Huonejako 3h+k, 2 lasta ja 2 aikuista
Lapset 12v poika ja 7v tyttö
Laittaisitko lapset samaan huoneeseen ja vanhemmille toinen makuuhuone vai lapsille omat huoneet ja vanhemmat nukkuu olohuoneessa?
Asunto kahdessa kerroksessa niin, että makuuhuoneet ylhäällä.
Kommentit (320)
Liian pieni asunto teidän perheelle. Nyt isompaa katsomaan. Pihistäkää muusta kuin asumisesta.
Työttömät vanhemmat voi harrastaa äänekästä seksiä päivällä kun teinit koulussa ja illalla sitten vähän hiljempaa sielä olkkarissakin.Meneeko tosiaan seksielämä lasten tarpeiden edelle?Ei sillä ettei se ole tärkeä,mutta kyllä siihen (seksiin) löytyy aikaa ja paikkoja muualtakin.
Vierailija kirjoitti:
Ilman muuta omat huoneet lapsille. Jos olisivat samaa sukupuolta, voisi mennä vielä jonkun vuoden samassa, mutta kun eivät ole niin omat huoneet.
Höpö höpö, ei liity mitenkään nuo eri sukupuolet asiaan. Kyllä minäkin olisin kimpaantunut tuon ikäisenä, jos olisin joutunut jakaa huoneeni nuoremman pikkusiskoni kanssa!!! Esiteinit tarttee omaa tilaa, oli sitten tyttö tai poika.
Vierailija kirjoitti:
Lapsille omat huoneet. Inhosin sitä kun piti jakaa huone isosiskon kanssa, veljen kanssa olisi varmaan ollut vielä pahempi. Joka aamu piti sietää kun sisko soitti radiota, vaikka itse olisin halunnut olla hiljaisuudessa. Lisäksi piti katsella kun se pussaili sängyssä poikaystäväänsä. Ei kiitos.
Noista asioista saat syyttää vain välinpitämättömiä vanhempiasi, et sitä että jaoit huoneen siskosi kanssa.
Mä en tajua tuota vaihtoehtoa, että jompikumpi lapsista olohuoneeseen. Jokainen tietysti tekee, niin kuin perheessä on paras, mutta ajattelen asiaa käytännön kannalta. Vanhemmat on sitten pakotettu omaan makuuhuoneeseen joka ilta, kun lapsi käy nukkumaan. Itselle aika outo ajatus, että ei voisi kotonaan viettää aikaa olohuoneessa lasten mentyä nukkumaan, vaan joutuisin aina kököttämään omassa makuuhuoneessa. Usein ehdin vasta pestä pyykkiä, siivota keittiötä tai tehdä muita hommia myöhään illalla. Tai jos kutsuu illalla kavereita kylään, niin lapsi istuu koko ajan sitten siinä "omassa huoneessaan" olohuoneessa kuuntelemassa aikuisten juttuja ja kaverit pitää häätää, että lapsi pääsee olohuoneessa nukkumaan.
Lapsille omat huoneet ja vanhemmat olkkariin.
Paska juttu jos ainoa vaihtoehto on kolmio, eikö mahkuja neliöön?
Mulla on kertoa konkreettinen esimerkki omasta lapsuudesta ja nuoruudesta. Meitä asui 5 henkilön perhe 76 neliön kolmiossa. Minä tyttö ja nuoremmat veljet selvästi minua nuorempia 6 ja 10 vuoden ikäeroilla. Taisin olla 11 tai 12 vuotias, kun suurin huone jaettiin väliseinällä. Minä sain ikkunapuolen huoneesta ja toinen puoli oli pikkuveljieni leikkihuone. Toisen veljen sänky oli siinä huoneessa. Toinen pikkuveli oli niin pieni että hänen sänkynsä oli vanhempien makuuhuoneessa.
Kun kasvoin, minä muutin vanhempien makuuhuoneeseen ja vanhemmat siirtyivät olohuoneeseen nukkumaan. Pikkuveljet jakoivat suuren huoneen josta väliseinä purettiin ja molempien sängyt olivat jatkossa siinä.
