Yo-juhlat 200km päässä ja vanhemmat mukaan, miten?
Siskon pojan juhlat ja sisko haluaa tietysti meidän vanhemmat mukaan. Ja vanhemmat haluaa mukaan, mutta heidät pitää kuskata ovelta ovelle tietysti. Isä ajaa edelleen autoa, mutta ei noin pitkää matkaa. Mun kyytiin eivät pikatiellä luota (?!), joten mun mies olis kuskina. Eli minä ja lapset mentäis sitten julkisilla, jotenkin älytön ajatuskin. Mun mielestä noiden vanhusten ei kannattais kyllä enää lähteä, äiti alkaa olla jo aika pihalla ja isäkin väsyy tosi pienestä. Ja pitkä automatkakin. Ja minä olen se pahis, kun en nyt tykkää ideasta.
Kommentit (29)
Kaikille ihan ok että vävypoika pakotetaan vanhusten kuskiksi? Jos oma lapsi ei kuljettajaksi kelpaa, niin sitten voi palkata ammattilaisen, taksi tai julkiset.
Toivottavasti musta ei koskaan tule tuollaista dementikkoa.
Vierailija kirjoitti:
Menkää kahdella autolla. Sinä ja vanhemmat heidän autolla ja mies ja lapset teidän omalla. Tai koko porukka julkisilla. Ei tämä ole niin suuri ongelma. Kyseessä on vain yksi viikonloppu. Juhlapaikalla voi kulkea taksilla tai sisko hakee hotellilta.
Ja tuosta vanhempien hoitamisesta. Yleensä tuppaa käymään niin, että vanhempien ikääntyessä roolit vaihtuvat lasten kanssa. Moni hoitaa vanhempiaan oman työnsä ja oman perheensä ohella, eikä valita.
Eivät halua olla ap:n kyydissä. Mitähän lie vanhemmat itse ovat ehdottaneet. Odottavat melkoista uhrausta lapsiltaan. Ap:n sisaren pitäisi kuljetus järjestää ennemmin kuin ap:n. Ap on periaatteessa viaton sivullinen.
Junalla ja taksilla? Ja sama takaisin. Hotellit siinä välissä. Toivottavasti on varaa laittaa 50+100+150+100+50e palaamaan reissuun. Itse tosin mielummin söisin 3kk.
Miksei ylioppilaan vanhemmat järjestä vanhempiaan paikalle juhlimaan? Ovatko ne ihan kädettömiä? Niiden muksuhan se on, miksi tädin pitäisi tehdä asiassa yhtään mitään?
Ei järjenhiventäkään tässä jutussa. 🙄
Jotenkin röyhkeä sisarelta ja vanhemmilta. Ilmoittaisin ettei tulla ollenkaan. Säästyy hermot ja rahat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En mä tiedä, miksi kaikkien mielestä sä olet se paha. Meillä mies ei ikimaailmassa suostuisi siihen, että noinkin lyhyen matkan takia jäätäisiin johonkin hotelliin.
Meillä mies tietää, että sisko tai miehensä voi seuraavana päivänä tuoda vanhukset kotiinsa eli meidän perhe vie 200 km päähän, voipa vielä kuljettaa hotelliinkin ja paluumatkan hoitaa sisko perheineen. Tasapuolista ja täysin sovittavissa.
Ap:n viestistä ei tullut sellaista kuvaa, että siskon perhe olisi tuomassa takaisin. Heillehän se olisi edestakainen reissu, kun taas ap:n perhe tulee itsekin takaisin. Itse en kyllä tuollaiseen säätöön lähtisi. Kyytiä haluavilla ei ole sananvaltaa siinä, kuka kelpaa kuskiksi. Paras olisi mennä kahdella autolla. Jos se ei onnistu, sisko miettii itse, miten saa vanhemmat paikalle.
Miksi sinä et kelpaa kuskiksi? Lähdette kahdella autolla: teidän ja vanhempiesi. Matkalla myös isäsi voi ajaa autoa, kunhan ei ole liian pitkä matka. Perillä voitte majoittautua hotelliin, mikäli vanhempasi maksavat myös teidän hotellin, jos ette sitä olisi muuten käyttäneet. ja maksavat toki toisen auton bensat. Juhlapaikalle järjestetään vanhuksille lepotila: jos kotona, niin siskon oma makuuhuone, lasten huone, ylppärisankarin huone yms. Perillä myös joku muu kuskaa vanhukset hotelliin kuin te.
Niin ne roolit vaihtuu. vanhemmista tulee vanhuksia. Siskonlapsi on kuitenkin aika läheinen sukulainen. Luulisi, että hyvä tahto auttaisi myös auttamaan niitä vanhuksia, kunhan kaikki auttaminen ei kaadu teille.
Tässä nyt vaaditaan ap:lta sellaista mitä hän ei halua tehdä. Joskus on tervettä olla itsekäs. Näillä vanhemmilla on vaikka mitä mahdollisuuksia reissuun lähteä, mutta vaivaa ei viitsitä nähdä. Helppoa vaatia ja syyllistää lasta.
Menkää kahdella autolla. Sinä ja vanhemmat heidän autolla ja mies ja lapset teidän omalla. Tai koko porukka julkisilla. Ei tämä ole niin suuri ongelma. Kyseessä on vain yksi viikonloppu. Juhlapaikalla voi kulkea taksilla tai sisko hakee hotellilta.
Ja tuosta vanhempien hoitamisesta. Yleensä tuppaa käymään niin, että vanhempien ikääntyessä roolit vaihtuvat lasten kanssa. Moni hoitaa vanhempiaan oman työnsä ja oman perheensä ohella, eikä valita.