Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Matkustaminen lentäen talvella 2022/2023 - pääseekö Suomeen takaisin tavanomaisin hinnoin?

Vierailija
01.06.2022 |

Minulla on menolippu, Etelä-Eurooppaan elokuussa. Tulen takaisin Suomeen ehkä joulukuussa. Kuinka todennäköistä on, että jonkun kriisin takia lentojen hinnat olisivat ensi talvena huomattavan korkeat?

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
06.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et välttämättä pääse edes takaisin kun maailmansota syttyy taas. Kannattaa miettiä tarkasti nyt haluaako ottaa varman päälle vai lähteä riskillä tuonne kun voi kuolla hetkenä minä hyvänsä.

Sitäkin pelkään. Missä olisi parasta olla ydinsodan puhjetessa (ei varmaan missään maanpinnan yläpuolella...), Suomessa vai Välimerellä?

Ydinsodan syttyessä sillä on tuskin väliä missäpäin maapalloa olet.

Maailmansodan syttymisen osalta sen verran, että reissuun voi lähteä nyt tai olla lähtemättä. Ei tässä koko loppuelämäänsä voi istua pimeässä poterossa Pohjolassa peläten "pahinta".

Vierailija
22/30 |
06.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Millaisessa tilanteessa paluulentoja Suomeen ei olisi lainkaan?

Jos joutuu karanteeniin esimerkiksi apinarokon takia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
06.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen matkustellut paljon, mutta en milloinkaan aiemmin miettinyt, pääsenkö myös takaisin Suomeen..!

Korona-aikana ja Islannin tulivuorikeissin kohdalla todella moni joutui oikeasti tuota miettimään.

Tämä on sitten hassu ketju. Korona-aikaankin rajat ovat olleet auki ja lentoja on ollut. Islannin tulivuorikeissinkin aikaan laivat kulkivat. Kannattaa kokeilla itse, eikä uskoa, mitä lööppiuutiset ja hysteerikot netissä kirjoittavat.

Vierailija
24/30 |
28.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tiedän, että moni asia kallistuu yhä. Mutta onko olemassa suurta riskiä, etten pääse takaisin Suomeen noin puolen vuoden päästä?

Pääset takaisin vaikka junalla, bussilla ja laivalla jos tarve on. 

Kuinkahan paljon maksaa mennä junalla Kreikasta Saksaan?

Vierailija
25/30 |
28.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huoleton kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen matkustellut paljon, mutta en milloinkaan aiemmin miettinyt, pääsenkö myös takaisin Suomeen..!

Korona-aikana ja Islannin tulivuorikeissin kohdalla todella moni joutui oikeasti tuota miettimään.

Tämä on sitten hassu ketju. Korona-aikaankin rajat ovat olleet auki ja lentoja on ollut. Islannin tulivuorikeissinkin aikaan laivat kulkivat. Kannattaa kokeilla itse, eikä uskoa, mitä lööppiuutiset ja hysteerikot netissä kirjoittavat.

En minä rajojen läpäisevyyttä ajatellen aloitusta tehnyt, vaan polttoaineen kallistumista ajatellen.

Vierailija
26/30 |
16.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lentoyhtiöt sopivat polttoaineiden hinnat aina kuukausiksi eteenpäin. Niinpä Välimereltä pääsee lentäen Suomeen halvimmillaan jopa alle 50:llä eurolla. Mutta vasta joulukuussa näin halvalla. Marraskuussa < 100 €.

Seuraan nyt hintakehitystä lentoihin, joissa molemmissa noin 70 vapaata ei-businessluokan paikkaa. Tämän reitin hinta kallistui tänään yli 30% (yli satasella), johtuuko kallistuminen sunnuntaipäivästä ja siitä, että myynti on (?) sunnuntaisin vilkkaampaa?

Vierailija
27/30 |
16.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Matkailija kirjoitti:

Eihän yhdensuuntainen lippu maksa kuin korkeintaan parisataa. Mitä pitäisi tapahtua, että sinulla on varaa asua etelässä talvi, muttei varaa tulla sieltä pois?

Joo, sen verran maksoin yhteen suuntaan (60 euroa suora lento etelään, matkalaukku 40 euroa sekä jatkolento matkalaukulla 110 euroa). Mutta jos hinta tuplaantuisi... tai triplaantuisi... en tiedä, olisiko minulla varaa palata Suomeen talvella.

Ja nyt matkalaukku, jonka enimmäispaino on 20 kg, maksaa lähes sata euroa... yhdellä lennolla.

Vierailija
28/30 |
16.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tiedän, että moni asia kallistuu yhä. Mutta onko olemassa suurta riskiä, etten pääse takaisin Suomeen noin puolen vuoden päästä?

Pääset takaisin vaikka junalla, bussilla ja laivalla jos tarve on. 

Kuinkahan paljon maksaa mennä junalla Kreikasta Saksaan?

Sehän riippuu kuukaudesta, viikonpäivästä, mukavuudenhalusta..

Vierailija
29/30 |
16.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muistan kun töissä eräs tyyppi oli ostanut Espanjasta autonrottelon ja ajeli kavereidensa kanssa sillä Euroopan halki Suomeen. Jäi siinä pari työvuoroa tekemättä enkä tiedä, kuinka tappiolliseksi paluu lopulta koitui, mutta takaisin pääsi :)

Vierailija
30/30 |
29.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntuu siltä, että hinnat moninkertaistuivat yhtäkkiä pysyvästi. Halvalla saa pidempiä reittejä vain [sesongin ulkopuolella] kun ajoissa ostaa.

Nyt halvat lennot (muutaman kympin) ovat maihin, joissa kallista yöpyä tai liikkua bussilla/junalla - eikä itse sumpliminen ole muutenkaan kannattavaa.

Skyscannerilta etsin.

Käyn ehkä tänään kentälläkin kyselemässä, suoraan lentoyhtiöiltä... Vähän hassulta kyllä tuntuisi, mennä kentälle ja lähteä sieltä taas bussilla! 😅 Ainakin ostan bussiliput kentälle valmiiksi 😤