Mies ei ymmärrä sairauttani. :(
Parisuhteen alkuvaiheessa olin avoin terveydentilastani ja mies oli kovin ymmärtäväinen. Tuki minua ja auttoi.
Nyt kun ollaan oltu muutama vuosi yhdessä miestä on alkanut selvästi ärsyttämään se etten kykene ihan samaan kuin muut. Ihmettelee miksi teen jonkun asian niin kuin teen tai miksi joku muille arkipäiväinen juttu on minulle niin hankalaa, vaikka olen selittänyt syyt tälle jo tuhannen kerran. Mies kannustaa, mutta pakko myöntää että siitä "yrität vaan niin kyllä se alkaa sujua" tyylisestä tukemisesta tulee vain paha mieli, kun se mihin pystyn on jo valtavan työn takana ja vuosien tsemppaamisen tulosta.
Kunhan halusin avautua, en halua rasittaa tällä ystäviäni.
Kommentit (70)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Vähän sama kun sanoisi vaikka hyväksyvänsä toisen velat mutta alkaisikin ajan päästä kuitenkin aukomaan päätä kun toisen rahat ei riitäkään osallistumaan kaikkeen."
Sinulla on ilmeisesti tämä tilanne päällä. Teetkö mitään velkojesi maksamisen eteen? Osallistutko edes jotenkin arhen pyörittämiseen vai onko se täysin toisen vastuulla? Joutuuko toinen maksamaan sinunkin ostoksesi ja hömpötyksesi? Heittäydytkö ihan avuttomaksi, koska velka?
Tuoko nyt oli parasta antia mihin pystyit? Ei pitäisi edes vaivautua vastaamaan noin epäpätevään ohikseen mutta minun ainoa velka on omistusasunnostani ja kiitos, oikein hyvin on hoidossa :D
Okei, jaxuhalit!
Vierailija kirjoitti:
Mies ei ole koskaan ymmärtänyt mun sairauksia. Varsinkaan kun ne eivät haittaa päivittäin. Huonona kautena saattaa jopa valittaa siitä mitä Sairaus aiheuttaa.
Hänellä on iän myötä alkanut olla huonoistaelintavoista johtuvia sairauksia. Syylistää etten myötäelä ja voivottele, jopa suuttuu kun kerron että esim. Liikunta ja säännöllinen ruokailu saattaisi auttaa. Puhumattakasn alkoholin ja tupakoinnin lopettamisesta. Ei edes kokeile.
Pakotettiinko sinut olemaan miehesi kanssa vai niksi jatkoi suhdetta, jos hän ei kerran ole koskaan ymmärtänyt sinun sairauksia?
Ovatko sairaudet sinulle Sairauksia ja parisuhteesi taistelukenttä, jossa on täysin ok kettuilla toiselle? Outoa.
Ei miehillä ole samanlaista empatiakykyä kuin naisilla. Ei vaan ole. Ainakaan samanlaista tukea kuin naiskavereilta on turha odottaa.
miksi sairaat ja hullut ja yliherkät ottavat kumppanin ja pilaavat sen elämän?
tosi itsekästä pyrkiä parisuhteeseen, jos on mielenvikainen
Vierailija kirjoitti:
Onko sulla vähän tylsää kun pitää tykittää tätä shaibaa tänne?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mielisairaus. Mikä?
Mulla on ainakin vain fyysisiä sairauksia. T. Nro 1
Olette itse pilanneet kehonne väärällä ruokavaliolla ja liikkumattomuudella.
Käyttäjä42222 kirjoitti:
Ei miehillä ole samanlaista empatiakykyä kuin naisilla. Ei vaan ole. Ainakaan samanlaista tukea kuin naiskavereilta on turha odottaa.
En tule koskaan ymmärtämään mitä näillä viesteillä tavoitellaan. Miksi haluat haukkua fiksuja miehiä ja kertoa ääliöille miehille, että heidän toimintansa on odotettua ja hyväksyttävää? Vaikuttaa siltä, että nimenomaan haluat kaikkien miesten käyttäytyvän mahdollisimman huonosti. Onneksi kukaan täysijärkinen ei noteeraa tällaisia kiukunpurkauksia.