Kun muutin omilleni, pikkuveljeni saivat omat huoneet ja vanhemmat nukkuivat edelleen olohuoneessa. Tilanne elää lasten iän mukaan. 12-vuotias alkaa olla sen ikäinen että tarvitsisi omaan tilaa ja rauhaa.
Lapsille omat huoneet pienestä pitäen: näin kasvatetaan itsekkäitä minä-minä-ensin -lapsia ja nuoria. On se kumma, että maksajat, siis vanhemmat, joutuvat kökkimään jossain olohuoneen nurkassa, jotta prinssi ja prinsessa saavat omat huoneet. Mikset anneta lapsille isompaa makuuhuonetta, joka jaetaan esim. korkealla hyllystöllä, joista osa aukeaa pojan huoneeseen ja osa tytön. Tilanne voisi olla vähän hankalampi, jos tyttöolisi vanhempi ja poika nuorempi. Ainut, jos olohuone on niin iso, että sen toisesta päästä saa eristettyä kaapistolla tai hyllystöllä oman rauhallisen sopen vanhemmille niin, etteivät ole kuin tarjottimella.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on kertoa konkreettinen esimerkki omasta lapsuudesta ja nuoruudesta. Meitä asui 5 henkilön perhe 76 neliön kolmiossa. Minä tyttö ja nuoremmat veljet selvästi minua nuorempia 6 ja 10 vuoden ikäeroilla. Taisin olla 11 tai 12 vuotias, kun suurin huone jaettiin väliseinällä. Minä sain ikkunapuolen huoneesta ja toinen puoli oli pikkuveljieni leikkihuone. Toisen veljen sänky oli siinä huoneessa. Toinen pikkuveli oli niin pieni että hänen sänkynsä oli vanhempien makuuhuoneessa.
Kun kasvoin, minä muutin vanhempien makuuhuoneeseen ja vanhemmat siirtyivät olohuoneeseen nukkumaan. Pikkuveljet jakoivat suuren huoneen josta väliseinä purettiin ja molempien sängyt olivat jatkossa siinä.
Kun muutin omilleni, pikkuveljeni saivat omat huoneet ja vanhemmat nukkuivat edelleen olohuoneessa. Tilanne elää lasten iän mukaan. 12-vuotias alkaa olla sen ikäinen että tarvitsisi omaan tilaa ja rauhaa.
Todella kivasti joustettu lasten eduksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kerrostaloasunnoissa ole omaa saunaa. Saunavuorot on kalliita eikä teinit halua vanhempien kanssa saunaan.
Mikäs totuuden torvi siellä soittaa? Meinaatko todella, että kerrostaloissa asuvilla ei kellään tässä maassa ole saunaa sen asunnon yhteydessä?
Kai toteat vielä senkin "totuuden", että ei voi olla omistusasuntokaan, jos kerrostalo kyseessä?T. Oma koti pienkerrostalossa siitä asti, kun talo valmistui ja kaupat tehtiin+saunakin löytyy (löytyy myös vaatehuone, 20m2 lasitettu terassi ja vieläpä oma aidattu pihakin).
En ole sanonut, että ei olisi saunaa kaikissa besserwisser
Vierailija kirjoitti:
Työttömät vanhemmat voi harrastaa äänekästä seksiä päivällä kun teinit koulussa ja illalla sitten vähän hiljempaa sielä olkkarissakin.Meneeko tosiaan seksielämä lasten tarpeiden edelle?Ei sillä ettei se ole tärkeä,mutta kyllä siihen (seksiin) löytyy aikaa ja paikkoja muualtakin.
Se toinen vanhenpi on töissä ja toinen työtön. Missä luetun ymmärtäminen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onneksi on yksi lapsi, niin mahdutaan kaksioon ja vaatteet mahtuu myös. En ole koskaan nähnyt asuntoa, jossa ei olisi eteisessä naulakkoa ja/tai komeroa. Kauhea dilemma olisi sen kolmannen lapsen kanssa.
Osassa on naulakko eli hattuhylly ja koukut, ei muuta.
