Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olenko jotenkin poikkeuksellinen, kun en haise hielle koskaan?

Vierailija
31.05.2022 |

Monessa ketjussa ihmiset valittaa kaikkea outoa nivus-, tissi- ja jalkahikeä. Itselläni ei haise edes kainalot, ei edes silloin, kun olen jostain pakottavasta syystä ollut pääsemättä pesulle.

Kommentit (72)

Vierailija
1/72 |
31.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Milloin olet hikoillut edes viimeksi?

Vierailija
2/72 |
31.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et.  Länsimaissa 25-35% on kaltaisiasi, eli geneettisistä syistä hiki ei haise. Aasiassa olisit enemmistöä, esim. Japanissa vain 5%:lla on "haisuligeeni", joka tekee myös korvavahan tahmeaksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/72 |
31.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama mulla. Urheillessa kyllä hikoan, mutta hikeni ei haise. En ole koskaan haistanut hienhajua omissa kainaloissa tai vaatteissani. Käyn silti päivittäin kokosuihkussa ja käytän dödöä.

Vierailija
4/72 |
31.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkään en haise, en haise vaikka olisin kävellyt 25 km auringossa. Hikoilen kyllä, mutta yleensä aika kohtuullisessa määrin. En haissut edes teininä. N48

Vierailija
5/72 |
31.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkien hiki ei tosiaan haise, tunnen itsekin tällaisen ihmisen. Tosin täytyy sanoa, että kyse voi olla myös siitäkin, että haisee mutta ei itse tiedosta asiaa. Eräs työkaverini kerran päivitteli, miten hän ei koskaan haise vaikka ei niin usein peseytyisikään ja mietti miksi hänellä on tämä poikkeuksellinen ominaisuus. Hänen tapauksessaan totuus on kuitenkin se, että hän todellakin haisee ja kauas, ei vain itse huomaa asiaa. 

Vierailija
6/72 |
31.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Milloin olet hikoillut edes viimeksi?

Hikoilen joka päivä.

Ap

Vierailija
7/72 |
31.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä et vaan itse haista sitä. Sekin on mahdollista.

Yleensä kaikkien hiki haisee. Vieraan nenään ainakin.

Vierailija
8/72 |
31.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei krooninen nenän tukkoisuus ole hirveän harvinaista ja monilta hajuaisti katosi viimeistään koronaan.

Vierailija
9/72 |
31.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et.  Länsimaissa 25-35% on kaltaisiasi, eli geneettisistä syistä hiki ei haise. Aasiassa olisit enemmistöä, esim. Japanissa vain 5%:lla on "haisuligeeni", joka tekee myös korvavahan tahmeaksi.

Eli korreloi korvavahan kuivuuden kanssa?

Ap

Vierailija
10/72 |
31.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinulla on aasialainen geeni. Se on yleinen aasiassa ja aiheuttaa sen, että hiki ei haise.

Vierailija
11/72 |
31.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haistan, mulla on todella tarkka hajuaisti. Kun olin todella sairaana enkä päässyt suihkuun, kainaloni haisivat vaan samalle kuin mummoni ominaistuoksu :D, mutta eivät ollenkaan sellaiselle pistävälle hielle.

Ap

Vierailija
12/72 |
31.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en tajua tätä, että muka hiki ei haisisi omaan nenään. Kuka tätä väittää? 

Mä pärjäsin ison osan aikuisuutta ilman deodoranttia. Muutama vuosi sitten alkoi hiki haista. Joskus harvoin se haisi aiemminkin, jos olin jotenkin tosi stressaantunut. Nyt mun pitää laittaa suunnilleen joka toinen päivä, niin ei haise hiki. Antiperspiranttia en tarvitse.

Vierailija
13/72 |
31.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoita googleen: "asian no smell gene"

ABC11 geeni:

"

ABCC11: the “no body odor gene”

Genetic variants that cause a loss of function of the ABCC11 gene are very common among East Asian populations (80-90% of the population). In other population groups, it is rare to have no body odor. In fact, only around 2% of Caucasians carry the 'no body odor' version of the gene.16.5.2022"

Ehkäpä sulla on se? Onnekas olet!

