Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ilman sarvia ja hampaita: Mikä on töksäyttelevän ihmisen tavoite?

Vierailija
02.06.2022 |

Minua kiinnostaa ihan objektiivisesti kuulla, mikä saa ihmisen töksäyttelemään ns totuuksia täysin pyytämättä? Negatiivisia huomioita, vähätteleviä sanoja, muka huolestunutta kommentointia? Usein jopa asioihin mihin ei voi enää vaikuttaa. Turhaa kritiikkiä päin ihmisten naamaa.

Kumpuaako puhtaasti huonoista käytöstavoista, itsekeskeisyydestä, huonosta itsetunnosta vai mistä?

Kommentit (125)

Vierailija
41/125 |
02.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tarkastelee asioita jostakin eri vinkkelistä kuin ap. Jonka otsikosta muuten huomaa, että todellakaan ei ollut ilman sarvia ja hampaita ;) Kumpi pahempi, sosiaalisesti hyväksytympi mikroaggressio ja narina vai suora töksäyttely?

Vaihtoehto C eli kehittyminen sosiaalisena toimijana pyrkien seuraan, jossa ei tarvita mitään mikro- eikä makroaggressiota. Maailmankuvansa työstäminen joviaalimmaksi.

Kyllä, samaa mieltä.

Vierailija
42/125 |
02.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se rasittaa, että tosiasiat kiistetään ja lopulta keskustelu lopetetaan mielenosoituksellisesti edelleenkään myöntämättä tosiasioita.

Kuka päättää mikä on ns. Tosiasia? Sinä?

Jos ikuiselle jahkailijalle töksäytät että nyt valitset, joko tai ja sillä mennään, niin kohtuutonta loukkaantua siitä ettei toinen ole valmis odottamaan maailman tappiin olematonta päätöksen tekoa.

Joo, tai sitten jos kertoo ihan todetun ilmiselvän faktan niin ei ole vastuussa siitä jos se toinen siitä suuttuu. Ehkä kuitenkin olettaen, että jonkinlainen keskustelu tai väittely oli jo pystyssä. Kysymättä ei ehkä tarvitse mennä kommentoimaan kenellekään mitään, se on ärsyttävää. -sivusta

Käsittääkseni töksäyttelyn ominaispiirre on juurikin nämä pyytämättömät negatiiviset piikit. Muussa tapauksessa ehkä joku huono keskustelutapa tai vaikka argumentaatiovirhe.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/125 |
02.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikäli minulle joku rupeaa töksäyttelemään saa kyllä kaksinkertaisesti takaisin. Olen verbaalitaituri ja heti tiedän mitä tuommoisille vastaan. En suostu ikinä siihen että juntit villuilevat minulle jostain. 

Vierailija
44/125 |
02.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihminen voi myös olla hiukan henkisesti sairas ja töksäytellä siksi.

Vierailija
45/125 |
02.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pätemisen tarve= itsensä ylentäminen polkemalla muita. Reppanoilla tapana.

Vierailija
46/125 |
02.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Erityisesti te akat, usein läskit ãmmät, olette sellaisia daijuja lumihiutaleita että ette kertakaikkiaan ymmärr huumoria, ironiaa ym asioita jotka vaativat käsitteellistä ajattelua. Joten luulette että ihan jokainen sanottu asia koskee teitä itseänne ja suuri ongelmianne. 🤦🏻🤦🏻🤦🏻

😁 Hyvä palstaolmiseni, päänräpiminen ja törkeyksien suoltaminen eivät ole "huumoria, ironiaa ym asioita jotka vaativat käsitteellistä ajattelua" vaan yritys nostaa haurasta egoaan häpäisemällä muita ihmisiä.

Vierailija
47/125 |
02.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parhaiten saa selville jos töksäyttää töksäyttelijälle takaisin. Jos on heti karvat pystyssä tai katsoo että mitä ihmettä niin siitä tietää, että töksäyttelee tahallaan. Ei kuitenkaan halua tai odota, että itselleen töksäyteltäisiin. Toiset voi olla tyyliltään sellaisia ilman että tarkoittavat mitään.

