ferritiini noussut 3 kk:ssa vain vähän rautakuurin myötä
Kommentit (61)
Vierailija kirjoitti:
Miksi naiset eivät ota rautainfuusiota? Julkisella puolella minä sain rautaa vereen. Aika kallista on vain se rauta pussi liki 600 euroa. Ja maksoin siitä vain 50 euroa vajaat.
T: M 34
Siksi kun ei anneta. Naiset muutenkin jätetään hoitamatta, koska ne on naisia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Noissa rautalisissä aika tarkkaa minkä kanssa syö. Esim kahvi tai tee voi estää 80% imeytymisestä parin tunnin sisällä lisästä ja usein pitää käyttää pitkiä aikoja
Syön sellaista rautalisää, mikä imeytyy vasta suolistossa, eikä ole merkitystä mitä syö tai juo tabletin ottamisen yhteydessä.
Hemoglobiini oli kyllä noussut ihan kiitettävästi 115-130.
Ap
Kaikki rauta imeytyy vasta ohutsuolessa hölmö.
Älkää ainakaan seuratko Raudanpuute ilman anemiaa-hörhöryhmää facessa. Itse lopetin synteettiset toksiset rautavalmisteet ja siirryin Morleyn protokollaan. Suosittelen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi naiset eivät ota rautainfuusiota? Julkisella puolella minä sain rautaa vereen. Aika kallista on vain se rauta pussi liki 600 euroa. Ja maksoin siitä vain 50 euroa vajaat.
Ei sitä todellakaan aina saa, vaikka pyytäisi kuinka t. N34
Minä sain sen. Takana oli parin viikon juominen. Sai nesteytystä ja b-vitamia ja pameja. Sekä tuon raudan suoneen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Noissa rautalisissä aika tarkkaa minkä kanssa syö. Esim kahvi tai tee voi estää 80% imeytymisestä parin tunnin sisällä lisästä ja usein pitää käyttää pitkiä aikoja
Syön sellaista rautalisää, mikä imeytyy vasta suolistossa, eikä ole merkitystä mitä syö tai juo tabletin ottamisen yhteydessä.
Ap
Kuten yleensä muutkin ravintoaineet. Eikö ap ole käynyt ollenkaan koulua?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos tarkoitat SiderAl fortea niin siinä on vain 30 mg rautaa per kapseli eli määrä on todella pieni
Ei noista pariin tuntiin kannata ottaa kahvia tai teetä, koska estää imeytymistä niin paljon. Ei myöskään maitotuotteita.
Apteekissa sanottiin, että vaikka määrä on pienempi, nostaa arvoja silti hyvin, koska imeytyy niin paljon paremmin.
Sanottiin myös, ettei tarvitse huolehtia tosiaan ruoka- tai juomapuolesta tabletin ottamisen yhteydessä.
Ap
Eli et siis ole mitenkään huomioinut noita yleisiä ruoka- ja juomaohjeita raudan kanssa?
Tuon aloittajan käyttämän valmisteen kanssa ei tarvitse huomioida ruoka- ja juomaohjeita, mitä yleensä raudan kanssa huomioidaan.
Vuodessa 12->79. Hemoglobiini ollut kokoajan yli 140. Syön markettirautaa 100mg jossa x-vitamiini mukana. Otan tabletin joka toinen aamu, ja silloin en syö maitotuotteita samalla. Kahvia tai teetä en juo ollenkaan. Jotkut rautamerkit saa vatsan sekaisin, joten kokeilemalla löytyy sopiva. Floradixit ja muut joissa todella vähän rautaa eivät ole hyviä ferritiinon nostattajia, jos ollenkaan vaikutusta, sillä ne eivät riitä nostamaan varastorautaa. Aloitusannos täytyy olla suuri, 100-200. Imeytymistä lisää, kun ei ota isoa annosta joka päivä.
minulla nousi 3 kk:ssa 41 --> 68. Käytössä Ferrion niminen rauta- C-vitaiinitabletti, ja otan sen aamuyöllä kun herään joka tapauksessa käymään vessassa, niin ei tule ainakaan juotua kahvia tai syötyä maitotuotteita samaan aikaan. Olen herkkävatsainen, mutta tämä tabletti ei ole aiheuttanut vatsaongelmiakaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Ammattilaiset luultavasti osaavat kuitenkin antaa paremmat ohjeet kuin kaltaisesi palstatietäjä.
