Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

En ole huomannut ruuan kallistumista?

Vierailija
31.05.2022 |

Olenko ainoa joka ei ole huomannut mitään kallistumista ruuassa, ainakaan vielä? Kovasti puhutaan, mutta onko se siis vasta tulossa?

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
31.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen huomannut hintojen nousua, mutta en ole välittänyt vielä. Kauppaan menee se mikä menee. Syödään terveellisesti ja monipuolisesti. Edullisempaa se on kaupasta ostaa kuin käydä ravintoloissa/lounaspaikoissa.

Vierailija
2/8 |
31.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä huomasin eilen eka kerran ku ostin leivontatarpeita. Vehnäjauhot oli 1,49/kilo ja luomumunat reilusti päälle kolme euroo kuuden pakkaus.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
31.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa-a? En ole tarkistellut mitä edustuskortille on mennyt. Varmaankin on hinnat noussut. Kaupassa en ole käynyt vuosiin.

Vierailija
4/8 |
31.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mäkään sitä siellä kaupassa huomaa, mutta sit, kun istun alas ja laskeskelen viikkotasolla, huomaan selvästi. Ennen meni vkossa ruokakauppaan ja ravintoloihin 500-700, nyt helposti 800.

Meillä, jotka eivät joudu katsomaan hintoja ja tekemään valintoja niiden suhteen ellei halua, se ei näy, mutta vähävaraisilla varmasti jo nyt. Puhumattakaan jatkossa.

Vierailija
5/8 |
31.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakkauskoot kutistuneet.

Kun aikaisemmin ostit jonkun tietyn tuotteen vaikkapa 400grammaa kanaa, niin tänään kun ostat saman tuotteen niin määrä onkin 300grammaa.

Jos et tarkemmin seuraa niin et huomaa eroa.

Käyn itse kahdessa eri kaupassa säästääkseni. Kauempaa kannattaa hakea lihatuotteet, mutta esim maito on halvempaa lähikaupassa.

Pienet hintaerot ei kerralla tunnu merkittävältä, mutta kokonaisuutta arvioimalla näkee todellisuuden.

Pienillä asioilla voi säästää vaikkapa 10 euroa kuukaudessa yhtä tuotetta kohden. Helposti se säästö valuu samalla siihen tuotteiden kallistumiseen.

Vierailija
6/8 |
31.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä huomasin eilen eka kerran ku ostin leivontatarpeita. Vehnäjauhot oli 1,49/kilo ja luomumunat reilusti päälle kolme euroo kuuden pakkaus.

Luomumunat ovat niin paljon parempia, että niistä en heti luovu.

Vierailija
7/8 |
31.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pakkauskoot kutistuneet.

Kun aikaisemmin ostit jonkun tietyn tuotteen vaikkapa 400grammaa kanaa, niin tänään kun ostat saman tuotteen niin määrä onkin 300grammaa.

Jos et tarkemmin seuraa niin et huomaa eroa.

Käyn itse kahdessa eri kaupassa säästääkseni. Kauempaa kannattaa hakea lihatuotteet, mutta esim maito on halvempaa lähikaupassa.

Pienet hintaerot ei kerralla tunnu merkittävältä, mutta kokonaisuutta arvioimalla näkee todellisuuden.

Pienillä asioilla voi säästää vaikkapa 10 euroa kuukaudessa yhtä tuotetta kohden. Helposti se säästö valuu samalla siihen tuotteiden kallistumiseen.

Paljonko sulla menee aikaa tuohon kahdessa kaupassa käymiseen? Millä liikut sinne toiseen kauppaan? Onko se niin iso säästö, että kulutat mielelläsi aikaa siihen? Onko sun pakko tehdä noin taloutesi kannalta? Välillä kuulen juuri tätä kahdessa kaupassa käymisestä tai tarjousten perässä juoksemista ja mietin, että onko tosiaan joidenkin pakko tehdä niin ettei talous kaadu vai onko enemmänkin harrastus?

Vierailija
8/8 |
31.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen huomannut kallistumisen esim jauhelihan hinnassa, mutta se ei vielä ainakaan ole vaikuttanut ostotottumuksiin. Toisinsanoen maksukyky riittää ainakin toistaiseksi siihen, että voi ostella samoja tuotteita kuin ennenkin.