Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olenko jotenkin poikkeuksellinen, kun en haise hielle koskaan?

Vierailija
31.05.2022 |

Monessa ketjussa ihmiset valittaa kaikkea outoa nivus-, tissi- ja jalkahikeä. Itselläni ei haise edes kainalot, ei edes silloin, kun olen jostain pakottavasta syystä ollut pääsemättä pesulle.

Kommentit (72)

Vierailija
61/72 |
25.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minäkään haise hielle, vaikka olen kova hikoilemaan. Näillä helteillä hiki valuu noroina jopa käsivarsista, mutta ei haise miltään. Käyn kyllä päivittäin suihkussa ja vaihdan vaatteita usein. 

Vierailija
62/72 |
25.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Antiperspirantit eivät ehkäise hikoilua, vaan hien muuttumista pahanhajuiseksi. Hikoilun lakkaaminen olisi ihmiselle hengenvaarallista.

On normaalia, että kengissä pidettävät jalat hikoilevat enemmän kuin muu keho. Jostakin syystä jalkahiki on usein myös muuta hikeä voimakkaamman hajuista.

Johan se nyt nimessäkin sanotaan, että antiperspirantti estää hikoilua. Se nimi siis tarkoittaa hikoilunestäjää. Ei tietenkäänestä  koko kehosta, vaan siitä kohtaa, johon sitä levittää, paikallisesti. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/72 |
25.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon huomannu, että tutut jotka vetää tiettyjä psyykenlääkkeitä haisee ihan jumalattoman pahalle hielle. Ikävää, kun eivät tunnu itse huomaavan.

Vierailija
64/72 |
25.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä myös yksi hajuton. Haistan kyllä tuoksuihmiset jo kaukaa, joten aistialiherkkyydestä ei ole kyse.

Vierailija
65/72 |
25.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap on varmaan tullut keski-ikään. Silloin on yleistä, että hormonituotanto laskee ja siten myös haisevanlaatuisen hien määrä vähenee tai loppuu. Ei siis niin, että hikoilu loppuu, mutta se teinityylinen haisuhiki loppuu tai vähenee.

Vierailija
66/72 |
25.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap on varmaan tullut keski-ikään. Silloin on yleistä, että hormonituotanto laskee ja siten myös haisevanlaatuisen hien määrä vähenee tai loppuu. Ei siis niin, että hikoilu loppuu, mutta se teinityylinen haisuhiki loppuu tai vähenee.

Mulla ei teininä tai nuorena haissut hiki, vaan vasta nelikymppisenä alkoi haista sen verran, että siirryin käyttämään deodoranttia.

Vierailija
67/72 |
25.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en käytä deodoranttia ym eikä hikeni haise. En hikoile helposti, näillä helteillä toki mutta se on hajutonta. Uskon sen koska moni on sanonut että tuoksun hyvälle. Niin teininä kuin nyt 55-vuotiaanakin. Korvat ovat kuivat. Ja hyttyset jättävät minut rauhaan.

Vierailija
68/72 |
25.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama täällä. En ole koskaan elämäni aikana käyttänyt deodoranttia. Ei haise miltään vaikka kuinka hikoilisi. Ja ei ole kyse siitä, etten itse sitä haistaisi, mieskin joskus ihmetellyt asiaa. Ja pitkään oltu yhdessä, hän jos joku kehtaisi sanoa jos haisisin.

Vierailija
69/72 |
25.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle on joskus opetettu, että puhtaalle iholle tuleva hiiki ei haise. Itse hikoan urheillessa ja kuumalla kelillä mutta suihku ja puhtaat vaatteet päivittäin niin en itse ainakaan huomaa haisevani

Vierailija
70/72 |
25.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eräs tuntemani mies ei juuri edes hikoile. Jän on 50, eikä ole käyttänyt kuin teininä dödöä, mutta ei haise, eikä paitaan tule juurikaan hikilänttejä. Ei ole mikään testosteronihirmu.

Hänellä kuulemma hiuksetkaan ei rasvoitu kovinkaan paljon.

Vierailija
71/72 |
25.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on ihan sama juttu, veikkaan tuota geeniä! En ole juurikaan käyttänyt deodoranttia ja mieheni vannoo, että ei ole koskaan haistanut minusta hien hajua. Hikoilen kyllä, mutta en silti haise. Pesemättömät vaatteet tottakai voi haista tai tekniset vanhat salikamat kyllä heitän pois, kun tuntuu että ne on aikansa eläneet. Korvavaikkua minulle ei tule, en koskaan putsaa korviani vanupuikoilla koska sieltä ei tule mitään muuta kuin olemattomia kuivahtaneita muruja silloin tällöin. Liittyykö tähän geeniin myös se, että aivastaa auringon nähdessään? 

Vierailija
72/72 |
25.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on ihan sama juttu, veikkaan tuota geeniä! En ole juurikaan käyttänyt deodoranttia ja mieheni vannoo, että ei ole koskaan haistanut minusta hien hajua. Hikoilen kyllä, mutta en silti haise. Pesemättömät vaatteet tottakai voi haista tai tekniset vanhat salikamat kyllä heitän pois, kun tuntuu että ne on aikansa eläneet. Korvavaikkua minulle ei tule, en koskaan putsaa korviani vanupuikoilla koska sieltä ei tule mitään muuta kuin olemattomia kuivahtaneita muruja silloin tällöin. Liittyykö tähän geeniin myös se, että aivastaa auringon nähdessään? 

Nyt kun sanoit niin kirkas auringonpaiste tosiaan saa minut aivastelemaan. Liittyisköhän, en tiedä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme kahdeksan