Mantalla riehuneet känniääliöt hajottivat myös läheisen ravintolan: Nyt meni täysin överiksi!
Katolle kiivettiin, ikkunoita hajotettiin, johtoja revittiin.. ravintola Kappeli yritettiin käytännössä tuhota.
Kommentit (47)
Olisipa vain BLM-terrori saanut yhtä paljon näkyvyyttä!
Vierailija kirjoitti:
Silti poliiseille maksetaan ettei tällaista tapahtuisi.
Ovat varmaan katelleet työajalla lätkää itsekin.
Wt - ääliöt tekevät sitä, mitä parhaiten osaavat - tuhoavat ja riehuvat.
Lätkä ja junttius - erottamaton yhdistelmä.
Valtaosa varmasti osaa kunnollisesti juhlia tuota tilaisuutta, mutta ne huligaanit... siis mä en ymmärrä miksi niin pitää rikkoa paikkoja.
Mä kävin tänään frisbeegolfaamassa niin sielläkin ollaan rikottu tii-paikkojen kartat, että noi paikkojen rikkojat eivät rajoitu tuohon kultajuhlintaan.
Kenelle maksetaan korkeita veroja että kaupungilla olisi rauhallista ja ihmisiå suojeltaisi tältä kaikelta?
Myös itse tekijöitä suojeltaisi ja opastettaisi verovaroin ettei näin kävisi.
Miksi poliisit ei hoida töitään?
Kattovatko lätkää työajalla?
Turussakin oli riehuttu ja paikalla oli kuitenkin lukuisia partioita. Katoilla oli hypitty ja onneksi keneltäkään ei mennyt henki.
Vierailija kirjoitti:
Valtaosa varmasti osaa kunnollisesti juhlia tuota tilaisuutta, mutta ne huligaanit... siis mä en ymmärrä miksi niin pitää rikkoa paikkoja.
Mä kävin tänään frisbeegolfaamassa niin sielläkin ollaan rikottu tii-paikkojen kartat, että noi paikkojen rikkojat eivät rajoitu tuohon kultajuhlintaan.
Ilkivallasta saa endorfiinia.
Miksi tämä annettiin tapahtua vapaasti?
Osalla suomalaisista itsetunto perustuu siihen, että Suomi voittaa oli se sitten jalkapallo tai lätkä. Sitten uhotaan kuin sotatantereella ikään "meitähän ei kukaan pysäytä" ja "me tehdään mitä halutaan" - riehutaan siis. Kannattaa muistaa, että ne pelaajat voitti, valmentajat ja muut apujoukot, me muut ei voitettu mitään. Voidaan iloita kyllä, mutta uhoon ei ole aihetta! Kannattaa itse tehdä jotakin, mistä voi olla ylpeä, niin ei tarvitse kännispäissään uhota.
Tässä haetaan äärikokemuksia. Jo Leijonien logo televisiolähetyksissä oli äärileijona tyyliltään. Häivytetty leijonan realismia. Kuitenkin kuvattu realistisena.
Elävä uni yhteiskuntapolitiikan ytimenä on hyvin lähellä fasismia.
Vierailija kirjoitti:
Miksi tämä annettiin tapahtua vapaasti?
Koska Suomi ei vieläkään ole läntinen sivistysmaa. Ranskassa huligaanit ojennetaan välittömästi, Britanniassa samoin.
Nostaakohan Sanna maljan tämän kunniaksi? Mielenkiintoista nähdä kommentoiko hän ja Sauli näihin juhlimisiin.
Vierailija kirjoitti:
Kaikki oli käytännössä tuhottu. Myös ihmisen ulosteita löytyi pihalta, katolta ja autojen tuulilaseista.
- Tällaista barbariaa en ole koskaan todistanut, silminnäkijä toteaa.
Suomen jääkiekkoliitto ei ole toistaiseksi kommentoinut asiaa.
Ei tainnut jutussa lukea tota.. :D Hauska juttu silti!
Vierailija kirjoitti:
Hieno laji pilataan perseilemällä, kun menestystä tulee omalle joukkueelle. Tuossa käy helposti samoin kuin futiksessa, jossa huligaanit ovat joissakin kaupungeissa melkein tuhonneet kokonaisia joukkueita. Esim. Liverpool oli pitkään suljettu europeleistä 80- luvulla Heyselin katastrofin takia.
