Yo-juhlat 200km päässä ja vanhemmat mukaan, miten?
Siskon pojan juhlat ja sisko haluaa tietysti meidän vanhemmat mukaan. Ja vanhemmat haluaa mukaan, mutta heidät pitää kuskata ovelta ovelle tietysti. Isä ajaa edelleen autoa, mutta ei noin pitkää matkaa. Mun kyytiin eivät pikatiellä luota (?!), joten mun mies olis kuskina. Eli minä ja lapset mentäis sitten julkisilla, jotenkin älytön ajatuskin. Mun mielestä noiden vanhusten ei kannattais kyllä enää lähteä, äiti alkaa olla jo aika pihalla ja isäkin väsyy tosi pienestä. Ja pitkä automatkakin. Ja minä olen se pahis, kun en nyt tykkää ideasta.
Kommentit (29)
Sisko tai hänen puoliso hakee vanhemmat ja perjantaina ja vie pois sunnuntaina. Vuokraatte kimpassa isomman auton (jos ei joltain tutulta löydy). Ite en ainaka tohon osa autolla ja osa julkisella "perheen rikkomiseen".
Älä loukkaannu mutta pahis nyt olet sinä. Eikö autoon mahdu kaikki? Jos ei, niin lainatkaa joltain isompi auto.
Onhan tuossa muutakin mietittävää, kuten että ehkä eivät jaksa edestakaisin yhtenä päivänä vai jaksavatko? Pitääkö heidän yöpyä jossakin? Jos vanhemmillasi on kerran auto, niin eikö miehesi voi ajaa vanhempiesi kanssa teidän autolla ja sinä vanhempiesi autolla vaikka lasten kanssa.
Ja ongelma oli? Jos vanhemmat haluavat juhliin, niin se heille suotakoot.
200km = max 3h vähemmän jos ei tarvitse ensin ajaa esim. Kehä I päästä päähän. 1 esitti jo toimivan ratkaisun.
Toisaakta jos parin tunnin automatka on liikaa niin jaksavatko juhlat ja paluumatkan, jo pelkkä tuntikausien istuminen voi olla vaikeaa.
Vierailija kirjoitti:
Jos isäsi ei suostu sinun kyytiisi, miehesi ajakoot isäsi autolla vanhempiasi kuskaten ja sinä ajaisit lasten kanssa teidän autolla. Jos kerran ette yhteen autoon mahdu.
Ja siis jos kerran ovelta ovelle kuskataan, niin lähdette teiltä yhdellä autolla vanhempiesi luo, mies hyppää vanhempien auton rattiin ja vanhemmat kyytiin ja sinä jatkat lasten kanssa teidän autolla. Tuleepa ajettua sitten samaa matkaa ja jos taukoja tarvitsee pitää (ilmeisesti vanhempien takia tarvitsisi), niin ne saa tehtyä samassa paikassa samaan aikaan.
Heitä pitäisi sitten kesken juhlien olla kuskaamassa hotelliin lepäämään, meidänkin perheen pitäisi sitten jäädä hotelliin yöksi. En vaan jaksaisi 'hoitaa' vanhempia reissussa.
Ap
Aijai, trolli ei ajatellut loppuun saakka, kun jäi tuo isovanhempien auto "roikkumaan". Seuraavan kerran laitat suoraan, että isä ei voi enää ajaa, eikä siten autoa enää ole.
Vierailija kirjoitti:
Aijai, trolli ei ajatellut loppuun saakka, kun jäi tuo isovanhempien auto "roikkumaan". Seuraavan kerran laitat suoraan, että isä ei voi enää ajaa, eikä siten autoa enää ole.
No, on sillä auto, mutta en lähtis sillä tuota reissua ajamaan.
Ei onnistu. Olette ihan oikuttelevien vanhempien armoilla. Mitä, jos vaativat tunnin kuluttua kotimatkalle lähtöä. Ovat aikuisia ihmisiä ja järjestävät kyydin itse, jos sinun ehdotus ei kelpaa. Ole aikuinen.
Tuossa tilanteessa minä ja lapset olisimme jääneet pois juhlista. Mutta miksi vanhemmat eivät kulje julkisilla? Miksi te kaikki ette mahdu samaan autoon, jos mahtuisitte siinä tapauksessa, että sinä ajaisit? Miksi mies ei mene julkisilla vanhempien luo ja takaisin, ja ajaisi heidän autoaan? Ei sitten jäisi roikkumaan se heidän autonsa.
Jään odottamaan vastausta kaikkiin kolmeen kysymyksiin = tekosyitä sille, että pitää toimia noin.
Olisko pahiksia kuitenkin ne vanhemmat, jotka vaativa ekstrapalvelua?
En mä tiedä, miksi kaikkien mielestä sä olet se paha. Meillä mies ei ikimaailmassa suostuisi siihen, että noinkin lyhyen matkan takia jäätäisiin johonkin hotelliin.
Jäätävän pois juhlista. Mies, vanhempasi ja joku lapsi lähtee juhliin.
Tuossa tilanteessa sisko tilaisi vanhemmilleen taksin ja samantien tehtäisiin kaupat vanhempien koko omaisuudesta jollain nimellisellä summalla. Voitte sitten joskus perinnönjaossa ihmetellä, että miksi sille siskolle meni kaikki, kun me aina vanhuksia autettiin.
Vierailija kirjoitti:
En mä tiedä, miksi kaikkien mielestä sä olet se paha. Meillä mies ei ikimaailmassa suostuisi siihen, että noinkin lyhyen matkan takia jäätäisiin johonkin hotelliin.
Meillä mies tietää, että sisko tai miehensä voi seuraavana päivänä tuoda vanhukset kotiinsa eli meidän perhe vie 200 km päähän, voipa vielä kuljettaa hotelliinkin ja paluumatkan hoitaa sisko perheineen. Tasapuolista ja täysin sovittavissa.
Iso auto vuokralle.
Siinä on tilaa levätäkin juhlapaikalla, ei tarvita hotelleja kesken juhlien.
Ei ap ole velvollinen huolehtimaan näistä vanhemmista. Ap on ehdotuksen antanut ja se ei heille kelpaa. Se on kuitenkin kuski joka nämä asiat päättää. Ei matkustaja eikä varsinkaan ap:n sisar.
Isäsi ajaa autolla sinun luoksesi, ja miehesi jatkaa vanhusten kuskina. Kun perillä on kaksi autoa, pääsevät vanhukset omalla autolla välillä hotelliin lepäämään niin halutessaan, kenenkään ei tarvitse siellä päässä erikseen kuskata.
En keksi, miten tuon hotellikuvion saisi yhtälöstä pois, jos vanhempasi eivät halua samana päivänä matkustaa takaisin. Hankalia juttuja tällaiset säätämiset yksien juhlien takia.
Matkustan itsekin yo-juhliin junalla (300 km suuntaansa), ja olen kaksi yötä hotellissa. Auto olisi nyt kieltämättä ihan näppärä. Pidän kyllä juhlista, mutta pitkät matkat ovat tällä iällä raskaita, ja rahaa palaa.
Jos isäsi ei suostu sinun kyytiisi, miehesi ajakoot isäsi autolla vanhempiasi kuskaten ja sinä ajaisit lasten kanssa teidän autolla. Jos kerran ette yhteen autoon mahdu.