Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

IS: Euroopassa nähdään nälkää ensi talvella - miten olet varautunut?

Vierailija
28.05.2022 |

Komero täyteen tonnikala purkkeja?

Kommentit (199)

Vierailija
101/199 |
28.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selviäisin yhden talven syömättäkin näillä läskeillä, sitä vartenhan ne ovat.

Mutta kyllä hirttäisin ne, jotka sen tahallaan aiheuttivat. 

Vierailija
102/199 |
28.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hohhoijaa taas IS:n maailmanlopun uutisia. Ensin oli korona, sitten Ukrainan sota (jonka piti eskaloitua Suomeen lähiaikoina), sitten apinarokko ja nyt nälänätä. Joo ruoka tulee kallistumaan ja joistain tuotteista on pulaa mutta se että ruoka loppuisi kokonaan on ihan huuhaata. Pitäisi rankaista noita iltap*skoja massahysterian lietsonnasta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/199 |
28.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten on mullakin vientiä, kun laihdun 50 kg 😁 Muut riutuu, ja itse olen parhaimmillani. Jo nyt aineenvaihdunta on niin hidas, että tulen n. 1000 kcal/vrk hybin toimeen.

Liikkuvan hätävaran lisäksi on monipuolinen varasto säilyvää ruokaa ym. sekä siemeniä. Pontikkaakin osaan keittää, turvallisesti.

Vierailija
104/199 |
28.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tästä puhuivat foliot aikaa sitten, että eliitti suunnittelee seuraavaksi nälänhätää, ennen kuin asiasta huomasin mediassa puhuttavan?

Luotan Jumalaan.

Totta. Luin näistä ennusteista jo 2-3 vuotta sitten.

Minäpä se luin nälänhädästä jo 32-33 vuotta sitten, eli niillä main kun opin lukemaan. Sitä ennen olin kuulopuheiden varassa, mutta elävästi muistan kun Jumalan nimeen kirkossa kerättiin kolehtia nälänhädästä kärsiville.

Vierailija
105/199 |
28.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten on? kirjoitti:

Siis näkeekö romanikerjäläinen Itä-Euroopassa nälkää vai minä Suomessa 100.000€:n vuosituloilla?

Minä olen antanut Kiva.orgin kautta köyhille naisille lainoja jos he ovat halunneet hankkia viljelystarvikkeita varautuakseen ensi talveen.

Kiva on semihuijaus. Sinä lainaat rahat niille ilman korkoa ja ne lainaavat ne eteenpäin 20-60% korolla.

Vierailija
106/199 |
28.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eräs mies kuoli erämökillä nälkään, parrankasvusta arvioitiin että hän eli siellä noin 13 viikkoa, hän laihtui 200 paunaa eli 90 kg, eli jos sen verran on varastossa niin ehkä elää talven yli...

13 viikossa ei mitenkään putoa paino 90 kiloa, vaikka olisi kokonaan syömättä.

Anteeksi, hän siis menetti lähes puolet painostaan. Eli jos on painoa n. 90 kg, voinee elää n. 3 kk syömättä.

Vierailija
107/199 |
28.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hohhoijaa taas IS:n maailmanlopun uutisia. Ensin oli korona, sitten Ukrainan sota (jonka piti eskaloitua Suomeen lähiaikoina), sitten apinarokko ja nyt nälänätä. Joo ruoka tulee kallistumaan ja joistain tuotteista on pulaa mutta se että ruoka loppuisi kokonaan on ihan huuhaata. Pitäisi rankaista noita iltap*skoja massahysterian lietsonnasta.

Kyllä noi kaikki vielä ehtii tapahtua. Putleri ja apinarokko ovat vasta pääsemässä alkuun.

Vierailija
108/199 |
28.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

+40kg

ehkä viimeinkin paino laskee

Googlaa Wikipediasta Elintarvikkeiden säännöstely toisen maailmansodan aikana. Vain yhtenä katovuonna rajoitettiin perunoiden syöntiä. Muuten sai syödä lanttua, porkkanaa, naurista jne sekä marjoja, sieniä ja hedelmiä omasta puutarhasta nälkäänsä aika vapaasti.

Vierailija
109/199 |
28.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aion vain juoda viiniä.

Vierailija
110/199 |
28.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä noi kaikki vielä ehtii tapahtua. Putleri ja apinarokko ovat vasta pääsemässä alkuun.

Putlerille tämä on lopun alkua kylläkin. Apinarokosta en tiedä.

Vierailija
111/199 |
28.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten on? kirjoitti:

Siis näkeekö romanikerjäläinen Itä-Euroopassa nälkää vai minä Suomessa 100.000€:n vuosituloilla?

Minä olen antanut Kiva.orgin kautta köyhille naisille lainoja jos he ovat halunneet hankkia viljelystarvikkeita varautuakseen ensi talveen.

Kiva on semihuijaus. Sinä lainaat rahat niille ilman korkoa ja ne lainaavat ne eteenpäin 20-60% korolla.

Alapeukuttajat voivat mennä lukemaan vaikkapa sitä wikipediaa.

Vierailija
112/199 |
28.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelko on paras tapa hallita kansaa jotta eivät nouse eliittiä vastaan. Ne ymmärtää sen et meitä on monta ja niitä vain vähän. Ovat helposti lahdattavia. Silloin kun kaikki pelkäävät kotona heillä on hyvä olla. Mutta tulee vielä meidän vuoromme. Anarkian aikakautena me hallitsemme.

Vierailija
113/199 |
28.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten on? kirjoitti:

Ilman mikrolainaa he olisivat huonommassa tilanteessa. Ei sinne ketään pakoteta pyytämään lainaa.

Vierailija
114/199 |
28.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kylvin noin sata hehtaaria vehnää ja ohraa.

Ilman lannoitteita?

Eläimet eivät ole lopettaneet kakkimista.

Hevosenlanta ja kanankakka ovat oikein hyviä lannoitteita.

Vierailija
115/199 |
28.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aion vain juoda viiniä.

Osaatko tehdä kotiviiniä?

Vierailija
116/199 |
28.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyn salametsästämässä hirviä ja kaurista (vieraslaji) saa metsästää ilman lupaa. Lihansyöjä pärjää aina mutta viherpiipertäjät joutuva todennäköisesti järsimään puuta.

Vierailija
117/199 |
28.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saa nähdä, kuinka kauan manipuloitu lojaalius Ukrainaa kohtaan jatkuu, jos todellakin tulee paha pula jostain. Tässä ollaan kaukana suomalaisten ja muidenkin arvoista, sen sijaan heidät on saatu sellaiseen tunnetilaa, jossa he luulevat toimivansa arvojensa mukaisesti tai uskovat olevansa väärässä elleivät suostu leikkaamaan eluntasoaan Ukrainan vuoksi. Siihenhän Saarikon lausunnotkin viittasivat "nyt jokaisen on leikattava".

Vierailija
118/199 |
28.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla 15kg ylipainoa ja iso kaappipakastin ja kuivkaapit täynnä ruokaa. Enköhän selviä.

Vierailija
119/199 |
28.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten on? kirjoitti:

Kiva itse ei veloita korkoa, mutta heidän paikalliset yhteistyökumppanit veloittavat. Ja oikea skaala on 0-60%. Sinänsä kritiikki liian korkeista korkoprosenteista on kuitenkin aiheellinen, tosin lainaajat eivät useimmiten halvempaakaan lainaa mistään saisi.

Vierailija
120/199 |
28.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten onkin ensi kesänä valmiiksi rantakunnossa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi kaksi