Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko niin, että maskuliinisen äidin pojasta kasvaa feminiininen?

Vierailija
01.06.2022 |

Onko mielestäsi paikkansa pitävää?

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
01.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä onko tuota tutkittu mitenkään tms. Mutta olen itse huomannut lähipiiristäni jännän "faktan", että homo kavereideni äidit ovat jotenkin super naisellisia naisia, pojat sit ottaneet mammasta mallia ja isä ei kuvioissa näyttämässä miehen esimerkkiä.

Vierailija
2/29 |
01.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei. Enempi ympäristöstä ja loput geeneistä. Veli kasvoi kotiäidin hoivassa. On mieheksi lämmin, hiukan feminiinen sekä tiedostava.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
01.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Estrot juomavedessä kertonee vastauksen.

Vierailija
4/29 |
01.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tiedä onko tuota tutkittu mitenkään tms. Mutta olen itse huomannut lähipiiristäni jännän "faktan", että homo kavereideni äidit ovat jotenkin super naisellisia naisia, pojat sit ottaneet mammasta mallia ja isä ei kuvioissa näyttämässä miehen esimerkkiä.

Homoista kertovissa dokkareissa näytetään sellaisiakin jotka kasvoivat perinteisissä perheissä. Se siitä miehen mallista.

Vierailija
5/29 |
01.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole. Ihmisiä on erilaisia. 

Vierailija
6/29 |
01.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakaan oman poikani kohdalla ei pidä paikkaansa.

Vierailija
7/29 |
01.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö pojalla on myös isä? Tai toine äiti? Yhtä kaikki se millainen pojasta kasvaa tai on kasvamatta riippuu varmasti moni muuki asia kuin se, miten maskuliinen tai vähemmän maskuliinen on hänen vanhempansa maskuliinisuus.

Vierailija
8/29 |
01.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai sillä jotain vaikutusta on. Tai enempi isässä "miehen mallina" pojalle. Luulisi että autoja rassaavan testosteroni Hirmun pojastakin tulisi miehinen mies. Kun taas kukkia nypräävän hissukka miehen pojasta tulisi nyhverö.

Vierailija
9/29 |
01.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä tarkoitat maskuliinisella äidillä?

Vierailija
10/29 |
01.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oikein tiedä, että mitä nämä feminiinisyyden ja maskuliinisuuden määritelmät ovat. Niin iloisesti siinä menevät kulttuuriset ja biologiset määritelmät sekaisin.

Miehelläni on pitkä nimetön suhteessa etusormeen (tämä lienee selvin merkki sikiöaikaisesta testosteronikylvystä) ja leveät hartiat suhteessa lantioon. Mutta sitten hänellä on korkea tenori (mikä taas liittyy enemmän kurkun rakenteeseen) eivätkä häntä pätkääkään kiinnosta niin sanotut miesten harrasteet. Luulenpa, että valtaosa ihmisistä pitäisi häntä feminiinisenä miehenä.

Vierailija
11/29 |
01.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä nykyaikana on femiinisyys ja maskuliinisuus?

Minä itse liitän ne vain ulkonäköön ja ulkonäköön ihminen ei nyt voi vaikuttaa millään tavalla joten en ymmärrä ap:n kysymystä.

Vierailija
12/29 |
01.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Maskuliinisuus (eli miehekkyys) tarkoittaa ominaisuuksia, käyttäytymistä ja rooleja, jotka yleensä liitetään miehen sukupuoleen."

Vierailija
13/29 |
01.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aiheesta on sellaisia tutkimuksia ainakin, että homomiesten siskot ovat usein keskivertoa naisellisempia ja heillä on keskivertoa parempi hedelmällisyys/enemmän jälkeläisiä. Voihan olla niin, että on joitakn supernaisellisuusgeenejä, jotka miehessä näyttäytyvät homoutena ja naisissa sellaisena, että ovat ihan överinaisellisia kaunottaria ja perheenäitejä?

Vierailija
14/29 |
01.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap on hyvä ja kertoo, miten käsittää ko. termit. Eli mikä on ajatus aloituksessa.

Vierailija
15/29 |
01.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aiheesta on sellaisia tutkimuksia ainakin, että homomiesten siskot ovat usein keskivertoa naisellisempia ja heillä on keskivertoa parempi hedelmällisyys/enemmän jälkeläisiä. Voihan olla niin, että on joitakn supernaisellisuusgeenejä, jotka miehessä näyttäytyvät homoutena ja naisissa sellaisena, että ovat ihan överinaisellisia kaunottaria ja perheenäitejä?

Tulee mieleen tuure ja saana boelius

Vierailija
16/29 |
01.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu kuinka paljon sattuu saamaan sikiöaikana mitäkin hormoneja. Tämä yhteisvaikutuksessa geenien kanssa muovaa sitten syntyvää lasta.

Vierailija
17/29 |
01.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen "maskuliininen" nainen (miesvaltaisella alalla töissä, pitkä, melko harteikas/helposti lihaksikas ja vahvat piirteet). Poikani on erittäin poikamainen ja poikamaisen näköinen, vaikka on saanut melko sukupuolineutraalin kasvatuksen. Eli ap:n teesi ei pidä paikkaansa ainakaan kohdallani.

Vierailija
18/29 |
01.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Maskuliinisuus (eli miehekkyys) tarkoittaa ominaisuuksia, käyttäytymistä ja rooleja, jotka yleensä liitetään miehen sukupuoleen."

Niin, mitä ominaisuudet/käyttäytymiset/roolit ovat, ap:n mielestä?

Vierailija
19/29 |
01.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai ap:llä joku määriteltävissä oleva ajatus on aloituksensa taustalla. Lähdetään siitä.

Vierailija
20/29 |
01.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos on sellaine rekkalesbomainen jätkämäinen nainen niin hänen pojastaan voi tulla semmonen prinsessa meillä naapurissa tällänen tapaus. Äiti on ku mies ja poika on ku kukkaistytteli

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi kuusi