuntoon. Eihän sen toisen ongelmat olekaan sinun ratkottavissa.
Seuraavaan suhteeseen paremmin eväin.
Mullahan ei ollut niitä ongelmia ennestään vaan puhkesivat toisen käytöksestä viidentoista vuoden suhteen jälkeen. Olis voinut yhtä hyvin vaan jättää hänet niin ongelma olisi poistunut myös sillä.
Mies tykkää puuhata ja ulkoilla lasten kanssa. Tuo on hyvä asia ja lapsille tärkeää.
Sulla on monenlaisia mahdollisuuksia suhtautua tuohon omaan ulkopuolisuuteen. Voit ruveta huoltojoukoiksi: lähdet puistoretkelle mukaan, kävelet 2 km lenkin ja istut loppuajan retkituolissa lukemassa kirjaa. Paistat lättyjä nälkäisille retkeilijöille nuotiopaikalla. Voit ottaa oman harrastuksen: esimerkiksi käsityöt kulkevat mökille mukana ja niihin voi todella uppoutua. Kuitenkin teillä on sitten mökissä illalla yhteistä aikaa saunomisen ja ruuan merkeissä. Voit auttaa romujen lajittelussa tekemällä niille erilaisia laatikoita ja luetteloimalla.
Lapset ovat tuossa puuhaiässä vain vähän aikaa ja sitten niistä tulee teinejä. Sitten ootte taas uuden edessä.
Miksi et aloita kuntokuuria, niin pääset sitten mukaan.