Kun mies vaihtaa nuorempaan onko takana usein keski-ikäistyneen naisen haluttomuus?
Kommentit (655)
Olen itse 47-vuotias nainen ja kyllä mulla on ihailijoita nuorissa miehissäkin. Juuri nyt eräs 16-vuotta nuorempi mies on tuonut kiinnostuksensa ilmi. Eikä ole mikään paha, vaan tosi komea mies. Itse satun vaan olemaan varattu, vaikkakin eroa suunnittelen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Keski-ikäinen nainen ei enää kunnioita miestään, usein jopa halveksuu ja sättii tätä. Mies tästä vetäytyy omiin oloihinsa, joka tappaa loputkin mahdollisuudet läheisyyteen.
Kunnioitus pitää ansaita. Hommansa perseilevää miestä ei tarvitse kunnioittaa eikä arvostaa.
Paha vaan että miehen aivot tulkitsevat kunnioituksen puutteen rakkaudettomuudeksi, vaikka miehen käytöksessä syy olisikin vaimon tyytymättömyyteen.
Mieti nyt jos käännät roolit toisinpäin.
Miestä ei miellytä naisen tapa hoitaa jokin asia joten hän naljailee tälle halveksuen ja sättien tätä. Naisen pitäisi siis ansaita miehen kunnioitus ja lopettaa perseily, eikä nainen ansaitse arvostusta ja kunnioitusta.
Hmm....
Miehen vastuulla on rakastaa vaimoaan, kuvaamasi käytös ei ole rakkaudellista ja on myös omiaan tuhoamaan parisuhteen. Rakkaus tässä yhteydessä on enemmänkin päätös käyttäytyä toista kohtaan hyvin, toisen puutteista huolimatta, kuin rakastumisen tunteeseen liittyvä kemiallinen myrsky.
Naisen vastuulla ei siis ole rakastaa miestään?
Lukekaa pojat tarkkaan. Näin se totuus aina välillä lipsahtaa. Miehellä ei niin väliä, miehen rahat on se mikä ratkaisee.
Kuten jo aiemmin tuli todettua, naisen vastuulla on kunnioittaa miestään. Tutkitusti miehen aivot eivät tee eroa naisen kunnioittavan ja rakkaudellisen käyttäytymisen välillä. Biologisesti on kysymys samasta kemiallisesta reaktiosta aivoissa. Kunnioituksessa on se etu että se tehokkaasti laimentaa parin välisiä konfliktitilanteita, jolloin järjellinen kommunikointi vielä toimii eikä vaimoon kohdistu väkivaltaa.
Jos vaimo kokee haasteelliseksi osoittaa kunnioitusta miehelleen, hänen tulisi miettiä miksi näin on, ja autta miestään pääsemään eroon epätoivottavasti käyttäytymisestä. Tämä ei onnistu nalkuttamalla, sättimällä jne. vaan yhteen hiileen puhaltamisella ja toisesta välittämällä.
Ai kun mies on ensin halunnut lapsia ja sitten kuitenkaan ei suurista puheista huolimatta oikeasti löydy minkäänlaista selkärankaa jakaa sitä käytännön vastuuta siten, että vaimonsa saisi yhtä paljon mahdollisuuksia panostaa töihinsä ja harrastuksiinsa kuin miehensäkin (eli molemmille vähemmän kuin ennen lasta, vuorotellen), niin se miehen vastuuttomuuskin on naisen vastuulla ja on naisen tehtävä muuttaa sitä miehen käytöstä? Älä naurata. Tuollaisella mieslapsella mitään tee, joka ei itse osaa ottaa vastuuta omista asioistaan. Ja kyllä, kun perheen kulutkin maksetaan puoliksi, puolet lasten ja kodin asioista kuuluu miehen vastuulle ja hänen ihan itse tulee ne voida hoidaa.
Kukaan ei voi kunnioittaa lusmupaskaa. Eihän miehet itsekään kunnioittaisi sellaisia esim. työelämässä. Miksi olettavat, että naisten kotona tulisi kunnioittaa sellaisia? Totuus: ei niiden naisten tarvitsekaan.
