Kannattaako aloittaa seurustelu 15v vanhemman miehen kanssa?
Minua kohtaan on osoittanut kiinnostusta työpaikalla 41-vuotias mies, itse täytin juuri 26. Meillä synkkaa tosi hyvin, mies on huomioiva, fiksu ja muutenkin hyvää kumppanimatskua. En voi kuitenkaan olla ajattelematta, että jossain vaiheessa ikäero tulee vaikuttamaan suuresti elämäämme. Kun olen 55-vuotias, mies on jo 70. Mietin, kuinka hän jaksaisi vauva-arkea, koska toivon lapsia ja hän haluaisi myös.
Lisäksi täytyy myöntää, että miehen pukeutumistyyli ja ulkonäkö eivät ole sellaiset, mitkä minua erityisesti miellyttäisivät, tyyli on vähän vanhentunut. Toisaalta mies voisi olla turvallinen kumppani. Neuvoja?
Kommentit (40)
Niin ja itseäni huolestuttaa erityisesti se, alkaako kiinnostus seksiin hiipua pian tuon ikäisellä miehellä, kun itse olen todella kiihkeä ja haluan seksiä ainakin joka päivä.
t.ap
Vierailija kirjoitti:
Niin ja itseäni huolestuttaa erityisesti se, alkaako kiinnostus seksiin hiipua pian tuon ikäisellä miehellä, kun itse olen todella kiihkeä ja haluan seksiä ainakin joka päivä.
t.ap
Näkeehän sen naamasta ja habituksesta onko kunnossa yleisesti ja voimakas olemukseltaan.
Vierailija kirjoitti:
t.ap
Se riippuu miehestä. Mä tuolla ekalla sivulla kerroin olevani naimisissa 16 vuotta vanhemman miehen kanssa. Mies on siis 59v. eikä mitään ongelmaa seksin saralla.
Pelkän iän perusteella ei voi sanoa pysyykö miehellä kiinnostus kuinka kauan ja miten kunto kestää.
Vierailija kirjoitti:
t.ap
No, sinähän voit kokeilla kuinka käy. Jos käy huonosti se on voi voi.
Nainen alkaa rupsahtamaan jo 30-vuotiaana. Viimeistään 40-vuotiaana pitäisi laittaa vaihtoon, joten miehen kumppanit vaihtuvat luonnostaan elämän myötä.
Ottakaa mallia Dannystä. Ei häpeile miehen biologiaa ja siitäkös femmarit jaksaa kihistä joka päivä.
Mä olen nyt 59v, työelämää jäljellä vielä ainakin 5v, ja olisi vaikea kuvitella, että olisin miehen kanssa, joka olisi nyt 74v ja ollut eläkkeellä jo yli 10v. Mitä yhteistä meillä olisi?
Tuossa iässä miehet ei kyllä enää laittaudu. Ovat huomanneet että tyylit on menneen talven lumia ja ns. paskaa. Myös musiikkimaku on jumahtanutta.
Isoja ikäeroja on ollut monilla pareilla. Ehrnrootheilla 20 vuotta, Arvo Ylpöllä toisen vaimonsa Lean kanssa 30 vuotta, Alvar Aallolla toisen vaimonsa Elissan kanssa 24 vuotta. Saulin ja Jennin ikäero on 29 vuotta.
Itse seurustelin 24-25-vuotiaana jonkin aikaa itseäni 15 vuotta vanhemman miehen kanssa. Se kaatui ennen kaikkea siihen, että alkuhuuman jälkeen huomasimme, ettei meitä yhdistänyt oikein mikään. Meillä ei ollut yhteisiä kiinnostuksenkohteita, ei yhteistä arvomaailmaa, ja vaikka halusimmekin elämältä samoja asioita (avioliittoa, lapsia jne.), olimme liian erilaisissa elämäntilanteissa. Mies olisi halunnut perheen heti. Minulla oli nuoruus kesken ja kaikki opiskelut vielä edessä. Kun erosimme, mies löysi heti toisen naisen, joka oli 10 vuotta miestä nuorempi. Heillä kaikki osui ilmeisen hyvin yksiin. He menivät naimisiin alle 2 vuoden päästä ja saivat lapsen.
Minä tapasin puoli vuotta tämän suhteen jälkeen itseäni 8 vuotta vanhemman miehen, jonka kanssa aloin seurustella. Totesimme suhteen alussa, että elämäntilanteemme olivat erilaiset. Olin juuri aloittanut opiskelut. Olin päivät koulussa ja monet illat ja viikonloput töissä kaupan kassalla ja vapaa-ajalla kävin opiskelukavereiden kanssa ulkona. Mies sen sijaan oli pörssiyhtiön teknologiajohtaja, omisti sijoitusasunnon ja eli työssä käyvän lapsettoman aikuisen elämää, johon juhliminen ei pahemmin enää kuulunut. Yhdessä kuitenkin totesimme, että vaikka elämäntilanteemme olivat erilaiset, meillä oli paljon sellaista hyvää ja yhteistä, jonka takia yhteistä elämää kannatti yrittää. Kumpikaan ei ollut siinä vaiheessa kiinnostunut lapsista eikä naimisiinmeno tuntunut ajankohtaiselta. Olimme yhdessä melkein kaksi vuotta ennen kuin muutimme virallisesti yhteen. Nyt tuosta alusta on aikaa 12 vuotta. Olemme asuneet yhdessä 10 vuotta ja olleet naimisissa 2 vuotta. Nyt yritämme tietoisesti lasta. Nykyisen puolisoni kanssa ikäeroa kyllä on, mutta olemme silti kasvaneet suhteen mukana yhteen. Meillä on yhteisiä kiinnostuksen kohteita ja pääpiirteissään samanlaiset arvot.