Vierailija
48/125 |
02.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus tulee vahingossa sanottua, mitä ajattelee.

Toisinaan taas haluaa vähän piristää muutoin tylsähköä keskustelua.

Vierailija
49/125 |
02.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Purkaa jotain omia patoumiaan.

Vierailija
50/125 |
02.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainoa tarkoitus on loukata.

Vierailija
51/125 |
02.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joskus tulee vahingossa sanottua, mitä ajattelee.

Toisinaan taas haluaa vähän piristää muutoin tylsähköä keskustelua.

Onko okei, jos neppaan sua nenänpäähän aina kun sun jutut ei viihdytä mua tarpeeksi?

Vierailija
52/125 |
02.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Te kaikesta loukkaantujat voitte palata sinne somekuplaanne, ette nimittäin määrää mikä on hauskaa ja mikä ei.

Vierailija
53/125 |
02.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Äänistä päätellen täällä taitaa olla paljonkin ihmisiä pikkupaikkakunnilta? Nimittäin tuo töksäyttely ja kehnot sosiaaliset taidot (ja varsinkin sen ihannointi) on ympäri Suomea asuneena juurikin maakuoppien kulttuuria.

Minkäslaisen metropolin asukas itse olet? Onko Suomi sinulle liian pieni!

Vierailija
54/125 |
02.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

KATEUS tai

vaihtoehtoisesti se että kuvittelee olevansa toista parempi

Vierailija
55/125 |
02.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse kokenut tätä läskittelyä, lehmäksi haukkumista ym. Parinkin exän taholta,oli hauskaa läppää heidän mielestään. Tosin heidän upeasta ulkonäöstään ei toki auttanut sanoa mitään...no,ovat syystäkin exiä. En edes ole läski,enkä ole koskaan ollutkaan. Olivat vaan niin huumorimiehiä,tosin vaan omasta mielestään.

Vierailija
56/125 |
02.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Te kaikesta loukkaantujat voitte palata sinne somekuplaanne, ette nimittäin määrää mikä on hauskaa ja mikä ei.

Itse asiassa nimenomaan määrää. Jos toimintasi loukkaa toista ja jatkat sitä tietoisesti, olet kiusaaja. Vaihda seuraa jos ei kelpaa.

Vierailija
57/125 |
02.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei ole. Minä töksäyttelen, mutta eniten teen aina pilaa itsestäni. Kun maailma on mustan huumorin kyllästämänä vähän hauskempi paikka, ei sitä ole tarkoitettu loukkaavaksi.

Vierailija
58/125 |
02.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yksi teoria: kunnioituksen puute. Minun mielipiteeni on tärkeämpi kuin sinun mielipiteesi ja tunteesi. Sanomatta jättäminen on mielestäni liian suuri hinta siitä, että kenenkään mieli ei pahoitu turhaan.

Tässähän oli kyse totuuksien laukomisesta. Eivät ne ole mielipiteitä, vaan tosiasioita.

"Totuudet" ovat totuuksia laukojan itsensä mielestä.

Vierailija
59/125 |
02.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Äänistä päätellen täällä taitaa olla paljonkin ihmisiä pikkupaikkakunnilta? Nimittäin tuo töksäyttely ja kehnot sosiaaliset taidot (ja varsinkin sen ihannointi) on ympäri Suomea asuneena juurikin maakuoppien kulttuuria.

Minkäslaisen metropolin asukas itse olet? Onko Suomi sinulle liian pieni!

No tällä hetkellä Helsinki, mutta jep elinpiirini ei rajoitu pelkästään Suomen sisälle.

Vierailija
60/125 |
02.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vähän isommistakin kaupungeistä löytyy näitä ah niin ihanan räväköitä "en välitä mitä muut musta ajattelevat" ihmisiä, jotka ihannoivat käytöstapojen puutetta. Ei siinä mitään kunhan suosiolla pysyvät kaltaistensa seurassa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi viisi