Ihanaa! Maanantaina tehdään inseminaatio!
Kolme vuotta ollaan yritetty, mutta vasta nyt " uskaltauduttu" hoitoihin. Nyt sitä sitten aletaan tositoimiin :D
Tänään kävin ultrassa, ja kaikki näytti olevan oikein hienoti! Ihanaa!
Kommentit (39)
Me oltiin miehen kanssa jo päälle kolmikymppisiä, kun meitä tutkittiin. T:9
Näin ollen syöpäkin kannattaisi siis jättää hoitamatta, jotta näitä pyöpägeenejä kantavat suvut saataisiin pyyhittyä maailmankartalta.
Näin siis jos noudatettaisiin yhdeksikön ajatuksen juoksua.
Minun puolestani sekä lapsettomat että syöpäpotilaat ovat ansainneet hoitonsa siinä missä muutkin.
Kyllähän me voimme lähteä miettimään sitä, mikä on tarkoitettu ja mikä ei, mutta sellaiset pohdinnat eivät ehkä ole enää ihan tästä maailmasta. Ihmiskunta elää jo niin kaukana luonnollisesta elämästä, että paluu vanhaan edellyttäisi täydellistä täyskäännöstä. Ja mielestäni sellaista " täyskäännöstä" ei ole mitään mieltä aloittaa jostain yksityiskohdasta, kuten lapsettomuushoidoista tai syöpähoidoista.
Hollywoodin filmitähdet tekevät joukolla lapsia päälle nelikymppisinä, koska...no, he nyt vaan haluavat. Kun minä haluan jotakin, minun on ehdottomasti saatava se, muuten en ala! koko länsimaailma on lapsistumassa ja muuttumassa yhä enemmän omien halujensa ympärillä pyörivien renessanssi-ihmisten valtakunnaksi. Minä olen kärsinyt lapsettomuudesta ja tehnyt sen raskaan päätöksen, että hoitoihin en mene enkä miestäni niillä kiduta. Sitten tulikin kuin lahjana kaksi suloista lasta, luoja tietää, miksi. 9
Ja mitä tulee ikään, en ole mitenkään kauhean nuori enää, enkä vielä vanhakaan. Oikein hyvä ikä tulla äidiksi :)
Sinulla taitaa tosiaan viirata päässä vahän pahemminkin! Jos itse et ole halunnut mennä hoitoihin, miksi tuomitset muut siitä!? Minusta se on hienoa, että nykyään on semmoinen mahdollista!
10% on selittämättömiä tapauksia.
Eli 60%:ssa tapauksista on jompikumpi lapsettomista terve.
Mutta se lienee sivuseikka. Hedelmöityshoidot ovat olemassa ja niitä tehdään lapsettomille pareille, joten turhaan ysi haaskaat aikaasi täällä esittelemässä mielipiteitäsi.
ihmettelen, miksi hedelmöityshoitojen vastustaminen tuntuu olevan niin suuri synti.
Joka 6. pari kärsii siitä jossain vaiheessa. Näilläkin ihmisillä on vielä ystäviä ja sukulaisia jotka myötäelävät vaikeita vaiheita. Joten koskettaa niin monia. Siksi nostaa niin kiivaan keskustelun täällä.
Tuntuu pahalta selitellä asiaa, joka muille on niin normaalia (lapsen saaminen) ja puolustaa omia valintojaan (hoidot).
Maailma on kuitenkin pullollaan ihmisiä joiden ei " tarvitsisi" saada lapsi, narkkeja, alkoholisteja yms. On se vaan niin epäreilua!
Vierailija:
ihmettelen, miksi hedelmöityshoitojen vastustaminen tuntuu olevan niin suuri synti.
Vierailija:
Ei ole lapsettomien asia pelastaa tämän maailman orpoja. Jokainen haluaa oman biologisen lapsen, joten sitä tietysti yritetään ensin kaikin mahdollisin keinoin.
Tuo pistää adoptiolapsen silmään kovin pahasti. Vaikken olekaan biologisesti vanhempieni lapsi, ovat he halunneet minua kovasti ja kaikin mahdollisin keinoin.
39
Vierailija:
Nelonen! Onko teillä onnistunut muilla hoidoilla? Saa nyt nähdä miten meille käy. Mitään vikaa meistä ei ole löytynyt. Olen kyllä aivan innoissani jo tästä hoitojen aloittamisesta.
Hoidoilla (inseminaatiot + muita) ei onnistunut, mutta kaikkien hoitojen lopettamisen ja " luopumisen" jälkeen tärppäsi 100% luomuna ensimmäisestä kierrosta ja lapsi on kohta 1-vuotias terve tyttönen.
Onnea teille. Älä välitä surkeista kommenteista. Vain lapsettomuudesta kärsinyt/kärsivä voi ymmärtää toista samanlaista.
Vierailija:
Tuo pistää adoptiolapsen silmään kovin pahasti. Vaikken olekaan biologisesti vanhempieni lapsi, ovat he halunneet minua kovasti ja kaikin mahdollisin keinoin.39
Jos omin voimin ei saa, eikä hedelmöityshoidot auta, niin sitten turvautuisin adoptioon. Tämä on ihan yksinkertaista biologiaa ja suvunjatkamisviettiä. Ei siitä kannata loukkaantua. Varmasti itsekin haluaisit omia biologisia lapsia ensisijaisesti. Eikä tämä tarkoita, etteikö rakastaisi adoptiolasta.
Vierailija:
enemmän eriasteisia vammoja kuin normaaleissa lapsissa. Tämä johtunee siitä, että vanhempien geenit ovat viallisia. Sinulla esimerkiksi on paha lukihäiriö.
Pitäisikö adoptiota haluavien todistaa että eivät ole yrittäneet saada lasta muilla keinoin vaan että adoptio on heille se ensisijainen ja ainoa lapsensaamiskeino? Muutenhan he loukkaavat kaikkia adoptiolapsia tavallaan myöntämällä että adoptio on varasuunnitelma.
Vierailija:
Tuo pistää adoptiolapsen silmään kovin pahasti. Vaikken olekaan biologisesti vanhempieni lapsi, ovat he halunneet minua kovasti ja kaikin mahdollisin keinoin.39
Itselläni ensimmäinen inseminaatio tuotti tuplapotin kertaheitolla. Ei kannata välittää näistä vastustajista -- jos eivät olisi tulleet heti ensimmäisestä kierrosta vahingossa raskaaksi, he kirjoittaisivat ihan toisella tavalla.
Minun lapsettomuuteni syy oli miehessäni, olisiko se sitten ollut kohtuullista, että minä terve, hedelmällinen ja äidillinen nainen olisin jäänyt lapsettomaksi sen vuoksi?
Koko ajatus on täysin järjetön, ei lapsettomuus ole mikään rangaistus! Turha sitä jumalaa on, tässä kohdassa, tunkea joka paikkaan.