Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko täällä lihavuusleikattuja?

Vierailija
29.05.2022 |

Moikka!

Löytyykö täältä palstalta ihmisiä, joille on tehty lihavuusleikkaus? Mulla on ko. toimenpide edessä ja kokemukset ja vinkit kiinnostaa :)

Kiinnostaisi kuulla, mikä leikkaus sulle tehtiin ja miten toipuminen meni? Ja kauan leikkauksesta on ja millaista elämä nykyään on?

Mulla on leikkausta edeltävä Ene -dieetti meneillään ja paino on pudonnut viitisen kiloa. Tavoitteena leikkauksen jälkeen pudottaa vielä ainakin 30 kg.

Kommentit (62)

Vierailija
21/62 |
31.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liity facebookin suljettuun ryhmään, täältä saat vain kettuilua, siellä voi kysyä mitä vaan aiheista ennen leikkausta ja leikkauksen jälkeen

Vierailija
22/62 |
31.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen käynyt. Harmillisesti painon pudotus vaan nyt pysähdyksissä ollut

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/62 |
31.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Liity facebookin suljettuun ryhmään, täältä saat vain kettuilua, siellä voi kysyä mitä vaan aiheista ennen leikkausta ja leikkauksen jälkeen

Ryhmään pääsee vain kutsuttuna, on salainen

Vierailija
24/62 |
31.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ryhmään pääsee vain kutsuttuna, on salainen

Pyytää liittymistä, niin kuin muihinkin suljettuihin ryhmiin. Ei minua sinne kukaan kutsunut

Vierailija
25/62 |
31.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eräs tuttu läpikävi lihavuusleikkauksen ja hoikistui sen jälkeen ihan silmissä. Nyt nähtiin sitten pidemmän tauon jälkeen ja kilot olivat tulleet hänelle tuplaten takaisin. Jopa hänen kävelynsä näytti työläältä. Ilmeisesti leikkauksen jälkeenkin tarvitaan itsekuria syömisten suhteen, ettei pieneksi leikattu vatsalaukku ala venyä.

Vierailija
26/62 |
31.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen käynyt. Harmillisesti painon pudotus vaan nyt pysähdyksissä ollut

Tarkennan vielä, että leikkaus tehty 6 .5 vuotta sitten.

Laihdutin ennen leikkausta 45 kiloa. Leikkauksen jälkeen pikkuhiljaa lähtenyt 30 kiloa. Harmillinen jumiutuminen painossa ollut nyt pari vuotta, tarkoitus olisi vielä saada jonkin verran pois eli prosessi niinsanotusti kesken.  

Leikkaus meni hyvin, alussa oli syömisen kanssa ongelmia. Vitamiineja pitää syödä paljon ja ne tulevat aika kalliiksikin lopulta. Alkoholin kanssa kannattaa olla varovainen  

Vierailija
27/62 |
31.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eräs tuttu läpikävi lihavuusleikkauksen ja hoikistui sen jälkeen ihan silmissä. Nyt nähtiin sitten pidemmän tauon jälkeen ja kilot olivat tulleet hänelle tuplaten takaisin. Jopa hänen kävelynsä näytti työläältä. Ilmeisesti leikkauksen jälkeenkin tarvitaan itsekuria syömisten suhteen, ettei pieneksi leikattu vatsalaukku ala venyä.

Mullakin yksi tuttu tosiaan jopa isompi nykyään kuin ennen leikkausta. Leikattu yli 10 vuotta sitten

Vierailija
28/62 |
31.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ot, mutta olen ollut kuukausia pois tältä palstalta ja kun on pidemmän aikaa ollut poissa, huomaa mitä perseenreikiä ihmiset ovat täällä. Tässäkin ap täysin asiallisesti kysyi kokemuksia, palkaksi saa pelkkää vittuilua ja trollaamista.

Tsemppiä leikkaukseen ja elämäntapamuutokseen!

Yritän olla ottamatta itseeni noita kommentteja, ja yritän pitää mielessä, että ne kertovat enemmän kommentoijista itsestään kuin minusta ja tilanteestani.

Kiitos tsempeistä sinulle!

Ap

Vierailija
29/62 |
31.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paljonko painat ap ja pituutesi?

