Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi apteekeissa ei ole mitään intimiteettisuojaa?

Vierailija
13.10.2006 |

Kävin tänään apteekissa hakemassa masennuslääkkeitä. Farmaseutti lappas lääkkeet tiskile niin, että takana vuoroa odottavat näkivät joka ainoan paketin. Yritin itse siirtää paketteja vähän huomaamattomammin, mutta eiköhän tuo farmaseutti kääntänyt ne takaisin.

Miksi siihen tiskille ei saa jotain suojaa, jonka alla/takana farmaseutit voivat niitä lääkkeitä käsitellä??????

Kommentit (73)

Vierailija
41/73 |
13.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyydä seuraavalla kerralla Medipamia tai Stesolidia.

Minä muuten olen joskus jostain lukenut, että apteekilla tulee olla paikka, jossa asiakasta voi palvella intimiteettisuojan säilyttäen. Eikö tällaista mahdollisuutta todellisuudessa ole?

Minä luulen, että peräpukamalääkkeet ja raskaustestit on apteekin henkilökunnalle itselleen niin jokapäiväisiä asioita, etteivät he edes tule ajatelleeksi, että joku haluaisi hoitaa näiden oston niin, ettei se tule muiden asiakkaiden tietoon.

Vierailija
42/73 |
13.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai kuulee,minun raskaustesteistä, kihomatolääkkeistä tai vaikka peräpukama mömmöistä.

Jos joku muu asiakas on niin pirskatin utelias, että saa jonkun kikisin siitä, että saa ihmetellä mun ostoksia niin voi hyvää päivää vaan. siinähän sitten on yksi päivä pelastettu :)

Siis oikeasti loppupeleissä hyvin harva tietää mikä lääke on joku terolut tai diapam tai joku muu ja mihin niitä käytetään. ( no ehkä diapamin tietää aika moni) mutta noin yleisesti ajateltuna niin ei tavikset kovin monia lääkenimiä tiedä ja niiden eri käyttötarkoituksia.

Joten pyrkikää relaamaan ihmiset ei se ole niin vakavaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/73 |
13.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, noille apteekin tädeille opetetaan farmakologiaa eikä markkinointia. Jo peruskurssin käynti kahden illan kurssilla auttaisi.

Arska

Vierailija
44/73 |
13.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran menin ostamaan pukamiin voidetta ja farmaseutti tuli heti kysymään että tarvitsenko apua. No selitin sitten että tarvitsen voidetta pukamiin, farmaseutti rupesi heti puhumaan tosi hiljaa, hyvä että itsekin kuulin mitään. Oli ainakin hienovarainen :) Mutta ymmärrän kyllä että jotkut ei syystä tai toisesta halua asioitaan levitellä kaikenkansan kuullen.

Vierailija
45/73 |
16.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkäriltä haluan neuvot ja reseptit ja apteekista ainoastaan lääkkeet. Minusta se kuuluu lääkärille kertoa potilaalle lääkkeistä (lääkärihän yleensä tietää potilaansa taustat ja muut käytetyt lääkkeet) ja vaikutuksista.

Apteekissa ei pitäisi enää neuvoa ketään suureen ääneen kailottamalla, kun takana jonottaa kymmenen ihmistä.

Meillä pieni paikkakunta. Itseäni peräpukamavoiteiden osto ei suuresti heilauta, tai muidenkaan lääkkeiden. Jokainenhan sieltä apteekista on jotain troppia hakemassa.

Vierailija
46/73 |
16.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Tai kuulee,minun raskaustesteistä, kihomatolääkkeistä tai vaikka peräpukama mömmöistä.

Jos joku muu asiakas on niin pirskatin utelias, että saa jonkun kikisin siitä, että saa ihmetellä mun ostoksia niin voi hyvää päivää vaan. siinähän sitten on yksi päivä pelastettu :)

Siis oikeasti loppupeleissä hyvin harva tietää mikä lääke on joku terolut tai diapam tai joku muu ja mihin niitä käytetään. ( no ehkä diapamin tietää aika moni) mutta noin yleisesti ajateltuna niin ei tavikset kovin monia lääkenimiä tiedä ja niiden eri käyttötarkoituksia.

Vierailija
47/73 |
17.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei asiat korjaannu täällä palstalla valittamalla. Apteekkien velvollisuutena on huolehtia asiakkaiden intimiteettisuojasta. Ja tuosta farmaseuttien yli-innokkaasta palvelusta, niin etenkin vanhan polven apteekkarit vaativat sitä työntekijöiltään. Ei saa vain " seistä" , vaan pitää mennä aktiivisesti kysymään tarviiko apua. Ärsyttävää, tiedän, mutta antakaa tästäkin palautetta apteekkarille, ettei niiden farmaseuttien tarvii olla kuin päällystakkina siinä asiakaspalvelutilanteessa.

Muistakaa että avusta voi kieltäytyä. Kun sanotte farmaseutille että kiitos katselen vain, kaikki osaavat jättää rauhaan, ilman ikäviä kysymyksiä.Vierailija:

Vierailija
48/73 |
17.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja jos se jotain muuta asiakasta kiinnostaa niin voin vaikka keskustella asiasta vähän lisää :)

Mutta kieltämättä joskus kun piti hakea lääkkeitä paniikkihäiriöön (aika monta kertaa...) niin sillloin tuntui siltä että olkaa nyt hiljaa, älkää paasatko siinä tiskillä mistään käyttöohjeista. Onhan se ihanaa että neuvontaa saa mutta se asia oli minulle niin henkilökohtainen että tuntui tosi pahalta kun joku kuuli koko keskustelun.

