Mies sanoi olevansa kesän mökillä jos haastan riitaa
Käski ilmoittaa ne viikot kun en riitele, niin voi tulla sellaiselle viikolle kotiin. Lyhemmäksi ajaksi ei kuulemma tule. Teinit kuulemma saa itse päättää missä haluavat olla. Kuulosti eilen siltä että lähtevät mieluummin mökille ainakin alkukesäksi.
Ahdistaa tuleva yksinäisyys niin että kiukuttaa ja sitten taas tulee kiukuteltua miehelle. Kierre on valmis.
Onko muilla vastaavaa?
Kommentit (65)
Vierailija kirjoitti:
Osaatko sanoa mitkä on juurisyyt sille että miestäsi jurppii? Voisiko niille tehdä jotain?
Joo kannattaa tehdä juurisyyanalyysiä ja käyttää vaikka fläppitaulua/
Vierailija kirjoitti:
Sullapa onkin todella rakentavasti ongelmiin suhtautuva mies. Enemmänkin rangaistuksia jakeleva isä kuin puoliso. Anna mennä vaan ja nauti rauhasta.
Jos kyse sinulla on vaihdevuosista niistä voi jutella gynen kanssa ja selittää ukolle, että nyt on sitten se vastamäki parisuhteessa. Jos ei sitä kestä, niin teillä riittääkin mietittävää suhteen vahvuudesta.
Voin vaan kuvitella millainen hirvitys sinä olet parisuhteessa... Kaikkea miehet joutuvatkin kestämään
Olisi ensimmäinen ja viimeinen uhkaus mulle. Teillä ei taida kommunikointi sujua joten suosittelen ammattiapua.
Vierailija kirjoitti:
Yksi versio mykkäkoulusta. Sanopa sille, että kun palaa viikon päästä mökiltään, sitä saattaa odottaa tyhjä koti ja kirje pöydällä.
Ei menettäis kyllä mitään
Vierailija kirjoitti:
Olisi ensimmäinen ja viimeinen uhkaus mulle. Teillä ei taida kommunikointi sujua joten suosittelen ammattiapua.
Ei vaan tervettä rajojen asettamista suhteessa ihmiseen, joka käyttäytyy täysin kohtuuttomasti. Mies toimii aivan oikein. Kenenkään ei tarvitse sietää tuollista ap:n kiukuttelua.
Niin eli olet itsestäänselvyys. Kulissi on pystyssä ja näemmä tämä riittää miehelle. Oliko mies samanlainen jurnottaja jo silloin kuin tapailitte? Nyt kysyt miksi miehelle tää vaikuttaa olevan ok. Ilmeisesti hänen kaveripiiristään löytyy enimmäkseen jurnukka pareja ettekä te eroa heistä.
(Voi kunpa naiset deittailisi pidempään..)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sullapa onkin todella rakentavasti ongelmiin suhtautuva mies. Enemmänkin rangaistuksia jakeleva isä kuin puoliso. Anna mennä vaan ja nauti rauhasta.
Jos kyse sinulla on vaihdevuosista niistä voi jutella gynen kanssa ja selittää ukolle, että nyt on sitten se vastamäki parisuhteessa. Jos ei sitä kestä, niin teillä riittääkin mietittävää suhteen vahvuudesta.
Voin vaan kuvitella millainen hirvitys sinä olet parisuhteessa... Kaikkea miehet joutuvatkin kestämään
Miehet voisi ihan ensitöikseen lakata viljelemästä 'nainen kuin nainen kelpaa'
Sinä olet ap ongelma, kun olet miehellesi yksi lapsista kiukutteluineen. Varmasti pystyisit touhuta heidän kanssa mukana, vika löytyy nyt kyllä korvien välistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Väestöliiton mukaan suomalaisten parisuhteiden ongelmat kiteytyvät usein siihen, että ajan kuluessa miehet eivät juurikaan muutu, mutta naiset toivovat heidän muuttuvan, kun taas naiset muuttuvat mutta miehet toivovat etteivät he muuttuisi. Sopiiko kuvioon?
Miehen mukaan olen jatkuvasti huonotuulisempi kuin ennen.
ap
Yllätys? Kun kiristää sinua noin, eikä keskustele asioita lämpimällä tavalla auki. Itse luulen, että miehesi haluaa itsekseen mökille ja on vain puoliksi totta että ns riitelemättömyytesi voisi sen estää.
Vierailija kirjoitti:
Sinä olet ap ongelma, kun olet miehellesi yksi lapsista kiukutteluineen. Varmasti pystyisit touhuta heidän kanssa mukana, vika löytyy nyt kyllä korvien välistä.
Ap tarvisi terapiaa. Valitettavasti julkiselle puolelle on jonoa. Better help voisi auttaa (maksullinen)
Miten jos toimisit, kuten aikuinen ja samalla malli lapsillesi. Jokaisella on oikeus asettaa rajat, mitä hyväksyy ja mitä ei, sinullakin. Yhteistä puuhailua rajoitteesi mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei vaan tervettä rajojen asettamista suhteessa ihmiseen, joka käyttäytyy täysin kohtuuttomasti. Mies toimii aivan oikein. Kenenkään ei tarvitse sietää tuollista ap:n kiukuttelua.
Ap: n kiukuttelua ei ole vielä kuvailtu. Mitä se on? Muuta kuin että mies kiristää sillä.