Ap
Minä syön ratakiskoa ja paskannan kettinkiä ja heppi seisoo kirkkaan kuin Harmajan majakka yötä päivää
Vierailija kirjoitti:
minulla nousi 3 kk:ssa 41 --> 68. Käytössä Ferrion niminen rauta- C-vitaiinitabletti, ja otan sen aamuyöllä kun herään joka tapauksessa käymään vessassa, niin ei tule ainakaan juotua kahvia tai syötyä maitotuotteita samaan aikaan. Olen herkkävatsainen, mutta tämä tabletti ei ole aiheuttanut vatsaongelmiakaan.
Itsellä kanssa ferrionista hyvä kokemus
Minä syön ratakiskoa ja paskannan kettinkiä ja heppi seisoo kirkkaan kuin Harmajan majakka yötä päivää
Hemoglobiini nousee ensin, ja vasta sen jälkeen ferritiini. Eli rauta menee ensin käyttöön ja sitten vasta varastoon. Elimistö kyllä osaa huolehtia siitä, että hemoglobiini ei nouse liikaa.
Minulla oli vuosi sitten ferritiini 15 ja hemoglobiini 116. Sen jälkeen otin hormonikierukan, niin että kuukautiset loppuivat lähes kokonaan. Rautaa otin alkuun 100mg joka toinen päivä. Viidessä kuukaudessa ferritiini oli noussut kahteenkymmeneen ja hemoglobiini 137:ään. 7kk sen jälkeen ferritiini oli 40 ja hemoglobiini edelleen 137. Rautalisää olen vähentänyt pikku hiljaa niin että nyt otan 100mg kahdesti viikossa. Otan sen illalla noin kolmen tunnin jälkeen syömisestä.
Ferrion minullakin käytössä. Siinä on kalvo, joka hidastaa imeytymistä. Ilmeisesti sen takia sen voisi ottaa myös aterian yhteydessä. Itse otan kuitenkin varmuuden vuoksi tyhjään vatsaan.
Hiusten lähtö on vähentynyt huomattavasti ja pyöräily tuntuu kevyemmältä, joten selvää vaikutusta on rauta-arvojen paranemisella ollut
Rajoitteet eivät koske Sideral-rautaa, koska imeytyy eri tavalla kuin muut rautavalmisteet. Siksi aloittajan ei tarvitsekaan huomioida niitä.
Vierailija kirjoitti:
Vuodessa 12->79. Hemoglobiini ollut kokoajan yli 140. Syön markettirautaa 100mg jossa x-vitamiini mukana. Otan tabletin joka toinen aamu, ja silloin en syö maitotuotteita samalla. Kahvia tai teetä en juo ollenkaan. Jotkut rautamerkit saa vatsan sekaisin, joten kokeilemalla löytyy sopiva. Floradixit ja muut joissa todella vähän rautaa eivät ole hyviä ferritiinon nostattajia, jos ollenkaan vaikutusta, sillä ne eivät riitä nostamaan varastorautaa. Aloitusannos täytyy olla suuri, 100-200. Imeytymistä lisää, kun ei ota isoa annosta joka päivä.
Millainen markettirauta on hyvä?
Otan 300 ug rautaa päivittäin täysmehun kanssa ja sillä paranee nopeasti vointi. Sitten harvennan tai vähennän annosta. Rautana Obsidan.
Vierailija kirjoitti:
Ei sitä ihan noin vaan oteta niin kuin jotain hammastahnaa tai vitamiinia. Tarvitaan lääkärin lähete, olipa se sitten julkisella tai yksityisellä.
Suusuihkeena otettava rauta tai nestemäinen rauta kannattaa myös kokeilla, jos tableteilla nousee kovin hitaasti ferritiinin määrä. Jos on vatsa- ja ruuansulatusvaivoja päivittäin, niin rauta ei imeydy.
Ei sitä todellakaan aina saa, vaikka pyytäisi kuinka t. N34