Tässä olikin puhetta miehistä, ei keskenkasvuisista eikä kehityshäiriöisistä ikuisesti puberteetin kynnykselle jääneistä. Jos nainen on epähuomiossa mennyt tuollaisen kanssa kimppaan niin todellisuuden valjettua kannattanee vetää johtopäätökset ja panna hackmannit jakoon.
Jännästi nää keskenkasvuiset kotiasioista luistavat miehet pystyy kuitenkin työelämässä saamaan ylennyksiä ja vapaa-ajallakin ottamaan kaiken maailman luottamustehtäviä. Noh, sama se, vaimoaan eivät pysty pitämään.
Ei pysty vai ei vaivaudu koska pillua on jo saatu ja jos se lähtee, sitä tulee muualta?
Ei vaivaudu, kun luottaa, etten jätä ns. lapsia pulaan, vaan hoidan kaiken, jos hän ei. Enkä tietenkään voi olla hoitamatta niin, että lapset kärsisi (esim. en voi olla hakematta lasta hoidosta, en voi olla laittamatta lapselle ruokaa tai pesemättä niitä lapsen treenivaatteita ennen treenejä jne.). Mies ei eväänsä lotkauta millekään lapsen treenivaatteille. Ja siis tosiaan mä olen jo eronnut.
Mies meni ihan paniikkiin, kun ilmoitin erosta. Otti mut niin itsestäänselvyytenä. Ajatteli, että voi olla kuinka paska tahansa, enkä enää lähtisi. Väärässä oli. Vielä erilleen muuton jälkeenkin avioliiton koeajalla yritti, että palattaisiin yhteen. Erosta nyt pari vuotta ja sinkku tuo näkyy edelleen olevan (toki itsekin, mutta mun selitys on lapset, jotka on 80% mulla, enkä edes ole missään TInderissä. En tiedä, mikä miehen selitys on, ettei ole saanut ketään muuta. Tinderissä on kuulema).
Ai miehet VAIHTAA tuosta vaan nuorempaan?? Älä unta näe, kukaan seniilisetä ei vaihda muuta kuin kusia kalsareita paskaraidoilla, ja niitäkin kun se rakas vaimo hoputtaa!!
Kukaan nuori nainen ei vanhaa roikkupallia halua oikeesti!
N22
Ne mitään vaihda ap! Niile annetaan jos annetaan ja yhä harvemmin niitä käppänöitä kukaan oikeesti halua. Ehkä joku huo ra kun rahaa tyrkkää.
Vierailija kirjoitti:
Ai miehet VAIHTAA tuosta vaan nuorempaan?? Älä unta näe, kukaan seniilisetä ei vaihda muuta kuin kusia kalsareita paskaraidoilla, ja niitäkin kun se rakas vaimo hoputtaa!!
N22
Muista tuo kun olet vanha nainen, noin kauniisti ajattelit miehistä.
Vierailija kirjoitti:
N22
Kyllähän se noin meni minun miehellä.
En kyllä keksisi mitään puhuttavaa jonkun 25v tyllerön kanssa.
T. Kalevi 48v
On näitä golddiggereitä jokunen nähty. Kuvaavat kaljamahasedän ja levittävät netissä muiden muijien naureskeltavaksi. Hah, siinä se setä sitä rakkauttaan sitten todistaa oikein mahansa ja kalunsa kanssa kaikkien silmien alla!
Vierailija kirjoitti:
N22
Lähekkö hani mun kanssa Aruballe? Koukataan matkalla Pariisin, Lontoon, Nykin ja Miamin kautta.
Tullaan takaisin Suomeen sitten kun huvittaa, mä biffaan sulle parikyt donaa taskurahaa viikossa.
P.S. Mulla on sixpack, eikä se ole jääkaapissa.
Vierailija kirjoitti:
Vaikka tämä onkin miesvihamielinen palsta niin vastaan silti poikkeavasti muihin nähden. Olen itse keski-ikäinen nainen ja näen keski-ikästen liittoja ihan lähietäisyydeltä paljon. Omani, mutta myös ystävien ja sukulaisten. Huomaan, että keski-ikäinen nainen menettää sellaisen leikkisyyden mieheensä. Moni meistä keski-ikäisistä naista vaan kaakattaa miehelleen koko ajan. Näen tätä hyvin paljon. Miehet vetäytyy kuoreensa.
