Ampiaiset eivät pistä jos niitä ei mene härkkäämään
Silti monet väittävät että ampiaiset pistää huvikseen :D
Nimim. Ampiainen ei ole ikinä pistänyt minua
Kommentit (26)
Härkkäämään. Hitto mitä lässytystä.😂
Huitokaa sitten, ihan vapaasti. Omahan on pistoksenne.
Ja muistakaa, että mehiläiset ja kimalaiset tekevät elintärkeää työtä sinunkin hyvinvointisi hyväksi. Sen voi laskea jopa rahassa, aikamoinen potti.
Vierailija kirjoitti:
Alkukesän ampiaiset ovat leppoisempia. Ne ovat kuningattaria etsimässä pesäpaikkaa ja hieman myöhemmin työläisiä palvelemassa kuningatarta.
Kun loppukesästä kuningatar kuolee tai jättää pesän, työttömäksi jääneet työläiset sekoavat menetettyään ainoan tehtävänsä. Silloin ne sekoavat, häiriköivät, tarraavat kiinni, syövät ruokasi, kiusaavat ja pistävät. Huitomisella ei ole asian kanssa juuri tekemistä.
Kimalainen, tuo rauhallinen karvapallo, pistää vain uhattuna. Ärhäkkä ampiainen taas pistää jos tahtoo, etenkin loppukesästä. Erottakaa nämä kaksi toisistaan.
Vähän niin kuin työttömiä persuja loppukesästä.
Minulle opetettiin lapsena että ampiainen ei pistä, jos antaa sen olla rauhassa eikä rupea huitomaan tai huutamaan. Yhden kerran kuitenkin tämä teoria petti. Olin mökillä ja luin jotain kaikessa rauhassa, kun avoimesta ikkunasta lensi sisään ampiainen. En välittänyt siitä mitään, mutta jostakin syystä se kuitenkin pisti. Se oli kyllä ainoa kerta kun minua on ampiainen pistänyt, mutta näinkin voi siis käydä.
Alkukesän ampiaiset ovat leppoisempia. Ne ovat kuningattaria etsimässä pesäpaikkaa ja hieman myöhemmin työläisiä palvelemassa kuningatarta.
Kun loppukesästä kuningatar kuolee tai jättää pesän, työttömäksi jääneet työläiset sekoavat menetettyään ainoan tehtävänsä. Silloin ne sekoavat, häiriköivät, tarraavat kiinni, syövät ruokasi, kiusaavat ja pistävät. Huitomisella ei ole asian kanssa juuri tekemistä.
Kimalainen, tuo rauhallinen karvapallo, pistää vain uhattuna. Ärhäkkä ampiainen taas pistää jos tahtoo, etenkin loppukesästä. Erottakaa nämä kaksi toisistaan.