Ylioppilasjuhliin pikkupizzoja?
Kommentit (19)
Kunhan ei mitään kinkkuananasta, vaan jotain tyylikästä.
Mikä ettei, varsinkin, jos on joku sankarin mieleinen täyte.
On hyvä idea. Mieluiten Saarioisen jauheliharoiskeläppiä.
Vierailija kirjoitti:
Kunhan ei mitään kinkkuananasta, vaan jotain tyylikästä.
Mikä on riittävän tyylikästä? Sitä paitsi monet esimerkiksi lapset, ei välttämättä tykkää mistään kovin erikoisesta. Ideoita?
Kyllä meillä on tehnyt kauppansa aina myös ne kinkku-ananaspizzat.
Tarkoitatko niitä valmispakastepizzoja vai itsetehtyjä? Tästä riippuu, onko idea hyvä vai huono. Toki valmispizzat saattavat mennä jopa yo-juhlissa, jos muu tarjoilu on sitten laadukkaampaa. Itse miellän kyseiset pizzat ennemminkin sopiviksi johonkin lasten syntymäpäiväjuhliin tai illanistujaisiin.
Miten jotain pikkupizzoja säilytetään? Eikös olisi helpointa sitten tehdä pellillisiä ja leikata ennen tarjoilua palasiksi tai antaa vieraiden itse leikata sopiva palanen.
Mä tarjosin viime vuonna. Tein itse isolla piparkakkumuotilla sydämenmuotoisia. Täytteenä jauheliha-tomaatti ja tonnikala-ananas. Varsinkin lapsivieraat tykkäsivät. Heitä varten erityiseti tehtykin.
Itse ajattelin tehdä edellisenä päivänä. Maistuisiko aurinkokuivattu tomaatti, parmankinkku, vuohenjuusto, rucola -pizza?
Tomaatti-mozzarellapizza. Sopii myös kasvissyöjille.
Vierailija kirjoitti:
Mä tarjosin viime vuonna. Tein itse isolla piparkakkumuotilla sydämenmuotoisia. Täytteenä jauheliha-tomaatti ja tonnikala-ananas. Varsinkin lapsivieraat tykkäsivät. Heitä varten erityiseti tehtykin.
Vau! Hauska idea, muistatko yhtään millainen taikina sulla oli että sait muotilla tehtyä?
Kannattaa ottaa sellaiset täytteet jotka maistuu myös kylmänä.
Kolme päivää jääkaapissa haastettu taikina, itse keitetty tomaattikastike ja muutama hyvä päällinen, niin varmasti on juhlakelpoinen ( parmankinkku, hyvä mozzarella, artisokansydän, hyvät oliivit jne). Pitää vaan olla joku niiyä poistamassa. Etukäteen tehtynä ei juhlakelpoisia.
Vierailija kirjoitti:
Itse ajattelin tehdä edellisenä päivänä. Maistuisiko aurinkokuivattu tomaatti, parmankinkku, vuohenjuusto, rucola -pizza?
Vuohenjuusto on sellainen, että moni ei siedä. Jättäsin sen pois.
Vierailija kirjoitti:
Kolme päivää jääkaapissa haastettu taikina, itse keitetty tomaattikastike ja muutama hyvä päällinen, niin varmasti on juhlakelpoinen ( parmankinkku, hyvä mozzarella, artisokansydän, hyvät oliivit jne). Pitää vaan olla joku niiyä poistamassa. Etukäteen tehtynä ei juhlakelpoisia.
Kun miettii ihan tavallista peruskeittiötä, niin mihin noita laitetaan? Joku pitää palkata paistamaan ne aamupäivällä, mihinkään kylmään niitä ei enää voi laittaa. Koko keittiö kaikki tasot täynnä jotain paistettuja pizzoja, kun sinne pitäisi mahtua paljon muutakin?
Vierailija kirjoitti:
Hyi. Mieluummin kinkku-ananaspizzoja.
Vau! Hauska idea, muistatko yhtään millainen taikina sulla oli että sait muotilla tehtyä?
3dl maitoa
100g voita (sulatetaan)
1,5tl suolaa
1,5tl leivinjauhetta
7dl vehnäjauhoja
Jauhoja voi laittaa enemmänkin, jos siltä tuntuu. Taikina kannattaa taputella kaulimisen sijaan noin 1/2cm paksuksi ja sitten ottaa muotilla.
Pikkupizzat on hyviä ja maistuvat useimmille!