Opiskelen hoitoalaa enkä saanut lääkelaskuja läpi
Olen niin huono ja surkea enkä ikinä onnistu missään. En osannut pyöristää kahden desimaalin tarkkuudella vastausta. En oikeasti osannut. Minulla löi täysin tyhjää. Harjoituslaskuissa vastausta ei ikinä käsketty antaa tietyn luvun tarkkuudella enkä edes liiemmin pyöristellyt niitä. Osaan pyöristyssäännöt kyllä. Ei minusta ikinä mitään tule. Miksi jatkaisin? Kaikki olivat oikeassa suhteeni. Olen täysi nolla.
Kommentit (72)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minkälaisia ne laskut on? Esimerkki?
Potilaalle on määrätty 15 mg/kg/vrk lääkettä jonka vahvuus on 25mg/ml. Vuorokauden annos jaetaan kolmeen osaan, mikä on kerta-annos millilitroina? Potilaan paino on 35kg.
Oisko näin:
15*35=525
525/25=21
21/3=7 (ml)Kyllä oikea vastaus.
Jes :D En ole hoitoalalla vaan tradenomi eikä ole tarvinnut pitkään aikaan laskea mitään. Joku matikantaju vielä takaraivossa sentään.
Ap nyt lopetat sen itsesäälisen valituksen ja hoidat homman kotiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minkälaisia ne laskut on? Esimerkki?
Potilaalle on määrätty 15 mg/kg/vrk lääkettä jonka vahvuus on 25mg/ml. Vuorokauden annos jaetaan kolmeen osaan, mikä on kerta-annos millilitroina? Potilaan paino on 35kg.
Niin, eiväthän nämä supervaikeita ole. Tässähän ei onneksi tarvitse pyöristää mitään.
Ap
Pyöristäminen ei ole sen vaikeampaa. Ei kannata pyöristää kovin alkuvaiheessa laskua, koska se voi muuttaa lopputulosta.
Tiedän. En vain tiennyt mitä tarkoittaa kahden desimaalin tarkkuuteen pyöristäminen. Rupesin miettimään mikä desimaali edes on. Olen niin idiootti.
Ap
Sä olet huono itsetuntoinen etkä muuta.
Desimaalimoka on tavallisin moka mitä lääkelaskuissa tehdään. Se siitä.
Ei kyse ole pelkästä desimaalista. Mokaan aina kaikessa muussakin. En ole missään hyvä.
Ap
Kaikki mokailee. Nyt vaan yli tai ympäri tästä ongelmasta ja jatkat yrittämistä.
Vierailija kirjoitti:
Ap nyt lopetat sen itsesäälisen valituksen ja hoidat homman kotiin.
Sitten? Pääsen läpi ja tulee uusi epäonnistuminen? Elämä on pelkkiä pettymyksiä ja epäonnistumisia toisensa jälkeen. Kuka tällaista haluaisi? En ole älykäs ja olen niin rumakin. Minussa ei ole mitään.
Ap
Kaikki muut onnistuvat aina kaikessa ja ovat täydellisiä eläen täydellistä elämäänsä. Minä rämmin tässä loputtomassa suossa, mutta en uppoa, vaikka sekin olisi armollisempaa kuin tämä.
Ap
Ap, otat pienen mokan liian vakavasti. Kannattaisi mennä juttelemaan vaikka psykologille, itsetuntosi kaipaa kohennusta.
Hei ap: niin me muutkin olemme kirjaimellisesti tahkonneet niitä lääkelaskuja. Itse jouduin yrittämään parikin kertaa ja kurssikaverini taisi koettaa peräti seitsemän kertaa. Mutta pääsimme läpi ja valmistuimme hoitajiksi. Harjoittele, harjoittele ja harjoittele kotona niin pärjäät kyylä! Tsemppiä!
AP kuulostaa ihan minulta :D Syytän itseäni kaikesta mikä menee pieleen ja stressaan kaikesta turhastakin. En itse sopisi terveydenhoitoalalle tästä syystä.
Ap ilmeisesti nauttii itsesäälissä kieriskelystä.
Ei kyse ole pelkästä desimaalista. Mokaan aina kaikessa muussakin. En ole missään hyvä.
Ap