Bänni koski kaikkia englantilaisia seurajoukkueita. Heysel oli vain se piste iin päälle, joka pakotti UEFAn viimeinkin toimimaan. Olivat sikailleet jo pitkään ennen tuota keikkaa, sekä kotimaassa että ulkomailla.
Vierailija kirjoitti:
Ei voi olettaa helsinkiläisiltä käytöstapoja tai toisen kunnioitusta ja omaisuuden arvostamista
Ties miten iso osa noista on ulkopaikkakuntalaisia, joiden on ihan pakko päästä juhlimaan "historiallista voittoa" Helsinkiin, siksi heillä ei olekaan mitään kunnioitusta kaupunkilaisille rakkaita monumentteja kohtaan. Viime yönä kouluni ryhmächatti whatsapissa räjähti, kun Riihimäellä yms kehyskunnissa asuvat lähtivät yöunilla Helsinkiin ja kyselivät ketkä muutkin ovat matkalla Helsinkiin "torille" juhlimaan voittoa. Aika moni ilmoitti millä junalla on tulossa ja monelta. Itse helsinkiläisenä olin omassa sängyssä nukkumassa...
Legendaarinen Kappeli ja korvaamaton Havis Amanda!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ilmeisesti jonkun pitää kuolla, mutta tuskin meno muuttuu senkään jälkeen. Erinomaisen typerää toimintaa, ei paljon järki pakota päätä näillä sankareilla.
Keski-Euroopassa ja Briteissä on jo vuosikymmeniä ollut käytäntö, että isojen ottelujen vuoksi mellakkapoliisi on ollut valmiudessa ja tarvittaessa pamputtanut/kaasuttanut mellakoivan massan jos käytöstavat meinaa unohtua. Sama Suomeen.
Mutta on ihan uskomatonta että urheilun vuoksi tarvitaan mellakkapoliisia! Mitä jos olympialaisissakin jengi riehuisi tälla tavalla jonkun telinevoimistelun jälkeen?
Jostain syystä lätkä ja futis vetää puoleensa ne kaikkein aivottomimmat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei voi olettaa helsinkiläisiltä käytöstapoja tai toisen kunnioitusta ja omaisuuden arvostamista
Ties miten iso osa noista on ulkopaikkakuntalaisia, joiden on ihan pakko päästä juhlimaan "historiallista voittoa" Helsinkiin, siksi heillä ei olekaan mitään kunnioitusta kaupunkilaisille rakkaita monumentteja kohtaan. Viime yönä kouluni ryhmächatti whatsapissa räjähti, kun Riihimäellä yms kehyskunnissa asuvat lähtivät yöunilla Helsinkiin ja kyselivät ketkä muutkin ovat matkalla Helsinkiin "torille" juhlimaan voittoa. Aika moni ilmoitti millä junalla on tulossa ja monelta. Itse helsinkiläisenä olin omassa sängyssä nukkumassa...
Pelit oli Tampereella, kyllä ulkopaikkakuntalaiset lähti sinne.
Mutta saisi lopettaa koko jääkiekon. Turhanpäiväinen peli, ja tuollaista vahinkoa seuraa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun känninen persu päästetään irti.. he käyttäytyvät kuin kommunistit eivätkä kunnioita kulttuuria eivätkä toisen omaisuutta.
Taitavat kumminkin demarit ja vihreät olla enemmistönä Helsingissä. Vasemmistolaiset joka tapauksessa käyttäytyvät kuin kommunistit.
Aika erikoista olisi jos vihreät ja vasemmistolaiset olisi jääkiekkofaneja. Noin niin kuin isommassa mittakaavassa.
Demarit kyllä. Persut enimmäkseen. Luulen että ravintolan vaurio on vahinkoja. Ei tarkoituksellisesti tehty. Kännissä osuttu ikkunaan ja kompadtittu johtoihin. Ei se se oikeuta sitä, mutta sävy muuttuu. Eiköhän kaupungissa ollut paljon podulkaa, joka ei ole kiinnostunut jääkiekosta, vaan hyvistä bileistä. Ei siis jääkiekkofaneja.
Silti poliiseille maksetaan ettei tällaista tapahtuisi.