Vierailija
14/72 |
31.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Joo kyllä. 

"

"Maapallon ihmiset voidaan jakaa kahteen ryhmään sen mukaan, haisevatko heidän kainalonsa hielle vai eivät tai onko heidän korvavaikkunsa märkää vai kuivaa.

ABCC11-geenin yhden muunnoksen kantajilla kainalot haisevat hielle ja korvavaikku on märkää ja keltaista. Toisen muunnoksen kantajilla kainaloihin ei muodostu hienhajua, koska heidän hiessään ei ole bakteerien tarvitsemia kemikaaleja, ja heidän korvavaikkunsa on kuivaa, harmahtavaa ja murenevaa. Kuivavaikkuinen ja hajuton muunnos on yleinen aasialaisella väestöllä, mutta eurooppalaisista kantajia on vain kaksi prosenttia.""

"

Vierailija
15/72 |
31.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Joo kyllä. 

"

"Maapallon ihmiset voidaan jakaa kahteen ryhmään sen mukaan, haisevatko heidän kainalonsa hielle vai eivät tai onko heidän korvavaikkunsa märkää vai kuivaa.

ABCC11-geenin yhden muunnoksen kantajilla kainalot haisevat hielle ja korvavaikku on märkää ja keltaista. Toisen muunnoksen kantajilla kainaloihin ei muodostu hienhajua, koska heidän hiessään ei ole bakteerien tarvitsemia kemikaaleja, ja heidän korvavaikkunsa on kuivaa, harmahtavaa ja murenevaa. Kuivavaikkuinen ja hajuton muunnos on yleinen aasialaisella väestöllä, mutta eurooppalaisista kantajia on vain kaksi prosenttia.""

"

Korvavaikkuni on kuivaa ja erittäin vähäistä, joten ostan tämän selityksen. Johtuukohan samasta asiasta myös se, että iholla ei viihdy mitkään sienet tai silsat, jotka nekin tuntuu olevan yleisiä?

Ap

Vierailija
16/72 |
31.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä pärjäsin ison osan aikuisuutta ilman deodoranttia. Muutama vuosi sitten alkoi hiki haista. Joskus harvoin se haisi aiemminkin, jos olin jotenkin tosi stressaantunut. Nyt mun pitää laittaa suunnilleen joka toinen päivä, niin ei haise hiki. Antiperspiranttia en tarvitse.

Uskon, että siihen omaan hienhajuun tottuu, jos peseytyy tyyliin kerran viikossa. Itse käyn suihkussa yleensä 2 krt päivässä, joten en ehdi haista.

Ap

Vierailija
17/72 |
31.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Uskon, että siihen omaan hienhajuun tottuu, jos peseytyy tyyliin kerran viikossa. Itse käyn suihkussa yleensä 2 krt päivässä, joten en ehdi haista.

Ap

Mä en usko, että sittenkään. Miten sitä hajua ei muka haistaisi, jos haistaa kainaloaan? Niin kuin miten se ei muka haisisi miltään?

Vierailija
18/72 |
31.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Mä en usko, että sittenkään. Miten sitä hajua ei muka haistaisi, jos haistaa kainaloaan? Niin kuin miten se ei muka haisisi miltään?

Haistaa, mutta pitää sitä ihan normaalina vaikka muiden nenään haisee kaamealta.

Ap

Vierailija
19/72 |
31.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et haise, koska olet tottunut hien hajuusi etkä enää haista sitä. Kaikki muut sen kyllä haistaa.

Vierailija
20/72 |
31.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Niinpä, oma hikeni haisee ja haistan sen kyllä aina itse, en tiedä kuinka kauan pitäisi haista että siihen "tottuisi". Käyn siis kyllä normaalisti joka päivä suihkussa enkä haise, mutta joskus masennusaikoina suihkut jäi vähiin ja silti haistoin sen hien aina.

Mutta mun miehellä ei haise hiki ollenkaan, vaikka se ei käytä dödöä koskaan. Olen kateellinen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi neljä