Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Matkustaminen lentäen talvella 2022/2023 - pääseekö Suomeen takaisin tavanomaisin hinnoin?

Vierailija
01.06.2022 |

Minulla on menolippu, Etelä-Eurooppaan elokuussa. Tulen takaisin Suomeen ehkä joulukuussa. Kuinka todennäköistä on, että jonkun kriisin takia lentojen hinnat olisivat ensi talvena huomattavan korkeat?

Kommentit (30)

Vierailija
1/30 |
01.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän, että moni asia kallistuu yhä. Mutta onko olemassa suurta riskiä, etten pääse takaisin Suomeen noin puolen vuoden päästä?

Vierailija
2/30 |
01.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän yhdensuuntainen lippu maksa kuin korkeintaan parisataa. Mitä pitäisi tapahtua, että sinulla on varaa asua etelässä talvi, muttei varaa tulla sieltä pois?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/30 |
01.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Matkailija kirjoitti:

Eihän yhdensuuntainen lippu maksa kuin korkeintaan parisataa. Mitä pitäisi tapahtua, että sinulla on varaa asua etelässä talvi, muttei varaa tulla sieltä pois?

Joo, sen verran maksoin yhteen suuntaan (60 euroa suora lento etelään, matkalaukku 40 euroa sekä jatkolento matkalaukulla 110 euroa). Mutta jos hinta tuplaantuisi... tai triplaantuisi... en tiedä, olisiko minulla varaa palata Suomeen talvella.

Vierailija
4/30 |
01.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai lentoyhtiöt ennemmin menee konkkaan.

Vierailija
5/30 |
01.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Matkatavara 23 kg maksoi ennen 20 euroa, nykyään tuplasti.

Vierailija
6/30 |
01.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et välttämättä pääse edes takaisin kun maailmansota syttyy taas. Kannattaa miettiä tarkasti nyt haluaako ottaa varman päälle vai lähteä riskillä tuonne kun voi kuolla hetkenä minä hyvänsä.

Vierailija
7/30 |
01.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi ei tarvitse maksaa koronatesteistä yksityisille! Ainakaan toistaiseksi.

Vierailija
8/30 |
01.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Matkailija kirjoitti:

Joo, sen verran maksoin yhteen suuntaan (60 euroa suora lento etelään, matkalaukku 40 euroa sekä jatkolento matkalaukulla 110 euroa). Mutta jos hinta tuplaantuisi... tai triplaantuisi... en tiedä, olisiko minulla varaa palata Suomeen talvella.

On aika uskaliasta olla ulkomailla niin pienellä budjetilla että pari sataa ylimääräistä romuttaa mahdollisuuden palata. Sinulle voi siellä ulkomailla tapahtua paljon muitakin yllätyksiä jotka vaativat ylimääräisiä rahavaroja.

Vierailija
9/30 |
01.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et välttämättä pääse edes takaisin kun maailmansota syttyy taas. Kannattaa miettiä tarkasti nyt haluaako ottaa varman päälle vai lähteä riskillä tuonne kun voi kuolla hetkenä minä hyvänsä.

Sitäkin pelkään. Missä olisi parasta olla ydinsodan puhjetessa (ei varmaan missään maanpinnan yläpuolella...), Suomessa vai Välimerellä?

Vierailija
10/30 |
01.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Matkailija kirjoitti:

On aika uskaliasta olla ulkomailla niin pienellä budjetilla että pari sataa ylimääräistä romuttaa mahdollisuuden palata. Sinulle voi siellä ulkomailla tapahtua paljon muitakin yllätyksiä jotka vaativat ylimääräisiä rahavaroja.

Tiedän. Se vähän stressaa, mutta olen miettinyt asiaa paljon, ja päättänyt lähteä.

Vierailija
11/30 |
01.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitäkin pelkään. Missä olisi parasta olla ydinsodan puhjetessa (ei varmaan missään maanpinnan yläpuolella...), Suomessa vai Välimerellä?

Varmaan Suomessa kun tuttu paikka ja ihmisiä ympärillä kenen kanssa tulee paremmin toimeen. Pysy nyt vaan Suomessa.

Vierailija
12/30 |
01.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pystyn työskentelemään etänä. Käyttäisin aurinkokennoista varavirtalähdettä. Mutta jos tulee ydinlaskeumaa, olen Euroopassa pulassa kai missä tahansa. Vai mitä? Lentolipun hinta onkin sitten vain toissijainen asia.

Vierailija
13/30 |
01.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Varmaan Suomessa kun tuttu paikka ja ihmisiä ympärillä kenen kanssa tulee paremmin toimeen. Pysy nyt vaan Suomessa.

Eläisin Etelässä telttailen. Olen tottunut siihen. Se on saari ja korpea. Osaan kielen, jos joudun ihmisten kanssa tekemisiin. Ajattelin vain työskennellä, patikoida, sukeltaa ja herkutella. Ei mulla Suomessakaan oikein ketään ole, sillä tavalla että auttaisi. En tosin tiedä, mitä todellinen kriisitilanne edes tarkoittaisi. Jotenkin vaan on joku epämääräinen huoli tästä maailmanmenosta.

Vierailija
14/30 |
01.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta Suomeen haluaisin takaisin, jos talvi retkeillen alkaa tuntua liian vaikealta. 

Vierailija
15/30 |
01.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, säästän minkä voin. Enhän voi tietää, mitä tapahtuu.

Vierailija
16/30 |
03.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millaisessa tilanteessa paluulentoja Suomeen ei olisi lainkaan?

Vierailija
17/30 |
03.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen matkustellut paljon, mutta en milloinkaan aiemmin miettinyt, pääsenkö myös takaisin Suomeen..!

Vierailija
18/30 |
06.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joku sanoi, että WII ei todellisuudessa päättynyt.

Olen matkalla nyt!

Ap

Vierailija
19/30 |
06.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiedän, että moni asia kallistuu yhä. Mutta onko olemassa suurta riskiä, etten pääse takaisin Suomeen noin puolen vuoden päästä?

Pääset takaisin vaikka junalla, bussilla ja laivalla jos tarve on. 

Vierailija
20/30 |
06.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen matkustellut paljon, mutta en milloinkaan aiemmin miettinyt, pääsenkö myös takaisin Suomeen..!

Korona-aikana ja Islannin tulivuorikeissin kohdalla todella moni joutui oikeasti tuota miettimään.