Ei se komerotoila vähene, jos vanhemmat muuttaa makuuhuoneesta olohuoneeseen. Ongelmia voi tehdä mistä vain. Itsekkyyttä tai joustavuutta opettaa ja itsekin harrastaa.
Ei ne mahdu, kun on pieni kolmio.
Itsekkyyttää oli leikata ansiosidonnainen ja maksaa myöhemmin samoille henkilöille työkyvyttömyyseläke.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se toinen vanhenpi on töissä ja toinen työtön. Missä luetun ymmärtäminen?
Ei teinit nuku vielä illalla, ovat vielä 24.00 hereillä.
Joskus miehen kanssa sekstailtiin klo 2.00 yöllä.
Miksei Suomessa ole kunnon vuokrakoteja kohtuu hintaan perheille?
Vierailija kirjoitti:
Liian pieni asunto teidän perheelle. Nyt isompaa katsomaan. Pihistäkää muusta kuin asumisesta.
Kaikesta on jo pihistetty.
Lapset eivät halua kutsua kavereita kotiin, jos asunto on liian pieni.
Lapsiperheistä ei välitetä joten me ei tulla välittämään eläkeläisistä, kun he tarvitsevat apua.
Suomessa on pahoinvointia juuri suuresta eriarvoisuudesta johtuen.
Eli turha odottaa mitään apua eläkeläisille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Omat huoneet lapsille ja vanhemmat olkkariin tai aulaan. Vanhemmat ei tarvitse omaa huonetta oikeastaan mihinkään nukkumisen lisäksi.
Niin ehkä teidän perheessä ei enää harrasteta seksiä, mutta ei se koko perheen olohuonekaan oikein kiva paikka siihen hommaan ole. Kyllä vanhemmilla pitäisi olla myös oma tila jossa saisi olla kahden tai vaikka yksinkin mutta ennen kaikkea rauhassa.
Olkkarihan muuttuu vanhempien omaksi tilaksi silloin kun lapset ovat huoneissaan. Mutta vahemmat on sitten hyvät ja ostaa isommana asunnon, jossa on oma pyhättö seksillekin jos sellaista kerran tarvitsette. Seksiähän nyt oikeasti harrastaa vaikka missä
Vierailija kirjoitti:
Suomessa on pahoinvointia juuri suuresta eriarvoisuudesta johtuen.
Eli turha odottaa mitään apua eläkeläisille.
Jep, eläkeläiset saavat isot omakotitalonsa huolehtia itse vielä 100-vuotiaana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Omat huoneet lapsille ja vanhemmat olkkariin tai aulaan. Vanhemmat ei tarvitse omaa huonetta oikeastaan mihinkään nukkumisen lisäksi.
Niin ehkä teidän perheessä ei enää harrasteta seksiä, mutta ei se koko perheen olohuonekaan oikein kiva paikka siihen hommaan ole. Kyllä vanhemmilla pitäisi olla myös oma tila jossa saisi olla kahden tai vaikka yksinkin mutta ennen kaikkea rauhassa.
Olkkarihan muuttuu vanhempien omaksi tilaksi silloin kun lapset ovat huoneissaan. Mutta vahemmat on sitten hyvät ja ostaa isommana asunnon, jossa on oma pyhättö seksillekin jos sellaista kerran tarvitsette. Seksiähän nyt oikeasti harrastaa vaikka missä
Perheet asuvat vuokralla ja vuokrat on korkeita.
Onhan meillä ihmisiäkin jotka eroavat. Lapset lykätään isälle ja harrastetaan seksiä uuden miehen kanssa, kun lapset on isällä. Helppo se on heidän puhua tai niiden joilla mummo hoitaa tai on iso koti.
Mikäs totuuden torvi siellä soittaa? Meinaatko todella, että kerrostaloissa asuvilla ei kellään tässä maassa ole saunaa sen asunnon yhteydessä?
Kai toteat vielä senkin "totuuden", että ei voi olla omistusasuntokaan, jos kerrostalo kyseessä?
T. Oma koti pienkerrostalossa siitä asti, kun talo valmistui ja kaupat tehtiin+saunakin löytyy (löytyy myös vaatehuone, 20m2 lasitettu terassi ja vieläpä oma aidattu pihakin).