ferritiini noussut 3 kk:ssa vain vähän rautakuurin myötä
Kommentit (61)
Mulla nousi kolmessa kuukaudessa 13 > 71. Ihmettelen, voiko tulos edes pitää paikkaansa. Käytössä Ferrodan 100 mg ja C-vitamiininappi. Olen ottanut tabletit illalla ennen nukkumaanmenoa, eli en välttämättä ihan tyhjään vatsaan.
Ja sitten kun on maha pilattu rautavalmisteilla, laskee varastorauta kuurin lopetettua lähtötasoon
Vierailija kirjoitti:
Iron spray.
Maistuu varmaan aika karseelle
Rautaa ei saa ottaa kalsiumia sisältävien tuotteiden kanssa kahteen tuntiin!Ei siis maitoa, jukurttia yms. Käytin Sideral fortea, joka ei rasita vatsaa. Hyvin nousi ferritiini. Liian iso raudan syönti ei hyödytä mitään. Elimistö hyödyntää pienemmän määrän tehokkaammin. Jätä pois kahvi ja kaikki teet yhtäaikaa raudan kanssa. Vihreä tee etenkin estää raudan imeytymistä. Kokemusta on! Jätä se litku kokonaan pois.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla on ferritiini 15 ja hemoglobiini 143. Onko ferritiini liian alhainen?
Mulla samantapaiset luvut ja kiinnostaa myös.
Mulla myös ollut 13-15. Lääkäri sitä mieltä ettei tuolla ole vointiin ja jaksamiseen mitään vaikutusta eikä sitä enää mittailla. Hemoglobiini 120-125.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla on ferritiini 15 ja hemoglobiini 143. Onko ferritiini liian alhainen?
Mulla samantapaiset luvut ja kiinnostaa myös.
Mulla myös ollut 13-15. Lääkäri sitä mieltä ettei tuolla ole vointiin ja jaksamiseen mitään vaikutusta eikä sitä enää mittailla. Hemoglobiini 120-125.
Matalat on! Ota kuuri vatsaystävällisellä raudalla. Ota huomioon edellä mainitut seikat.
En sietänyt mitään rautavalmistetta, vaikka otin joka toinen päivä ja noudatin noita aikatauluja. Sideral oli lopulta pelastus. Tosin nostaa hitaasti arvoja. Ja helppo kun ei tarvitse mitään aikarajoja. Mutta minun pitää ilmeisesti vuotavan peräpukaman vuoksi syödä sitä jatkuvasti 2 kertaa viikossa, ettei ferritiini putoa uudelleen. Ja ferritiiniä mitattaessa pitää aina mittauttaa myös tulehdusarvo. Jos on joku tulehdus päällä, ferritiini nousee.
Mene rauta infuusioon nousee ihan tappiin heti
Vierailija kirjoitti:
Mene rauta infuusioon nousee ihan tappiin heti
Ei niihin ihan noin vain mennä.
Kaikilla ei ole varaa yksityiseen ja julkiselle eivät tahdo ottaa.
Meidän nuorella oli ferritiini 10 ja hb 120. Sai lääkäriltä ohjeeksi syödä 2xsideral + 1 obsidan tai puhdistamon triplarauta päivässä. Alkutaipaleella ollaan vielä joten en osaa sanoa miten arvot nousee, mutta sideral + triplarauta on ainakin siten toiminut hyvin, ettei ole tullut mitään sivuoireita ja vatsa on kestänyt hyvin.
Meidän teini-ikäisellä ferritiini 5.
Vatsa kestää vain nestemäisen Ferroforte 50 mg, sitäkään ei joka päivä oteta.
Ei tietoa, paljon on rauta noussu nyt puolessa vuodessa. Hemppa tarkistettiin 3 kk kohdalla, se oli ainaki noussu.
Vierailija kirjoitti:
Miten saa ferritiinin nousemaan, mutta siten, ettei hemoglobiini nouse liikaa?
E itenkään, koska ferritiini on varastorauta. Sinne varastoidaan ylimäärä. Eli ensin alkaa hb nousta ja sitten rautaa aletaan varastoida.
Vierailija kirjoitti:
Sain sellaiset pillerit, että menkkoja ei enää tulekaan. Luultavasti tämä tulee auttamaan asiaa. Lääkäri ohjeisi syömään rautaa elokuulle asti, jolloin seuraavat verikokeet.
Ap
ELi tuosta voi päätellä, että muutos veriarvoissa näkyy sitten elokuussa, jos muutosta on tullut. Se on hidas prosessi
Mulla kun saatiin älytön gyn. Vuoto loppumaan niin 3 kk nousi 12->40 ja seuraavassa 3kk 40->80. Rautaa otin joka päivä siis.
Ei liity sun tilanteeseen, mutta voi se nousta nopeastikin.
Nro 55 oli vuotoa 3kk putkeen myoomien takia.
Soitin Puhdin lääkärille,sanoi rautalääkettä,ei pidä ottaa joka päivä,vaan joka toinen,elimistö ei voi,käyttää saatua rautaa tehokkaasti.Minulla meni 3 v.arvo nousi 12>32.Kyseisellä.(SeriAL Forte)lääkkeellä.
Niin, katsokaas kun se juurisyy usein on jossain muualla kuin "raudanpuutteessa" Kannattaa tarkistaa koko ruokavalio ja sen monipuolisuus. Jos olet kasvissyöjä, niin ota b-vitamiini purkista
Vierailija kirjoitti:
Niin, katsokaas kun se juurisyy usein on jossain muualla kuin "raudanpuutteessa" Kannattaa tarkistaa koko ruokavalio ja sen monipuolisuus. Jos olet kasvissyöjä, niin ota b-vitamiini purkista
Kannattaa b-vitamiinitkin mittauttaa ensin. Minulla on ainakin esim. B12 ollut hyvä ilman lisää.
Onko 22 huono? Lääkärin mielestä ok, koska viiterajojen sisällä. Aloin silti syödä lisää, mutta missä vaiheessa pitäisi mittauttaa uudestaan?
Minulla on noussu reilussa vuodessa 8 > 22