Eli tavallaan jotenkin jopa ymmärrän sen ratkaisun kun lähdetään uuden elämäniloisen naisen matkaan. Muistelkaa keski-ikäiset naiset itseänne 20 vuotta sitten. Koko elämä edessä, huoletonta hauskanpitoa ja osasitte vielä ihailla miestänne. Mies saa sitä kadotettua ihailua siltä nuoremmalta naiselta ja elämäniloa. En usko, että seksi on ollenkaan mikään syy vaihtamiseen.
Mutta tämä vain huomiona täältä ja yritän ainakin itse tsempata sen kanssa, että en menettäisi kaikkea iloisuuttani tässä arjen keskellä.
Kaakatus varmaan liittyy siihen, ettei nainen ole avioliittoonsa tyytyväinen, erokin saattaa olla lähellä. Olen minäkin nähnyt tuollaisia liittoja, mieskin voi kaakattaa eli kaikki on huonosti. Jatkuvasti tulee sanomista puolin ja toisin ja joka ainoa liitto noista on päätynyt eroon noin viisikymppisenä eli kun lapset ovat riittävän isoja.
Minusta olisi kannattanut erota aikaisemmin ja nämä ihmiset ovat itse sanoneet samaa. Yksi on huomannut, että lapsi on parisuhteessaan omaksunut saman keskinäisen kaakatuksen mallin. Ja koska näistä eroista on jo aikaa, niin olen nähnyt sekä onnellisia uusia liittoja että päättyneitä uusia liittoja. Vaihtamalla paranee tai sitten kaakatus jatkuu, jos ei vieläkään ole opittu parisuhteen kunnioitusta ja hyviä tapoja, vaan jatketaan samalla linjalla. Silloin uusikin suhde päättyy alkuhuuman jälkeen.
Äijät on vaan nii tyhmii, vedätettävissä täysin. Vähän ku persettä antaa nii jo aukee rahahanat.
Sulava Hopeakettu kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
N22Lähekkö hani mun kanssa Aruballe? Koukataan matkalla Pariisin, Lontoon, Nykin ja Miamin kautta.
Tullaan takaisin Suomeen sitten kun huvittaa, mä biffaan sulle parikyt donaa taskurahaa viikossa.P.S. Mulla on sixpack, eikä se ole jääkaapissa.
Vetele Aruballa käteen keskenäs.
Vierailija kirjoitti:
Olen itse 47-vuotias nainen ja kyllä mulla on ihailijoita nuorissa miehissäkin. Juuri nyt eräs 16-vuotta nuorempi mies on tuonut kiinnostuksensa ilmi. Eikä ole mikään paha, vaan tosi komea mies. Itse satun vaan olemaan varattu, vaikkakin eroa suunnittelen.
Minä olen 53 v ja sama juttu.
Vierailija kirjoitti:
Vaikka tämä onkin miesvihamielinen palsta niin vastaan silti poikkeavasti muihin nähden. Olen itse keski-ikäinen nainen ja näen keski-ikästen liittoja ihan lähietäisyydeltä paljon. Omani, mutta myös ystävien ja sukulaisten. Huomaan, että keski-ikäinen nainen menettää sellaisen leikkisyyden mieheensä. Moni meistä keski-ikäisistä naista vaan kaakattaa miehelleen koko ajan. Näen tätä hyvin paljon. Miehet vetäytyy kuoreensa.
Eli tavallaan jotenkin jopa ymmärrän sen ratkaisun kun lähdetään uuden elämäniloisen naisen matkaan. Muistelkaa keski-ikäiset naiset itseänne 20 vuotta sitten. Koko elämä edessä, huoletonta hauskanpitoa ja osasitte vielä ihailla miestänne. Mies saa sitä kadotettua ihailua siltä nuoremmalta naiselta ja elämäniloa. En usko, että seksi on ollenkaan mikään syy vaihtamiseen.
