Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kesäkukista tietäjät hoi!

Vierailija
31.05.2022 |

Mikä kesäkukka sopisi pohjoisen puolelle pihaa? Tulisi paikkaan johon paistaa aurinko vain aamuisin, tuulelta suojaisa paikka. Isoon ruukkuun laittaisin.

Kommentit (34)

Vierailija
21/34 |
31.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulta kesti luultavasti alle 5 sek googlettaa ja ensimmäisenä vastauksena tuli tämä:

https://www.plantagen.fi/kesakukkia-aurinkoon-ja-varjoon.html

Kysyin täältä siksi koska luotan enemmän kokeneisiin kukista tietäviin kuin mainoksiin. ap

Löytyy tietoa eikä ne ole mitään mainoksia.

T. Eri

Kaikkiin kysymyksiin voi vastata kvg. Itse ainakin luen mieluummin tätä keskustelua kuin menen tuolle sivulle, jossa olen jo ollut.

Vierailija
22/34 |
31.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitkä kestäisi aurinkoa, tuulta, sadetta eli niin helppohoitoisia että ei tarvitse kuin lannoittaa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/34 |
31.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lumihiutale on ollut mun valinta vuodesta toiseen! Lumihiutale viihtyy ainakin meillä pohjois-itä puolella. Kannattaa laittaa reiluun multatilaan ja lannoittaa säännöllisesti kerta viikkoon. Ei tarvitse nyppiä kuihtuneita kukkia. Kukinta suorastaan ryöhääntyy loistoonsa syksyllä, kun yöt alkaa olla viileitä. 

Lumihiutaletta löytyy ainakin valkoisena, helakan lilana, tummempana lilana ja olisiko keltaisena, punaisena ja  oranssinakin. Minulla on ollut tuosta kolmea ensimmäistä ja ne ovat kukkineet aivan mielettömästi. 

Vierailija
24/34 |
31.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei todellakaan ole asiantuntijoiden palsta, kun ehdotetaan pelargoniaa. Kas kun ehdotettu kasvi on pelargoni.

Vierailija
25/34 |
31.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

amatöörit... kirjoitti:

Ei todellakaan ole asiantuntijoiden palsta, kun ehdotetaan pelargoniaa. Kas kun ehdotettu kasvi on pelargoni.

Kuule, se on ihan sama vaikka sanoisi pelakuuksi. Kaikki tietää kuitenkin, että pelargonia on sama kuin pelargoni. Ihan turha alkaa pätemään jollakin kirjoitusasulla, kun kysytään neuvoa kasvivalinnoissa. 

Vierailija
26/34 |
31.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun suosikki pohjoiseen puolelle siniviuhko ja muorinkukka. 10 v jo ollut tylsää mut kaunista

Vierailija
27/34 |
31.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitkä kestäisi aurinkoa, tuulta, sadetta eli niin helppohoitoisia että ei tarvitse kuin lannoittaa?

Kenelläkään kokemuksia?

Vierailija
28/34 |
31.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun suosikki pohjoiseen puolelle siniviuhko ja muorinkukka. 10 v jo ollut tylsää mut kaunista

siis huovinkukka

Vierailija
29/34 |
31.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Karjalan neito amppeliin

Vierailija
30/34 |
31.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä vaan, oikealla hoidolla menestyy. Eteläparveke on vaikea kuumuuden takia.

Mikä vain kunhan et osta kukkaa Prismasta. Kukkakapoissa saa ainakin meilläpäin asiantuntevaa palvelua ja hyviä vinkkejä, jos puutarahaa ei ole lähettyvillä.

Vierailija
31/34 |
31.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla vähän samankaltainen tilanne, paitsi että tuulee. Ajattelin, että menen puutarhalle ja kysyn sieltä asiantuntevalta myyjältä, mikä sopisi parhaiten tähän tilanteeseen.

Vierailija
32/34 |
31.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saattaa kuulostaa tylsältä, mutta samettiruusu on niin vaatimaton, että pärjäilee lähes missä vaan. Jos haluaa edullista, helppoa ja sään kestävää, niin se on siinä.

Täysvarjossa ei mikään kuki kunnolla. Senpä takia laitoin pohjoispuolelle vehreitä kuunliljoja.

Vierailija
33/34 |
31.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin juuri omaan isoon amppeliini ruusuahkeraliisan ja lumihiutaleen. Niistä on monen vuoden hyvät kokemukset. Varjossa pelargonit kasvattavat vain lehtiä, eivät jaksa kukkia, vaikka kuinka lannoittaisi. Ahkeraliisa on menestynyt loistavasti, samoin lumihiutale.

Vierailija
34/34 |
31.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hortensia tykkää olla varjossa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi yhdeksän