Vierailija kirjoitti:
Käyttäjä42222 kirjoitti:
En tule koskaan ymmärtämään mitä näillä viesteillä tavoitellaan. Miksi haluat haukkua fiksuja miehiä ja kertoa ääliöille miehille, että heidän toimintansa on odotettua ja hyväksyttävää? Vaikuttaa siltä, että nimenomaan haluat kaikkien miesten käyttäytyvän mahdollisimman huonosti. Onneksi kukaan täysijärkinen ei noteeraa tällaisia kiukunpurkauksia.
ei se mies kovin fiksu ole, kun on ottanut hullun akan
onko mitään itsekkäänpää kuin se, että hullu ottaa parisuhteeseen terveen puolison ja pilaa sen koko elämän
onko se ihan laillista, että mt sekopää saa pilata terveen ihmisen loppuelämän sekoilullaan?
Ehkä miehellä on itsellään jotain ongelmaa tai raskaampi kausi meneillään. Sitä jaksaa tukea muita, kun on itse hyvässä kunnossa. Sitten huonompina kausina vähemmän.
Kauheita kommentteja vaihteeksi. Ymmärrän mistä ap puhut. Tsemppiä arkeesi!
Heikkolahjaisuuden pystyy jonkin aikaa peittämään, mutta yhdessä asuessa se ei onnistu. Sääkin puolisoasi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mies ei ole koskaan ymmärtänyt mun sairauksia. Varsinkaan kun ne eivät haittaa päivittäin. Huonona kautena saattaa jopa valittaa siitä mitä Sairaus aiheuttaa.
Hänellä on iän myötä alkanut olla huonoistaelintavoista johtuvia sairauksia. Syylistää etten myötäelä ja voivottele, jopa suuttuu kun kerron että esim. Liikunta ja säännöllinen ruokailu saattaisi auttaa. Puhumattakasn alkoholin ja tupakoinnin lopettamisesta. Ei edes kokeile.Pakotettiinko sinut olemaan miehesi kanssa vai niksi jatkoi suhdetta, jos hän ei kerran ole koskaan ymmärtänyt sinun sairauksia?
Ovatko sairaudet sinulle Sairauksia ja parisuhteesi taistelukenttä, jossa on täysin ok kettuilla toiselle? Outoa.
En ole tarvinnut ymmärtämistä mutta en myöskään ala paapoa ihmistä joka ei itse tee mitään asioille joihin pystyy vaikuttamaan.
Anna kun arvaan. Sairautesi on masennus ja miehesi kyllästynyt elättämään sinua kun makaat kotona sairaslomalla?
Vierailija kirjoitti:
Siksikö olet sinkku?
Mutta kun mies sairastuu, hän odottaa varauksetonta tukea.
Edelleen, kyseessä ei ole masennus tai mikään muukaan mielisairaus.
Suurin ja näkyvin oireeni on väsymys ja suuri unentarve. Joskus tuo väsymys tulee kuin kirkkaalta taivaalta kesken kaiken, joskus olen ihan sumussa hyvin nukutun yönkin jälkeen. Pienelläkin univelalla olen ihan tillin tallin ja poissa pelistä.
Silti miehelle tuntuu tulevan yhä täytenä yllätyksenä että minua väsyttää joskus hyvin nukutun yönkin jälkeen ihan tajuttomasti. Tai että väsymykseni ei mene pois sillä että vaan "lähden liikkeelle enkä ajattele asiaa". Olen tällä hetkellä itseasiassa paljon paremmassa kunnossa kuin suhteemme alkuaikoina, mutta sekään ei riitä miehelle vaan tämä selkeästi odottaa että joku päivä olen tuosta vaan oireeton. Mitä ei kyllä tule tapahtumaan, ellei ihmeitä käy. Ap
Jos mies ei jaksa enää ap:n jatkuvaa auttamista, niin hän ei jaksa sitä. Ap on aikuinen ihminen ja hän etsii itselleen apua, mutta hänen ei tarvitse kaataa kaikkea miehen niskaan vain sen takia, että mies on siinä. Ymmärrätkö? Ehkä et, mutta ei se haittaa, ei mieskään ymmärrä ap:n valitusta, vaan on saanut siitä nyt yliannostuksen.