Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ärsyttää, kun ihmiset kieltäytyy ymmärtämästä tosiasioita

Vierailija
28.05.2022 |

Olen toistuvasti sanonut että se, että on oikeutettu toimeentulotukeen edellyttää, että ei omista mitään mikä omaisuudeksi lasketaan toimeentulotuessa. Ei voi saada edes välillä. Sitten sanotaan "mutta yritä vielä, olisihan se perusteltua kun sitä ja tätä..." Joo, olisi kiva saada taloudellista helpostusta toimeentulotuen muodossa, mutta toimeentulotukea ei oikeasti saa jokainen, jolle se olisi kiva. Laki on mikä on, eikä siinä minkäänlaisia elämäntilannekohtaisia asianhaaroja oteta huomioon todellakaan. Harkinnanvarainenkin toimeentulotuki edellyttää niitä samoja asioita.

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
28.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa outoa. En minä ainakaan menisi puhumaan mitään mistään tuista. En edes tunne ketään, joka saisi jotain toimeentulotukea.

Vierailija
2/6 |
28.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

jaa. on sulla ongelmat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
28.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin. Entä sitten. Onhan se nyt kamalaa jos joutuu itse omasta toimeentulostaan huolehtii, eikä saa diskorahaa...

Noin juuri sen pitääkin olla Se TTT on viimesijainen oljenkorsi ettei nälkään kuole. Ja hyvä niin.

Vierailija
4/6 |
28.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, muakin ärsyttää tällä hetkellä anoppi, jolle ei millään mene muutama tosiasia jakeluun. Inttää vaan. On ennen ollut fiksu ihminen, mutta älykkyys on näemmä paennut hänestä. Jopa vähän huolestuttavaa.

Vierailija
5/6 |
28.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onpa outoa. En minä ainakaan menisi puhumaan mitään mistään tuista. En edes tunne ketään, joka saisi jotain toimeentulotukea.

Onpa outoa. Kyllä tukia aika moni saa, tunnet varmaan aika vähän ihmisiä sitten.

Asia on tullut esille, kun olen kertonut että minun täytyy tehdä aika paljon uhrauksia esim vapaa-ajan suhteen, että taloudellinen tilanne pysyy jotenkin kasassa. Silloin kysytään, että enkö voi hakea toimeentulotukea ja silloin kerron, että voin hakea mutta en sitä saa ja sitten aletaan inttäminen, että saattaisin olla väärässä.

Olen toimeentulotukea aiemmin saanut monta vuotta joten tiedän kyllä lait. Ap

Vierailija
6/6 |
28.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin. Entä sitten. Onhan se nyt kamalaa jos joutuu itse omasta toimeentulostaan huolehtii, eikä saa diskorahaa...

Noin juuri sen pitääkin olla Se TTT on viimesijainen oljenkorsi ettei nälkään kuole. Ja hyvä niin.

En käy missään diskoissa ollenkaan. Sairastan useaa sairautta, mutta en pääse eläkkeelle. Sairauksien takia todella moni työpaikka ei tule kysymykseen, joita muuten voisin hakea.

Toimeentukea toisaalta hyödyntää moni terve, joka ei missään nälkäkuoleman lähellä ole. Ota huomioon, että ilman TTT lääkkeet ym on maksettava itse, toimeentulotuella ollessa voit pyytää lääkärin reseptin vaikka buranaan ja hakea lääkkeet ilmaiseksi. Kyllä toimeentulotuella on monesti paljon leveämpi elää kuin muilla pienillä tuloilla, varsinkin kun otetaan huomioon että aika ajoin on mahdollista hakea harkinnanvaraista tarpeellisiin isompiin hankintoihin. Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän kaksi