Vierailija
49/73 |
17.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin kihomatolääkettä niin farmaseutti selitti kovaan ääneen että vuodevaatteet pitää sitten tuulettaa ja pestä ja käsihygienian kans pitää olla tarkkana jne. Tuli tosi likainen ja saasta olo, kaikki muutkin kuuli ja luuli että meillä elellään sottaisesti.

Kerran ostin Gyno-daktarin-puikkoja hiivaan niin miespuolinen farmaseutti selitti kantavalla bassollaan että tämä työnnetään syälle emättimeen illalla nukkumaan mennessä. Voi että taas hävetti kun tutut ja tuntemattomat kuuli että mulla on jotain vikaa alapäässä.

Vierailija
50/73 |
17.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ettekö te tajua että lääkäreillä on paljon muutakin ajateltavaa kuin miten jotain lääkettä käytetään ja sen selostaminen potilaalle. Apteekissa on useita henkilöitä palvelemassa ja yksi täti ehtii huonokuuloiselle ja vähän höppänälle vanhukselle selittämään juurtajaksain lääkkeen käytön, ei lääkärillä ole aikaa selostaa kolmea kertaa peräkkäin lääkkeen käyttöä. Sitten taas valitettaisiin kun lääkäriajat on myöhässä. Mikään ei ole ikinä hyvin.

Proviisoreilla ja farmaseuteilla on se ensikäden tieto lääkkeistä, niiden ominaisuuksista ja käytöstä. Nykyäänhän on näitä rinnakkaislääkkeitä eli sama vaikuttava-anesosa halvemmassa lääkkeessä. Niiden käyttö on saattaa erota hieman lääkärin alkuperäisesti määräämästä lääkkeestä ja jos potilas käyttäisi näitä valitsemiaan rinnakkasilääkkeitä lääkärin ohjeiden mukaan niin katastrofi on valmis! Antakaa niiden apteekin tätien ja setien tehdä työnsä niin lääkkeiden käyttö on turvallista!

Vierailija
51/73 |
17.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt asumme isommassa kaupungissa ja täällä ostan mitä vaan, kun ei apteekissa koskaan ole ketään tuttuja eivätkä farmaseutit tunne puolta pitäjää.

Vierailija
52/73 |
17.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka avoin tiski. En kuuntele kun ei minua muitten vaivat kiinnosta.

Vierailija
53/73 |
15.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en _halua_ lääkeneuvontaa apteekissa. Lakia pitäisi muuttaa, lääkkeistä keskustellaan lääkärin kanssa ja apteekista ne vain noudetaan. Yhteisvaikutustenkin selvittäminen on lääkärin asia.

Itse en halua tietää kuka on masentunut ja kenellä on peräpukamia, enkä halua omistanikaan kuuluttaa. Mutta tiskeillä ei voi välttyä näkemästä ja kuulemasta.

Asiakkaiden kimppuun ryntääminen ja niskaan hengittäminen on sietämätöntä. Ja ihan turhaa kysyä onko lääke tuttu, en sano totuutta kuitenkaan, koska olen jo keskustellut käytöstä lääkärin kanssa ihan yksityisessä huoneessa, eikä kiinnosta käydä sitä enää läpi kaiken kansan kuullen. Ja ylläripylläri, osaan lukea.

Vierailija
54/73 |
17.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin sen kysymyksen pitäisi kuulua, että " haluatko neuvoja lääkkeen käytössä" eikä että " oletko käyttänyt tätä aikaisemmin" . En minä halua kertoa kaikelle kansalle edes sitä, että olen käyttänyt Diapamia aiemmin (= pitkään).

Eikä kukaan varmaan luule minkään muuttuvan täällä valittamalla. Mistäs tiedätte vaikka se palaute olisi apteekkiin annetukin. Mutta kun tämä on keskustelupalsta, niin täällä keskustellaan...

Vierailija
55/73 |
17.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis jos SINUA ei kiinnosta, mitä muut ostavat apteekista, niin ei varmaan KETÄÄN MUUTAKAAN kiinnosta! Aargh.. Voi vihastus sentään. Täällä ei varmaan ihan lapsia roiku, ja oletan, että elämänkokemusta saaneet av-mammat tietävät, että on myös paljon uteliaita ihmisiä...

Vierailija
56/73 |
15.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

voit sanoa asiasta kohteliaasti. Mutta onneksi lakia ei tulla takiasi muuttamaan, päin vastoin, apteekin osaamista tulisi hyödyntää entistä enemmän. Ei lääkärit nykyään juurikaan ehdi neuvoa lääkkeistä, ja lääkkeiden asiantuntemushan löytyy apteekista, eli mielestäni hyvä työnjako: lääkäriltä diagnoosi ja lääkemääräys, apteekista neuvonta ja itse lääke.

Vierailija
57/73 |
15.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosin taitaa olla joko väärät lääkkeet tai annostelu pielessä...

=D

Vierailija
58/73 |
15.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä 66:n olisikin kannattanut kuunnella mitä " apteekin täti" lääkkeistä sanoo. Jospa joku yhteisvaikutus on vienyt tehon lääkkeeltäsi:-)

Vierailija
59/73 |
15.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä tarvi pähkäillä tollasia.

Vierailija
60/73 |
15.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Ei todellakaan ole mukavaa kuulla omia ostoksiaan muilta ihmisiltä!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi yhdeksän