Olenko jotenkin yksinkertainen kun en jaksa katkeroitua tai suuttua, vaikka minua olisi kohdeltu epäoikeudenmukaisesti.
En vaan jaksa jäädä märehtimään. Jotkut ovat sitä mieltä että minun pitäisi olla tiukempi.
Kommentit (20)
Käsitteletkö asiaa ollenkaan, edes lyhyesti? Annatko anteeksi ja unohdat?
Minusta on hyvä, ettei jää märehtimään, mutta kannattaa sen verran käsitellä epäoikeudenmukaisuuksia, että edes omissa ajatuksissaan antaa anteeksi.
Blogini: https://ilouutinen.blogspot.fi/
Näinpä... me muut kärsimme typerästä päästä ja jälkitunteista.
Minne tasolle sinut vedettiin. Aikuinen älykäs ihminen.
Mä olen samanlainen. En jaksa olla töissä jatkuvasti pomoille vihainen, niin kuin muut työkaverit. En koe, että minua kohdeltaisiin epäoikeudenmukaisesti tai minulta salataan jtkn, niin kuin kuulemma pomot tekee. En jaksa lukea rivien välistä tai etsiä merkityksiä jonkun sanomisista. Pääsen paljon helpommalla kun en takerru muiden sanomisiin tai tekemisiin.
Olet selvästikin fiksumpi kuin ne kaikesta loukkaantuvat ja suuttuvat w oke- heränneet. W oke-heränneet eivät ole vielä puoliksikaan heränneet.
Oikein. Ei kannata kuluttaa energioita katkeroitumiseen. Kanavoi olotilasi johonkin, josta pidät ja joka vie sinua eteenpäin elämässä. Näin luot itsellesi hyvän tulevaisuuden.
Ihminen ei ole riippuvainen muiden almuista, vaan omista kyvyistään ja älystään. Ei kannata siis märehtiä muitten epäoikeudenmukaisuuksia. Älä vajoa samaan kuoppaan missä he ovat, hyppää sen yli.
Sulle ei vain ole tapahtunut mitään tarpeeksi pahaa, joka vaikuttaisi lisäksi muihinkin.
Hienoa, ettet jää märehtimään. Sen verran kyllä kannattaa pitää puoliaan, ettet tule hyväksikäytetyksi kynnysmatoksi. Tervettä itsekkyyttä saa olla.
Vierailija kirjoitti:
Ihminen ei ole riippuvainen muiden almuista, vaan omista kyvyistään ja älystään. Ei kannata siis märehtiä muitten epäoikeudenmukaisuuksia. Älä vajoa samaan kuoppaan missä he ovat, hyppää sen yli.
Maailma ei todellakaan toimi noin. Todella moni elää muiden almuista, joista ette uskoisi.
Olet vain kovapäinen. Respect
mies54v
Mä olen samanlainen, mutta tiedostan, että jos kaikki olisivat kaltaisiani, mitään ei varmaan tapahtuisi. Kukaan ei nostaisi asioita esille ja mielestäni on hyvä, että on ihmisiä, ketkä suutahtavat, pistävät esille, tekevät kärpäsistä härkäsiä ja heillä on siihen energiaa ja paloa. Itse olen vähän sellainen, etten oikein jaksa märehtiä mitään ja vatvoa, oon vaa "aha" ja elämä jatkuu muihin juttuihin.
@13 jatkan. Myöskään, niinkuin joku sanoi samaa, en koskaan näe, jos esimies sanoo tai piikittelee tai salailee. Joko oon todella tyhmä, mutta työkaverit aina väittää, että pomo salailee, pimittää, ilkeilee tai vastaavaa. Mä en koskaan huomaa tuollaisia asioita. Tai tosiaan olen vaan tyhmä.
Jos annat muiden kohdella sinua huonosti esim lyönnin jälkeen annat anteeksi ja annat lyödä uudelleen ja uudelleen niin olet sairas huolimatta siitä jäikö lyönti kaivelemaan sinua vai ei.
Jos kyse ei ollut tuon tapaisesta, niin ehkä sulla on vaan terve ja vakaa itsetunto.
Terveiden rajojen asettaminen saatetaan tulkita myös katkeruudeksi. Minä en esim päästä lasteni isää asuntooni ja toisinaan kuulen paheksuntaa siitä että olen katkera ym ja lapsellinen kun "muistelen vanhoja".
Olen itse samanlainen ja olen myös miettinyt, että pitävätkö ihmiset minua jotenkin yksinkertaisena raukkana joka ei tajua että häntä solvataan. :D
Ei vaan sinä olet fiksu. Elät todennäköisesti paljon onnellisemman elämän kuin 99,9% suomalaisista.
Sama täällä. Puhun kyllä asiat halki, mutta en jää märehtimään tai näe joka paikassa todellisia ja kuviteltuja loukkauksia. En myöskään ymmärrä pitkävihaisia ihmisiä, harmittaa heidän puolestaan kaikki se hukkaan mennyt energia ja aika, jonka olisi voinut käyttää johonkin kivaan vatvomisen ja vihaamisen sijaan. Ehkä olen vähän palikka, mutta elämä on näin paljon mukavampaa.
Tämä on suosikkini: Just because I don't react, doesn't mean I didn't notice.
Jos ei jaksa rasittaa itseään ja mieltään ja tuhlata energiaa ärsyyntymällä milloin mistäkin, on se enemmän kuin ok. Voi ne ärsyttävät asiat huomata, mutta voi valita olla mieluummin rauhassa. Ei aina tarvitse suuttua myöskään. Jos joku menee epäoikeudenmukaisesti, on ihan mahdollista normaalisti sanoa asiasta.
et, olet nimenomaan päässyt jo seuraavalle levelille stoalaisuudessa ja annat asioiden olla asioita ja jatkat elämääsi. Yleensä huonosti käyttäytyville suuttuminen ei edes kannata, eivät he ymmärrä toimineensa väärin kuitenkaan ja ennen kun huomaatkaan käyt huutokeskustelua keskinkertaisen juntin kanssa..eli tiput sen tasolle.