Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä tällä perustoimeentulotuella enää on varaa ostaa? Ruokaa ei ainakaan

Vierailija
28.05.2022 |

Nykyistä perustoimeentulotuen osaa tulisi korottaa ainakin 200 eurolla, jotta tällä pärjäisi tässä kiihtyvässä inflaatiossa.

Ruokakorini kallistunut varmaan 50%+

Kommentit (305)

Vierailija
41/305 |
28.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eihän hyväosainen ymmärrä mitä on olla köyhä.

Ei. Suomessa ei kenenkään tarvitse olla köyhä, eikä kukaan olekaan. Avuttomia elättejä sitten riittääkin.

Kiitos.

T. Työkyvytön

Ole hyvä. Toinen työkyvytön täällä, mutta kun ede oli se ammatti ja työpaikka, mun sairaseläke on ihan ok. Useimmissa maissa ei ole näin.

Vierailija
42/305 |
28.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen elänyt ihan samalla tavalla tässä puoli vuotta ja ostanut samoja ruokia. Ennen toimeentulotuki riitti 3,5 viikoksi. Loppuaika meni kituuttamalla. Nykyään ruoan kallistuttua rahat alkaa olla jo 1,5 viikon jälkeen lopussa. Teen kaikki ruoat itse, joten turha väittää laiskaksi. Seuraan tarjouksia ja yritän syödä terveellisesti. Jos söisin höttömoskaa niin varmaan riittäisi rahat, mutta en halua sairastuttaa itseäni. Enkä usko että höttöruoka hirveästi auttaisi minua vaan masentaisi entisestään ja työn saanti siten vaikeutuisi. Se kun on rahasta tiukkaa ei motivoi etsimään töitä vaan masentaa entisestään. Moni luovuttaa pahimmillaan kokonaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/305 |
28.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka paha ihminen tarvitsee olla, että KADEHTII työtöntä? Sen kun itsekin irtisanot työsi ja katsot onko elämä työttömänä ruusuilla tanssimista.

Vierailija
44/305 |
28.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ilmeisesti on ihmisiä jotka haluavat pitää köyhät köyhinä. Harmi.

köyhyys ei poistu tukien kasvattamisella.

Ei kannettu vesi kaivossa pysy....

Koita nyt kuunnella! Tarkkana! Hyvä on! Sulta puuttuu 200 euroa. Pysytkö kärryillä? Ok! Tukea kasvatetaan 200 eurolla. Sulla riittää raha! Tuet auttaa!

Se 200 on minun lapsiltani pois. Mieluummin sinä saat olla ilman kuin he.

Mä en nyt oikein ymmärrä? Millä mekanismilla se on poissa sun (imaginääri)lapsilta?

Vierailija
45/305 |
28.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koita nyt kuunnella! Tarkkana! Hyvä on! Sulta puuttuu 200 euroa. Pysytkö kärryillä? Ok! Tukea kasvatetaan 200 eurolla. Sulla riittää raha! Tuet auttaa!

Jos 200 eurolla saan sinut lopettamaan lokkeilun loppuelämäksesi (etkä vingu ensi kuussa uudelleen tukia) lupaan maksaa heti sen 200 sinulle käteen ihan omista rahoistani. Mutta kun et lopeta -> tukien kasvattaminen ei poista köyhyyttä. olet vain entistä enemmän ensi kuussa vailla.

Ai niin! Joo! Tappaahan mut pitäis! Kato! Kapitalismi! Sori vaan! Lähes kaikki Suomessa ei nyt vaan kannata sellaista yhteiskuntaa. Älä nyt itke ja saa itkupotkuraivaria! Viimeks se oli ihan kauheaa, kun poliisi vei sut putkaan.

Vierailija
46/305 |
28.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös aikanaan Kokoomuksen kahvia juonut Holkeri neuvonut jotain silakoiden syömisestä.

Ylimielisenä tietysti, kuinkas muuten kokoomuslaiset heikko-osaisiin suhtautuisivat.

Vierailija
47/305 |
28.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eihän hyväosainen ymmärrä mitä on olla köyhä.

Ei. Suomessa ei kenenkään tarvitse olla köyhä, eikä kukaan olekaan. Avuttomia elättejä sitten riittääkin.

Kiitos.

T. Työkyvytön

Oletko kirjastossa kun nettiin pääset?

Eli en ole köyhä kun mulla on nettiyhteys?

Vierailija
48/305 |
28.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä en nyt oikein ymmärrä? Millä mekanismilla se on poissa sun (imaginääri)lapsilta?

Jymy-yllätys; ne tuet maksetaan työssäkäyvien verorahoista. Jos tuet nousee niin verotuskin nousee ja kyllä, se raha on poissa työssäkäyvän lompakosta ja hänen lapsiltaan.

Hahahahhahahaha! Mikä pelle olet! Verorahat poistetaan taloudesta! Veroja ei käytetä mihinkään!

Vierailija
49/305 |
28.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jymy-yllätys; ne tuet maksetaan työssäkäyvien verorahoista. Jos tuet nousee niin verotuskin nousee ja kyllä, se raha on poissa työssäkäyvän lompakosta ja hänen lapsiltaan.

Hahahahhahahaha! Mikä pelle olet! Verorahat poistetaan taloudesta! Veroja ei käytetä mihinkään!

no sittenhän ne olisi sama jättää keräämättä kokonaan.

