Voiko 11v lapsi olla yksin kotona päivät?
Itse olen töissä ja lapsi kohta kesälomalla. Ei oikein ole muita vaihtoehtoja. Kyllä tuon ikäinen jo mielestäni pärjää.
Kommentit (25)
Vierailija kirjoitti:
Onko nykylapset noin paljon meidän lapsuutta avuttomampia?
Maailma ei ole enää sama kuin silloin, kun me oltiin lapsia. Nykyajan rääpäleet eivät suostu oppimaan mitään, koska niille ei uskalleta antaa vastuuta mistään.
Mä muistelen kaiholla niitä lapsuuden kesiä kun sain olla yksin kotona kesälomalla ton ikäisenä. Heräsin aamulla katsomaan Summeria ja jotain typeriä visailuohjelmia ja sitten yksin tai kavereiden kanssa rymyämään metsissä ja uimaan ja pyöräilemään.
Eikös tästä ollut aiemmin keskustelu, että sosiaalityöntekijä oli ohjeistanut, että alle 13-vuotias ei voi olla edes muutamaa tuntia yksin kotona. Sitten kun oli kysytty, että pitäisikö vanhemman sitten jäädä työttömäksi kesän ajaksi, oli sossu ollut ihan hiljaa.
Vierailija kirjoitti:
Ei voi. Lapsi ahdistuu ilman vanhemman/ hoitajan läsnäoloa. Lapselle tulee pelkotiloja, jotka purkautuvat teini-iässä agressiona ja/ tai lapsi voi jopa syrjäytyä, koska tuntee avuttomuutta ja ahdistuneisuutta.
Aikuisella on vastuu lapsen henkisen hyvinvoinnin tasapainoisesta kehittymisestä.
No työttömäksikö pitäisi äidin ruveta??
Onko nykylapset noin paljon meidän lapsuutta avuttomampia?