Kesäkukista tietäjät hoi!
Mikä kesäkukka sopisi pohjoisen puolelle pihaa? Tulisi paikkaan johon paistaa aurinko vain aamuisin, tuulelta suojaisa paikka. Isoon ruukkuun laittaisin.
Kommentit (34)
Mitkä kestäisi aurinkoa, tuulta, sadetta eli niin helppohoitoisia että ei tarvitse kuin lannoittaa?
Lumihiutale on ollut mun valinta vuodesta toiseen! Lumihiutale viihtyy ainakin meillä pohjois-itä puolella. Kannattaa laittaa reiluun multatilaan ja lannoittaa säännöllisesti kerta viikkoon. Ei tarvitse nyppiä kuihtuneita kukkia. Kukinta suorastaan ryöhääntyy loistoonsa syksyllä, kun yöt alkaa olla viileitä.
Lumihiutaletta löytyy ainakin valkoisena, helakan lilana, tummempana lilana ja olisiko keltaisena, punaisena ja oranssinakin. Minulla on ollut tuosta kolmea ensimmäistä ja ne ovat kukkineet aivan mielettömästi.
Ei todellakaan ole asiantuntijoiden palsta, kun ehdotetaan pelargoniaa. Kas kun ehdotettu kasvi on pelargoni.
amatöörit... kirjoitti:
Ei todellakaan ole asiantuntijoiden palsta, kun ehdotetaan pelargoniaa. Kas kun ehdotettu kasvi on pelargoni.
Kuule, se on ihan sama vaikka sanoisi pelakuuksi. Kaikki tietää kuitenkin, että pelargonia on sama kuin pelargoni. Ihan turha alkaa pätemään jollakin kirjoitusasulla, kun kysytään neuvoa kasvivalinnoissa.
Mun suosikki pohjoiseen puolelle siniviuhko ja muorinkukka. 10 v jo ollut tylsää mut kaunista
Vierailija kirjoitti:
Mitkä kestäisi aurinkoa, tuulta, sadetta eli niin helppohoitoisia että ei tarvitse kuin lannoittaa?
Kenelläkään kokemuksia?
Vierailija kirjoitti:
Mun suosikki pohjoiseen puolelle siniviuhko ja muorinkukka. 10 v jo ollut tylsää mut kaunista
siis huovinkukka
Vierailija kirjoitti:
Mikä vaan, oikealla hoidolla menestyy. Eteläparveke on vaikea kuumuuden takia.
Mikä vain kunhan et osta kukkaa Prismasta. Kukkakapoissa saa ainakin meilläpäin asiantuntevaa palvelua ja hyviä vinkkejä, jos puutarahaa ei ole lähettyvillä.
Minulla vähän samankaltainen tilanne, paitsi että tuulee. Ajattelin, että menen puutarhalle ja kysyn sieltä asiantuntevalta myyjältä, mikä sopisi parhaiten tähän tilanteeseen.
Saattaa kuulostaa tylsältä, mutta samettiruusu on niin vaatimaton, että pärjäilee lähes missä vaan. Jos haluaa edullista, helppoa ja sään kestävää, niin se on siinä.
Täysvarjossa ei mikään kuki kunnolla. Senpä takia laitoin pohjoispuolelle vehreitä kuunliljoja.
Ostin juuri omaan isoon amppeliini ruusuahkeraliisan ja lumihiutaleen. Niistä on monen vuoden hyvät kokemukset. Varjossa pelargonit kasvattavat vain lehtiä, eivät jaksa kukkia, vaikka kuinka lannoittaisi. Ahkeraliisa on menestynyt loistavasti, samoin lumihiutale.
Kaikkiin kysymyksiin voi vastata kvg. Itse ainakin luen mieluummin tätä keskustelua kuin menen tuolle sivulle, jossa olen jo ollut.