167 cm ja 115 kg

Ap

Vierailija
30/62 |
31.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tärkeintä on se miten paino pysyisi. Pääosalla tulee takaisin. Pahin ongelma on lihaskato. Ei leikausta vaan paha tauti. Mutta tämähän ei ollut vastaus kysymykseen vaan jälkitilaan.

Vierailija
31/62 |
31.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko ihan varma tuosta lihavuusleikkaukseen menosta? Suosittelen kokeilemaan Ozempicia ensin. Minulla on paino pudonnut sen ja ruokavaliomuutoksen myötä 10 kk:ssa 42kg.

Vierailija
32/62 |
31.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leikattu yksityisellä Suomessa 5 vuotta sitten. Paino pudonnut yli 70kiloa. Pysynyt samassa 2,5 vuotta. BMI nyt 27. Veriarvot pysyneet melko hyvänä. Voin paremmin kuin koskaan. Tämä on ollut mun elämän paras päätös. Kovaa työtä ja pitkäjänteisyyttä se vaatii ja tarkkana saa olla loppuiän.

Vierailija
33/62 |
31.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko ihan varma tuosta lihavuusleikkaukseen menosta? Suosittelen kokeilemaan Ozempicia ensin. Minulla on paino pudonnut sen ja ruokavaliomuutoksen myötä 10 kk:ssa 42kg.

Entäs kun lääke lopetetaan? En tunne ketään näillä pysyvästi laihtuneita.

Vierailija
34/62 |
31.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanojani tuskin kaivataan kun en ole leikkauksessa käynyt, mutta aihe kiinnostaa (lihavuuden syyt jne, en kettuile tai hauku)

Mutta sen verran, että mahtaako tulla pettymys jos ajattelet leikkauksen tekevän valtaisan muutoksen tai työn sinun puolesta? Jos ongelma on jatkuva syömisenhimo niin ongelmat ovat syvemmällä.

Ja niinkuin joku kommentoi, hyvin pieni prosentti saa pysyviä tuloksia. Sinuna miettisin vielä, koska painonpudotus jatkuu myös leikkauksen jälkeen, ei ne himot ja nälkä katoa mihinkään.

Vierailija
35/62 |
31.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Entäs kun lääke lopetetaan? En tunne ketään näillä pysyvästi laihtuneita.

Eipä taida kukaan muukaan tuntea, koska lääke on ollut laihdutuskäytössä vasta vähän aikaa. Olen 10 kk syönyt terveellisemmin, pienempiä annoskokoja ja muuttanut suhdettani ruokaan. Tarkoitus on käyttää lääkettä vielä, vaikka tavoite on saavutettu. Lääke lopetetaan aikanaan pikkuhiljaa. Aika näyttää miten käy. Lääke ei itsessään laihduta, mutta on ollut hemmetin hyvä apu tässä elämänmuutoksessa. Olen opetellut syömään säännöllisesti, opetellut vanhoista tavoista pois, syönyt monipuolisesti. Mitään dieettejä, pätkäpaastoja, karppauksia en ole kokeillut, vaan syönyt sillä tavalla, että voin noudattaa tätä loppuikäni. Kuten sanottu, aika näyttää. Onnistumisprosenttia ei tämän kanssa vielä tiedetä, mutta itse ajattelen että on kropalle vähemmän paha kuin leikkaus ja loppuelämän vitamiinilisät ja pikkuruiset annokset. Tottakai takaraivossa kummittelee pelko takaisin lihomisesta, mutta samaan aikaan ihan mieletön ilo ja motivaatio uudesta ja kevyemmästä elämästä.

Vierailija
36/62 |
31.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hienoa olet pääsyt julkisen sektorin enen ryhmän ja sen kautta pääset lihavuus leikaus,julkisen sektorin maksuilla.Kuin aikanaan irtonahan poiston julkisen sektorin sairaala maksuilla.Kaiki todella eivät tiedä terveyskeskuksen kautta pästän Enen ryhän ja todella normaali poliklinikka,sairaala maksut on lihavus leikaus ja irtonahan poisto. Jos noudatat leikauksen jälken ruoka rytmiä.Laihdut ja pysyt normi painoisena lopun elämän.Jos palat vanhoihin tapoihin? Leikaus oli turhaa kuin irtonahan poisto.Piku hiljaa vuosien saatossa lihoat takaisin.Kaiken pahin on kaikille ihmisille. HIILIHAPOLISET JUOMAT,NE JOS MIKÄ LAAJENTAA VATSA LAUKUA JA ALAT SYÖMÄÄN YLI! 1henkilö oli kyseinen ketju ,leikaukset, irtonahan poistot,Noin 5-6 v. Hyvin on lihonut jo puolet takaisi kun humalaa hakee kaljasta!Vatsa on jo kuin 9kk raskaana miehellä.