Mutta tämä vain huomiona täältä ja yritän ainakin itse tsempata sen kanssa, että en menettäisi kaikkea iloisuuttani tässä arjen keskellä.
Jos leikkisyys katoaa, niin syynä ovat pettymykset. Oma elämäni on vuosi vuodelta muuttunut paremmaksi. Parikymppisenä en todellakaan ollut leikkisä, vaan rentous on tullut myöhemmin, kun talous ja muut asiat alkavat olla kunnossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos leikkisyys katoaa, niin syynä ovat pettymykset. Oma elämäni on vuosi vuodelta muuttunut paremmaksi. Parikymppisenä en todellakaan ollut leikkisä, vaan rentous on tullut myöhemmin, kun talous ja muut asiat alkavat olla kunnossa.
Pettymykset ja vastuu, ja varsinkin pettymys siitä, jos se vastuu piti olla yhteinen (esim. koti ja lapset), mutta kaatuu vain toisen niskaan. Itselläni oli parikymppisenä helppoa, mutta eipä ollut muita vastuita kuin pitää itsestäni huolehtia. Helppohan siinä on olla leikkisä. Sitten kun on vastuullinen työ, lapset ja omistusasunto ja auto, alkaa kaikenlaista huolehdittavaa olla siinä määrin, ettei siinä enää edes muista leikitellä. Eikä varsinkaan ole leikkisä sellaisen kanssa, joka ei hoida omaa osuuttaan niistä yhteisistä vastuista. Uuden miehen kanssa eron jälkeen kotityön vähennyttyä exän häivyttyä huushollista, niin hyvinkin saattaa alkaa taas leikittää.
Kahta en vaihda. Toinen on nainen ja toinen on.. kun hyvän puolison löytää, niin se on kultaakin kalliimpi. En näe mitään syytä vaihtaa.
Huvittaa nämä miehet, jotka leveilevät omaisuudellaan ja tuloillaan, mutta eihän he käytä rahaa perheeseen vaan pitävät kaiken itsellään. Luulisi, että isoista tuloista riittäisi rahaa lasten harrastuksiin, opiskeluja varten säästöihin tai jopa sijoitusasunnon ostamiseen, jonne lapsi voi muuttaa opiskeluaikana. Ehei, miehen omaan napaan ne vain menee.
Sulava Hopeakettu kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
N22Lähekkö hani mun kanssa Aruballe? Koukataan matkalla Pariisin, Lontoon, Nykin ja Miamin kautta.
Tullaan takaisin Suomeen sitten kun huvittaa, mä biffaan sulle parikyt donaa taskurahaa viikossa.P.S. Mulla on sixpack, eikä se ole jääkaapissa.
Tämä. Aika harvalla Suomi-miehellä olisi varaa tarjota tällaista. Ja niille, joilla on, löytyy tietysti lauma 20v missejä roikkumaan perässä. Sellaiset miehetkin kuitenkin saattavat olla järkeviä ja painottaa muuta kuin ulkonäköä ja ikää parinvalinnassa. Sellaiset miehet pystyvät myös tarjoamaan vaimolleen sellaisen elintason, että naisen on helppo pysyä timmissä kunnossa vanhempanakin. Esim. Räikköset, kyllä järjestyy lastenhoito, että Minttukin pääsee treenaamaan, Minttu tekee töitä just sen verran mitä huvittaa ja ylimääräistä aikaa jää, varmasti löytyy rahaa käyttää ravintosuunnittelijaa, personal traineria, ravata kosmetologilla, kampaajalla, hampaidenlaitossa, käyttää jopa kirurginveistä tarvittaessa jne.
Täällä sitten joku 40keur/v tienaava mies itkee, kun työssäkäyvä, kodin ja lapset lähes yksin huolehtiva naisensa ei pysykään timmissä kunnossa. Suomessa verotus tekee sen, että edes 300000e vuodessa tienaava ei pysty yksin elättämään perhettään korkealla elintasolla. Ei tietenkään se nainen näytä treenaavalta ja huolitellulta, jos sellaisiin ei ole aikaa eikä rahaa.
Kumma aloitus, kun tosiasiassa 70% keski-ikäisten liitoista päättyy naisen aloitteesta.
mies54v