Vierailija
50/305 |
28.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen elänyt ihan samalla tavalla tässä puoli vuotta ja ostanut samoja ruokia. Ennen toimeentulotuki riitti 3,5 viikoksi. Loppuaika meni kituuttamalla. Nykyään ruoan kallistuttua rahat alkaa olla jo 1,5 viikon jälkeen lopussa. Teen kaikki ruoat itse, joten turha väittää laiskaksi. Seuraan tarjouksia ja yritän syödä terveellisesti. Jos söisin höttömoskaa niin varmaan riittäisi rahat, mutta en halua sairastuttaa itseäni. Enkä usko että höttöruoka hirveästi auttaisi minua vaan masentaisi entisestään ja työn saanti siten vaikeutuisi. Se kun on rahasta tiukkaa ei motivoi etsimään töitä vaan masentaa entisestään. Moni luovuttaa pahimmillaan kokonaan.

Et sinä sairastu vaikka et saakaan lohta ja avokadoa.

Vierailija
51/305 |
28.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eläminen on jatkossa kalliimpaa kaikille. Ja nyt pitäisi nostaa vielä verojakin, että tilapäiseksi tarkoitetulla toimeentulotuella olisi mukava elellä vaikka vuosia? Minusta ei ole yhtään kestävä ratkaisu.

Vierailija
52/305 |
28.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuet passivoi.

Vierailija
53/305 |
28.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tehkää sitä ruokaa! Kalliit einekset ja pakasteet tekee tosi hyvin kauppansa.

Itse tehtynä ei ruoka ole kallista.

Laiskurit.

Pakasteparsakaali on 1,5 €/kg. Ei ole kallista.

Me kaikki ei eletä kuin sä. Me ei vaan järsitä pakasteparsakaalia. Eikä se näytä sullekaan hyvää tekevän, hajusta päätellen... Hyh hyh!

Näinpä, se on kokoomuksen kurituksen syytä ettei tt-asiakkaalle tarjota sisäfilettä ja lohta.

Äidin ryöstämällä saa sitä sisäfilettä ja lohta, kuten sinä teet.

Vierailija
54/305 |
28.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuet passivoi.

Ei haittaa ollenkaan. En mä haluais ryöstää omaa äitiä, kuten sä teet.

Vierailija
55/305 |
28.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jokainen köyhälle annettu euro palaa 100% kiertoon jollain tavalla eli poistaa se köyhyyttä, jonkun toisen. Jos köyhältä viedään pienetkin roposet se näkyy heti ruokakauppojen tuloksessa, vuokranantajien tileillä, sähkö- ja vesilaitosten tuloissa. Välillistä yritystukea tämäkin. Samalla siinä pidetään huoli ihmisoikeuksista kun sairaita ja työkyvyttömiä ei jätetä heitteille. Luulisi nyt kauppiaidenkin olevan tyytyväisiä että köyhät saa rahaa ruoanostoon. Heillehän se raha lähes kokonaan tulee.

Vierailija
56/305 |
28.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eläminen on jatkossa kalliimpaa kaikille. Ja nyt pitäisi nostaa vielä verojakin, että tilapäiseksi tarkoitetulla toimeentulotuella olisi mukava elellä vaikka vuosia? Minusta ei ole yhtään kestävä ratkaisu.

Miksi niitä veroja pitäisi nostaa?

Vierailija
57/305 |
28.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen työssäkäyvä yksinasuja, ja mulla menee kuukaudessa rahaa ruokaan noin 250 euroa. Teen paljon itse, en osta valmisruokia. En harrasta mitään mikä maksaisi. En käytä alkoholia enkä tupakoi. Kuljen töihin ja muuallekin fillarilla. Noin satanen menee kuussa yhteensä lääkkeisiin, puhelimeen ja nettiin ja sähkölaskuihin. Vaatteita ja kosmetiikkaa ostan sillon tällöin kun tarvitsen. Hyvin riittää rahat, riittäisi helposti toimeentulokin, siinä ei sentään tarvisi itse maksaa lääkkeitä ja sähkölaskuja.

Vierailija
58/305 |
28.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et sinä sairastu vaikka et saakaan lohta ja avokadoa.

Niin. Se oli se sun kokeilu, kun siirryit sisäfileeseen ja skumppaan. Tietysti samalla viikolla naapurin lompsa katos. No, kapitalismia!

Vierailija
59/305 |
28.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen työssäkäyvä yksinasuja, ja mulla menee kuukaudessa rahaa ruokaan noin 250 euroa. Teen paljon itse, en osta valmisruokia. En harrasta mitään mikä maksaisi. En käytä alkoholia enkä tupakoi. Kuljen töihin ja muuallekin fillarilla. Noin satanen menee kuussa yhteensä lääkkeisiin, puhelimeen ja nettiin ja sähkölaskuihin. Vaatteita ja kosmetiikkaa ostan sillon tällöin kun tarvitsen. Hyvin riittää rahat, riittäisi helposti toimeentulokin, siinä ei sentään tarvisi itse maksaa lääkkeitä ja sähkölaskuja.

Sano nyt vielä, että syöt yhden salaatin palan päivässä ja yhden omenan? Varmaan aikamoinen vitamiininpuutos sinulla.

Vierailija
60/305 |
28.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oi, sankari!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä seitsemän