Tavatessamme mieheni pukeutui töihin vähän konservatiivisesti ja vapaa-ajalla rytkyihin. Sittemmin hän on vaihtanut työpaikkaa, pukeutuu nykyään töihin rennosti samoin kuin vapaa-ajalla, mutta tyylikkäämmin ja trendikkäämmin kuin aiemmin. Minä en ole antanut siihen yhtäkään ohjetta. Hän tekee vaatehankintansa ja päätökset tyylistään itse.
Olen tietoinen, että tilastollisesti miehet elävät 7 vuotta lyhyemmän elämän kuin naiset Suomessa, joten tilastojen mukaan saattaisin elää leskenä 15 vuotta. Olen myös miettinyt sitä, että hänen tavoite-eläkeikänsä on 68 vuotta ja 9 kuukautta. Minun tavoite-eläkeikäni on 69 vuotta 10 kuukautta. Voin päästä eläkkeelle aikaisintaan 67 vuoden ja 3 kuukauden iässä, jolloin mieheni on jo 75-vuotias. Yhteinen aika on rajallista, mutta toisaalta elämä on opettanut, ettei pieni ikäero takaa yhteisiä eläkevuosia.
Ap, mieti mitä sydän sanoo. Voithan katsoa tämän kortin ja sitten päättää, miten etenet / etenette. Ei ikä yksin ole peruste antaa pakkeja. Ikäeronne on kuitenkin vain 15 vuotta. Siitä on hyvä olla tietoinen, mutta sen ei tarvitse määrittää kaikkea.
Jos miehellä ei tuossa iässä ole jo perhettä ja lapsia, niin ei kannata aloittaa mitään. Se on silloin huonoa materiaalia, kun ei ole kelvannut kelleen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
t.ap
Se riippuu miehestä. Mä tuolla ekalla sivulla kerroin olevani naimisissa 16 vuotta vanhemman miehen kanssa. Mies on siis 59v. eikä mitään ongelmaa seksin saralla.
Pelkän iän perusteella ei voi sanoa pysyykö miehellä kiinnostus kuinka kauan ja miten kunto kestää.
Pelkän iän perusteella on muutenkin mahdoton sanoa ihmisen fyysisestä, psyykkisestä ja sosiaalisesta terveydentilasta ja toimintakyvystä juuri mitään. Onhan olemassa todella rupsahtaneita nuoria aikuisia jo alle 30-vuotiaana, mutta 80-vuotiaskin voi olla terve, virkeä ja asua omillaan ilman kotiapua tai lääkityksiä. Pelkkä ikä ei kerro, kuinka ihminen voi ja mihin hän pystyy.
Vierailija kirjoitti:
26 v on aivan liian nuori kiihdyttämään suoraan keski-ikään. Fakta on että mies voi olla 40 v vielä hot, mutta jo viisi vuotta myöhemmin keski-ikä alkaa näkyä big time.
26v on aika kiireinen. Neljä vuotta aikaa rupsahdukseen. Naiset rupsahtaa nopeammin kuin miehet.
Tavallaan 35v on se ikä kun pitää viimeistään yrittää lapsia jos niitä haluaa ja eihän se aina onnistu. Ensimmäisellä kerralla voi mennä vuosia että tärppää, jos on e-pillereistä taustaa.
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa jos vain saat. Naiset ovat priimassa 16v. Miehet 35v. Olette molemmat jo ehtoo puolella mutta sinä paljon enemmän..
Mikä naisessa on priimaa 16-vuotiaana?
16-vuotias on usein nuori teinityttö, jolla ei vielä erityisempää ymmärrystä maailmasta. Nuori ja ehdoton, usein itsestään aika epävarma. Siinä iässä 3-4 vuottakin on aika iso ikäero.
Minusta on aina huolestuttavaa jos mies ei kykene olemaan oman ikäistensä naisten kanssa, heti iso red flag.
Vierailija kirjoitti:
Minusta on aina huolestuttavaa jos mies ei kykene olemaan oman ikäistensä naisten kanssa, heti iso red flag.
Nainen valitsee. Me miehet pidämme naaman kiinni.
26 v on aivan liian nuori kiihdyttämään suoraan keski-ikään. Fakta on että mies voi olla 40 v vielä hot, mutta jo viisi vuotta myöhemmin keski-ikä alkaa näkyä big time.