Mun täytyy sanoa, että meillä on lapset aina olleet isänsä lapsia (rakastavat kyllä muakin,mutta tiedätte toivottavasti mitä tarkoitan) ja he touhuavat paljon sellaista yhdessä mikä mua ei kiinnosta, enkä osaa. Mä oon kuitenki ajatellut, että yritän tehdä niitä juttuja tai sit vietän aikaa esim. Juurikin syöden hyvin lasten kanssa ja jutellen. On kuitenki ihana nähdä, että lapset viihtyvät vanhemman kanssa ja miten läheisiä he ovat. Ei ole tullut mieleen syyttää lasteni isää tästä.
Mäkään en jaksais loputtomin jos toinen kiukuttelis. Meillä on ne lapset, joiden kiukuttelua täytyy välillä kestää ja niille on myös näytettävä esimerkkiä miten asioita ratkotaan yms. Ja ilmeisesti kotonaki on suht tiukahko tunnelma, jos teinitki lähtee isänsä kanssa mieluummin mökille. Yleensä tuon ikäiset tykkää luuhata kavereidensa kanssa kesän
Vierailija kirjoitti:
Mitä ne et osaa tai pysty askareet on?
Minusta ei ole esimerkiksi päivän vaellukselle läheiseen kansallispuistoon, ei vain kunto riitä. En jaksa kiinnostua urheilusta jota mies ja lapset touhuaa tai rakentamisesta. Ylipäätään miehen ja lasten hommat on yleensä jotain ulkona tehtäviä asioita. Minua kiinnostaa ulkona lähinnä kukkapenkkien laittaminen. Se taas ei muita kiinnosta. Toki auttavat tuomalla multaa yms.
Mökillä en tykkää olla, kun ei siellä ole minulle oikein mitään mielenkiintoista.
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Väestöliiton mukaan suomalaisten parisuhteiden ongelmat kiteytyvät usein siihen, että ajan kuluessa miehet eivät juurikaan muutu, mutta naiset toivovat heidän muuttuvan, kun taas naiset muuttuvat mutta miehet toivovat etteivät he muuttuisi. Sopiiko kuvioon?
Miehen mukaan olen jatkuvasti huonotuulisempi kuin ennen.
ap
Yllätys? Kun kiristää sinua noin, eikä keskustele asioita lämpimällä tavalla auki. Itse luulen, että miehesi haluaa itsekseen mökille ja on vain puoliksi totta että ns riitelemättömyytesi voisi sen estää.
Eihän se sinne itseksee ole menossa, jos lapset menee mukaan.
Sulla ei taida olla kokemusta ihmisestä, joka kiukuttelee koko ajan ja on pahalla päällä. Siinä ei paljoa lämpimät keskustelut auta. Plus Jos Ap on kateellinen siitä, että lapset ja isä on läheisiä täytyy kyl alkaa tekemään Ap jotain, eikä purkaa muihin kiukkua.
Vierailija kirjoitti:
Miten jos toimisit, kuten aikuinen ja samalla malli lapsillesi. Jokaisella on oikeus asettaa rajat, mitä hyväksyy ja mitä ei, sinullakin. Yhteistä puuhailua rajoitteesi mukaan.
Ei miestä ja lapsia enää paljon perheen yhteiset leffaillat ole kiinnostaneet. Mieluummin laittelevat teinien mopoja/mönkkäreitä autotallissa illat.
Jos mun mies sanoisi noin, vastaisin vain, että "lupaatko?" ja jatkaisin omaa elämääni. Noin lapselliseen keskusteluun ei kannata reagoida sen enempää. Näytä, että sinulla on rajat ja sinulle, kuten muillekin ihmisille, pitää puhua kunnioittavasti saadakseen vastavuoroisuutta aikaan.
Jos AP oisi heti alkuun todennut, että mies haluaa jättää koko perheensä kesäksi niin jumalavita mikä jätä se sika mylläkkä olisi tullut :D Mutta kun ilmeni, että lapsetkin viettävät vapaaehtoisesti aikaa isukin kanssa niin johan alkoi kiertely ja kaartelu mikä mahtaa olla ongelma. Kerron mikä on ongelma: Tämä maa on täynnä kaltaisiasi prinsessakompleksista kärsiviä diivoja, joita miehet kuuntelevat vuodesta toiseen ollessaan perheidensä vankeja, kantaessaan vastuuta perheestään. Sitten kun sitä on niin kauan kuunnellut, että kuuloalueesta on vaurioitunut juuri se nalkutustaajuus niin sitten alkaa tulla tuollaisia mökille-eristäytymisuhkauksia. Asiaa ei auta yhtään, jos naisen mittarissa alkaa olla 50+ ja miehellä jonkin sortin varallisuus tai tulotaso. Näillä kahdella edellisellä saa miehen iästä riippumatta vähemmän happaman näköistä omaishoitajaa eläkepäiviksi. Parhaassa lykyssä oikein timmiä nuorikkoa, joka vie kliimaksin hetkellä hengen ja ainakin kuolee onnellisena ja kitumatta, varsinkin jos edelliset vuosikymmenet meni riippakiveä perässä vetäen suolaisin avohaavoin.
Että tästä vähän ajateltavaa jokaiselle rouvalle, piditte tai ette. Tärkeintä, että muistatte tämän jatkossa.
Mitä ne et osaa tai pysty askareet on?