Ilman sarvia ja hampaita: Mikä on töksäyttelevän ihmisen tavoite?
Minua kiinnostaa ihan objektiivisesti kuulla, mikä saa ihmisen töksäyttelemään ns totuuksia täysin pyytämättä? Negatiivisia huomioita, vähätteleviä sanoja, muka huolestunutta kommentointia? Usein jopa asioihin mihin ei voi enää vaikuttaa. Turhaa kritiikkiä päin ihmisten naamaa.
Kumpuaako puhtaasti huonoista käytöstavoista, itsekeskeisyydestä, huonosta itsetunnosta vai mistä?
Kommentit (125)
Kokemusta että pikkumaisuudesta ja omasta katkeruudesta tuollainen juontaa. Hetken saa tuntea olevansa muka parempi kuin muut. Enää en jaksa myhäillä tuollaisille ihmisille hiljaa vaan annan palaa takaisin samalla mitalla. Sitten onkin yhtäkkiä mun vika kun olen ilkeä :--D reflektiotaidot puuttuvat kokonaan. Mutta kannattaa antaa maistaa omaa lääkettään, yllättäen vaihtavat töksäyttelyn kohdetta tulevaisuudessa.
tosta asberger hommasta vielä,asbergerit välil sanoo ehkä hieman kovasti asioita,mutta heistä ei tule sellainen pahuus tunne( vaan lähinnä hienoinen kömpelyys),pahuus tunne joistain ilkeilijöistä tulee. jostain ammatti töksäyttelijöistä, huokuu silkka pahuudesta nautiskelu.
Ei millään pahalla, mutta...
Se oli vaan vitsi...
jos töksäyttää oikeassa kohdassa- esimerkiksi porukka puhuu jostain vähemmistöstä asiattomasti- saattaa vaan olla keskivertoa rohkeampi.
En voi miellyttää kaikkia. Enkä voi muuttaa perustavanlaatuista suhtautumistani maailmaan, jossa perusoletus on, että ihmiset on mukavia ja arkisia asioita voi ja kannattaakin aina katsoa monesta eri näkökulmasta. Ihmiset ymmärtävät yleensä hyvin kummallista huumoriani, mutta ei kai kukaan ymmärrä kaikkia ihmisiä suvereenisti aina ja joka tilanteessa?
Töksäyttelynä se varmaan näyttäytyy joillekin. mutta motiivina ei tosiaankaan ole ilkeily tai dissaaminen.