Ymmärrän, että kärsit jostain itseilmaisuun liittyvästä häiriöstä, mutta kirjoituksistasi tulee henkisesti paha olo.

Toivottavasti joskus näet elämän valoisan puolen.

Vierailija
37/62 |
31.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Löytyykö ketään?

Täällä yksi. ENE-vaihe meni hyvin ja sairaalan vaaalla jännitti. Periaatteessa olisi pitänyt pudottaa vielä 200 grammaa mutta lääkäri sanoi, että leikataan kun kerran täällä olen ja paino on kuitenkin laskenut ENEllä tehokkaasti.

Muistan, että leikkausta edeltävänä päivänä oli mieliruokaani ja olin aivan naatti kun söin sitä puoli sairaalan annosta. Sitten vielä sokeroitua mehukeittoa ja jogurttia yötä vasten, ettei tule paha olo leikkauksen jälkeen. Onneksi noudatin neuvoa.

Vierailija
38/62 |
31.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Christiiina kirjoitti:

En itse menisi lihavuusleikkaukseen. Riskit ovat ihan liian suuret.

Riskejään voi hallita tietyissä määrin. Pidättäytyy annetuissa ohjeissa niin pienentää niitä riskejä jo huomattavasti.

Vierailija
39/62 |
31.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pitkäaikainen onnistumisprosentti painonpudotuksessa ja sen hallinnassa leikkauksen jälkeen on alle viisi prosenttia.

Kerroin on liian huono.

Se venyy kun mässäily jatkuu.

EVALLE

Leikattu ei voi mässäillä. Minulla on leikkauksesta yli viisi vuotta aikaa ja vieläkin alkaa tulla suuhun räkäisen vaahdon sekoitusta jos syön liian rasvaista edes desin. Kahdesta varmaan jo oksentaisin.

Tämä vaatii itsepäisyyttä siinä mielessä, että ihmisten pakkomielteelle syöttää toisia väkisin on vaikea tehdä mitään. Siksi sanon jo sopimattomia kermaisia, rasvaisia jne ruokia tarjoille kiitos ei ja kerron lääkärini kieltäneen kyseiset ruoat sisuskaluihini viitaten. Kukaan ei ilkeä kysyä, että mitä sisäelintä ja vaivaa tarkalleen ottaen ruokarajoitukseni koskee.

Niille, jotka kitisevät liian vähän syömisistäni totean syöneeni juuri ennen kohtaamista. Olen sitä mieltä, että aikuisena osaan kyllä itse parhaiten päättää mitä ja kuinka paljon ja milloin mitäkin syön. Se ei kuulu muille ihmisille.

Kuten huomaat niin tässä ei sitten enää jatketakaan sen roolissa, joka syö juhlissa ilahduttaakseen emäntää, isäntää tai molempia. Heidän täytyy oppia etsimään omat hyvänomontunteensa muualta kuin siitä, että vieraat söivät tarjoomuksia. Jos näin ei ole niin se ilmenee kyllä nihkeytenä, ärtyisyytenä ja voit jopa pudota pois kutsutuista.

Älä jää suotta potemaan ystävien puutetta vaan liity Lileen ja tule Lilen sivuille juttelemaan.

Vierailija
40/62 |
31.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Harmi, että ei löydy ketään, joka olisi ollut itse leikkauksessa, olisi ollut mukavaa kuulla kokemuksia.

Riskit ovat minulla tiedossa, ja olen valmis ne sietämään. Kuolleisuus leikkauksen komplikaatioihin on hyvin pieni kuitenkin, ja leikkauksen jälkeen yleisesti todetut hyödyt ylittävät yleiset haitat.

Ap

Riskit ovat yhtä suuret kuin sappirakkoleikkauksessa. Keisarileikkaus taitaa olla vaarallisempaa?